|

عدم حضور تماشاگران در استادیوم آزادی برای تعمیرات

جزئیات حضور تماشاگران در بازی‌های لیگ؛ زنان در هر ورزشگاهی تماشاگر فوتبالند جز آزادی

shayanews

فعلا لیگ حرفه‌ ای ایران، برای بازی افتتاحیه خود و همچنین مسابقات خانگی مدافع عناوین قهرمانی، توانایی میزبانی از تماشاگران را ندارد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بر اساس اخباری که این روزها در میان کاربران و مخاطبان فوتبال دست به دست می شود، اتفاقی حاشیه ساز و جنجالی به چشم می خورد.  قصه از این قرار است که مدیرکل امنیتی استانداری تهران طی خبری اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی، بازی های فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

قصه ی استادیوم بدون تماشاگر از کجا آب می خورد؟

سید کمال سادات، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران، با اشاره به آمادگی شورا جهت ورود تماشاگران آقا و خانم به ورزشگاه آزادی بیان داشت: به سبب معضلات متعددی از جمله نبود زیرساخت‌ های لازم در ورزشگاه آزادی، به متولیان امر، جهت تسریع در بازسازی کامل ورزشگاه تاکید شد. وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق و تکریم و تامین ایمنی تماشاگران، مقرر شد تا تعمیرات کامل و تایید حوزه های فنی و عمرانی، مسابقات تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر برگزار شوند.

4

واکنش باشگاه پرسپولیس به بازی های بدون تماشاگرش چه بود؟

در همین خصوص و با واکنش به این رویداد سایت باشگاه پرسپولیس اعلام داشت: شایعات به حقیقت پیوست و به طور رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام شده که در بازی فردا (پرسپولیس و آلومینیوم اراک ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه هفته جاری) نمی‌ تواند از حضور تماشاگران خود و از مهمترین ابزار موفقیت و امتیاز میزبانی خود بهره‌ مند باشد.

ش

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و هواداران پرسپولیس که اکثریت هواداران فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند، فعلاً اجازه ندارند از حق طبیعی و قانونی خود برای حضور در ورزشگاه و همچنین حمایت از تیم محبوب خود بهره‌ مند باشند.

با شرایط فعلی، در حالی که بعضی رقبای خاص ما از این امکان بسیار مهم برای ایجاد برتری بهره‌مند خواهند بود، مشخص نیست پرسپولیس و هوادارانش چه زمانی امکان دیدار با یکدیگر و بهره‌مندی از حق خود را خواهند داشت.

به این ترتیب لیگ حرفه‌ ای ایران، برای بازی افتتاحیه خود و همچنین مسابقات خانگی مدافع عناوین قهرمانی، توانایی میزبانی از تماشاگران را ندارد. این مساله متأسفانه به هیچ‌ وجه در کنترل و اختیار باشگاه پرسپولیس قرار ندارد و قطعا به امتیازی برای رقبا بدل خواهد شد. با این شرایط، لیگ برتر در شرایط عادلانه و مساوات برگزار نخواهد شد.

1

واکنش کاربران و مخاطبین فوتبال به جلوگیری از حضور تماشاگران به استادیوم آزادی

انتشار این خبر از نگاه کسانی که تا به این لحظه برای تماشای مسابقات تیم مورد علاقه شان صبر کرده بودند، خبری خوشایند، نبود. چرا که بازی فوتبال به جهت وجهه ی برجای گذشته از خود در طی سالیانی طولانی، از جمله مسابقات ورزشی است که برگزاری آن با حضور تماشاگر، حال و هوای دیگری دارد. لذا انجام گرفتن  آن در فضایی سوت و کور، هم می تواند در روحیه ی بازیکنانی که به صدای تشویق هواداران خود خو گرفته اند تاثیر منفی بگذارد و هم ذوق هواداری که دوست دارد در این روزها کنار تیم مورد علاقه اش باشد را تضعیف کند.

3

لذا هرچند که از تصاویر منتشر شده پیداست فضای استادیوم آزادی جدا به تعمیرات نیاز دارد، اما  بسیاری از کاربران بر این باورند که برنامه ریزی انجام آن، درست در زمان برگزاری لیگ و جلوگیری از حضور تماشاگران، شاید به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم نیز بی ارتباط نباشد.

2

گفتنی است که در تاریخ هجدهم مرداد نیز شاهد حضور پرشور بانوان در بازی تیم‌ های فوتبال گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان در ورزشگاه شهید سلیمانی اقدامی نو بودیم. لذا از قرار بانوان ممکن است اجازه ی ورود به هر استادیومی را دریافت کنند اما همچنان پشت درهای استادیوم آزادی، آه حسرت بکشند. لذا برخی از مخاطبین پیش بینی کرده اند که شاید به دلیل مطالبات اینچنینی هواداران فوتبال برای حضور زنان تماشاگر است که با پوششی از تعمیرات، شاهد بازی های بدون تماشاگر تیم ها در استادیوم آزادی هستیم.

ویدئوی حضور زنان در بازی گل گهر و فولاد خوزستان به عنوان تماشاگر را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی