|

تشکیل پرونده قضایی برای مهدی یراحی؛ ممنوع الکاری و ممنوع المعامله شدن خواننده سرشناس

تشکیل پرونده قضایی برای مهدی

آنچنان که از رزومه ی مهدی یراحی پیداست این بار اولش نیست که زبان به اعتراض نیز باز کرده و تبعات این اقدام گریبان او را گرفته است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به تازگی خبری در فضای مجازی رد و بدل می شود که حکایت از تشکیل پرونده ی قضایی برای مهدی یراحی دارد 

علت تشکیل پرونده قضایی برای مهدی یراحی

به گفته ی خبرگزاری قوه قضاییه تشکیل پرونده قضایی برای مهدی یراحی ظاهرا به جهت انتشار یک ترانه ی غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی است. لذا با تشکیل این پرونده برخورد مقتضی قضایی بای وی صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که یراحی پیشتر از این نیز در بحبوحه  اغتشاشات سال گذشته ترانه ی دیگری را از خود منتشر کرده بود که آن نیز حاشیه های زیادی را در پی داشت. 

تشکیل پرونده قضایی برای مهدی

مهدی یراحی و قرائت قرآن

مهدی یراحی در 23 آبان سال 1360 در اهواز متولد شد. وی دوره آموزش تئوری موسیقی خود را تحت نظر علی کسرائی گذراند. علاقه  ی وی به آهنگسازی اما زمانی شکل گرفت که ضمن شرکت در مسابقات تلاوت قرآن ناخودآگاه جذب جهان موسیقی شد. گفتنی است که وی در آن زمان 10 تا 13 سال سن داشت

مهدی یراحی و مهاجرتش

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مهدی یراحی سازهای گیتار و پیانو را به صورت کاملا تجربی فرا گرفته ولی در نوازندگی آنها بسیار مسلط است. او در سال 1379 و زمانی که نوزده سال سن داشت تصمیم گرفت که از اهواز به تهران مهاجرت کند

تشکیل پرونده قضایی برای مهدی

مهدی یراحی و درهای بسته ی ارشاد

وقتی مهدی یراحی در تهران ساکن شد اولین آلبومش را برای مجوز نزد ارشاد برد اما تایید نشد و این ممنوعیت از سال 1381 تا 1383 برای آلبوم های دیگرش نیز تکرار گردید. همین باعث شد که او به صورت حرفه ای آهنگسازی را دنبال کند لذا آلبوم حسین استیری اولین تجربه ی وی در این حرفه محسوب می شود.

مجوز و معرفی مهدی یراحی

مهدی یراحی نهایتا پس از گذر از پستی ها و بلندی های بسیار در سال 1385 ترانه منو زیر سایه خودت بگیر را به همراه نیما مسیحا و روزبه بمانی اجرا کرد و یک سال بعد به صورت مستقیم آهنگی تحت عنوان منو رها کن را عرضه نمود. سال 86 زمانی که 26 سال سن داشت نهایتا با خواندن تیتراژ پایانی برنامه ی شب شیشه ای که رضا رشیدپور مجری آن بود و از شبکه ی تهران پخش می شد  به مخاطب معرفی شد.

تشکیل پرونده قضایی برای مهدی

مهدی یراحی و سرآغاز ممنوع الکاری

اولی جریان جنجال آفرین در دوران حرفه ای مهدی یراحی مربوط به دی ماه 1397 است. قصه از این قرار است که وی در کنسرت تالار آفتاب اهواز به دلیل پوشیدن لباس کارگران کارخانه فولاد خوزستان از آنان حمایت نمود. یراحی یک روز پس از این جریان موزیک ویدئویی تحت عنوان پاره سنگ را نیز منتشر نمود که مضمونی ضد جنگ داشت و او را به مدت 6 ماه ممنوع الکار کرد. سال بعد بار دیگر در ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ به دلیل صحبت های انتقادی خود در کنسرت ممنوع الکار شد، او گفته بود چرا هنرمند نباید صاحبان قدرت را نقد کند؟

5

مهدی یراحی و ممنوع المعامله شدن

ممنوع الکاری تنها موضوعی نبود که به جهت فعالیت های اعتراضی گریبان مهدی یراحی را گرفت. بلکه وی در اسفند 1401 به همراه ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی، کیهان کلهر و 53 چهره ی دیگر توسط دادستان عمومی تهران ممنوع المعامله شده بود.

آنچنان که از رزومه ی مهدی یراحی پیداست او در کنار خلق آثار ماندگار هنری اما این بار اولش نیست که زبان به اعتراض نیز باز کرده و تبعات این اقدام گریبان او را گرفته است. لذا باید دید اینبار چه چیز در انتظار آینده ی هنری مهدی یراحی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی