|

بررسی اخبار پیرامون باربی از حاشیه نا مضمون پردازی

حواشی فیلم باربی 2023؛ از جدایی یک زوج گرفته تا ممنوعیت اکران در چند کشور

shayanews

تماشای باربی 2023 یک دختر را به جدایی از نامزدش ترغیب کرد. فیلمی که نظر منتقدین را جلب کرده اما حواشی زیادی را نیز به خود اختصاص داده است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها فرآیند انتخاب شخص مناسب برای زندگی، دیگر مانند گذشته آسان پیش نمی رود. بلکه بسیاری از ملاک ها و معیارها در این امر دخیل هستند که شاید پیش از این حتی به آن ها فکر هم نمی شده است. از طرفی دیگر، نقش رسانه که گاها خوراک افراد را از طریق کتاب و تماشای فیلم تامین می سازد می تواند در این امر بسیار محوری باشد. این تا حدی است که گاها افراد، خط زندگی خود را با موافقت یا مخالفت در یک مضمون تغییر می دهند یا در تصمیم گیری های خود، از آنها وام می گیرند. باید گفت که این روند تا جایی که سازنده باشد، نقش مهم آموزشی را در پیش گرفته و برای هر جامعه ای لازم و ضروری است. اما قصه جایی مخرب می شود که آموزه ها، نقش خود را با ظاهری سازنده اما خانمان برانداز ایفا کنند.

باربیی

 یک دختر به خاطر فیلم باربی 2023 از نامزدش جدا شد

حتما شما نیز به تازگی با حواشی فیلم جدید باربی روبه رو شده اید. فیلمی که ظاهرا تاثیر زیادی روی زندگی مخاطبین خود گذاشته و این تاثیر از سطح تا عمق پیش رفته است.

بر اساس همین موضوع، به خبری اشاره می کنیم که یکی از جنجال بر انگیز ترین حواشی اخیر در ارتباط با این فیلم بود. گویا از قرار، برخی مخاطبین باربی، مضامین این فیلم را معیار و ملاکی برای انتخاب مرد زندگی خود قرار داده و بر اساس همین موضوع، دختری پس از پی بردن به اینکه نامزدش محتوای این فیلم را نپسندیده، از او جدا شده است.

بااربی

قصه از این قرار است که دختری به همراه نامزد خود به تماشای فیلم باربی می نشیند. تماشای فیلمی که احتمالا در قدم اول، فقط هدف سرگرمی را دنبال می کرده اما در نهایت به جدایی این دو نفر ختم شده است. وقتی این دختر در می یابد نامزدش حس خوبی از این فیلم نگرفته، با تکیه بر اینکه باربی سعی در نشان دادن تاثیر عدم برقراری برابری جنسیتی روی تمام جنبه های زندگی افراد دارد، از نامزد خود دلگیر شده و بر همین اساس به این نتیجه می رسد که شریک زندگی اش به برابری جنسیتی اعتقادی نداشته و در نتیجه نمی تواند فرد مناسبی برای او باشد

باربی

تماشای باربی 2023 با تمام خوب و بدش در چند کشور ممنوع است 

باربی فیلمی از کمپانی برادران وارنر با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ، یکی از فیلم‌های تابستانی است و اینطور که به نظر می رسد مشتاقان زیادی دارد.اما در عین حال تماشای آن در برخی کشور ها نظیر ویتنام و بریتانیا ممنوع اعلام شده است. 

بر اساس این خبر گفته شده که مقامات ویتنام نمایش فیلم باربی 2023 را ممنوع کردند و در بریتانیا هم تماشای آن برای کودکان به تنهایی ممنوع شده است. دلیل آن هم این است که در صحنه‌ای از فیلم، نقشه‌ ای با ۹ خط تیره  نشان داده می‌ شود که ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی را تفکیک کرده، در حالی که ویتنام می‌ گوید این ادعا به معنی نقض حاکمیت آن است و این مناطق به این کشور تعلق دارند. البته باید گفت که بسیاری از همسایگان چین، از جمله ویتنام، ادعاهای ارضی مشابهی برای این منطقه دارند و به شدت ادعاهای چین را به چالش می‌ کشند. بنا بر دلایلی دیگر، در بریتانیا نیز، تماشای فیلم باربی با شرط و شروط همراه شده است.

بباربی

از نگاه بریتانیا تماشای برخی صحنه های باربی برای کودکان مناسب نیست

هیات رده‌ بندی فیلم بریتانیا، با اشاره به صحنه‌ ای که در آن کودکی موهای عروسکی را با استفاده از فندک آب می‌ کند، به زبان خشن و رفتار خطرناک آن اشاره کرد و این فیلم را در طبقه بندی ۱۲A قرار داد.

صحنه‌های دعوای این فیلم که البته  کمیک نیز هستند از جمله مشت، لگد، ضربه سر و استفاده از سلاح‌ها و اشاره‌های کلامی به مرگ و سلامت روان هم از جمله مواردی است که موجب این تصمیم گیری در بریتانیا شده است.

امتیاز ۱۲A در بریتانیا به این معناست که کودکان زیر ۱۲ سال، تنها در صورت همراهی بزرگسالان می‌توانند فیلم را ببینند.

باربی4

 آیا فیلم باربی 2023 موفق ظاهر شده است؟

اگر بخواهیم چند اتفاق نامبرده و برخی از حواشی دیگر فیلم باربی را فاکتور بگیریم، باید به طور کل اینگونه بگوییم که این فیلم عموما نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است. آن هم بعد از اینکه تاکنون فیلم های تلویزیونی متعددی از مجموعه های انیمیشنی آن استخراج شده است. 

باربی یک اثر سینمایی در سبک کمدی و فانتزی است که در سال 2023 به کارگردانی گرتا گرویک و به قلم نوآ بامباخ تولید شده است. این فیلم بر اساس عروسک های معروف باربی پایه ریزی شده و از جمله اولین فیلم های باربی است که به صورت لایو اکشن پیش می رود. تیم فعال در ساخت باربی از بازیگران گرفته تا کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه، تدوین، گریم و فیلمبرداری، چنان برای ساخت این فیلم حرفه ای ظاهر شده اند که چندان هم دور از ذهن نیست اگر خروجی پیش رویمان  را مورد انتظارترین فیلم سال بنامیم. از طرفی دیگر عموم تماشاگران و منتقدین حرفه ای فیلم، بر این اعتقاد هستند که باربی ورای انتظارات ظاهر شده است. به طوری که با تمام موفقیت ها و محبوبیت هایی که دیگر ساخته های گرویگ نظیر لیدی برد و زنان کوچک کسب کرده اند، باربی با اختلاف بهترین ساخته ی او محسوب می شود.

باربی 3

فیلم باربی 2023 چه مضمونی را دنبال می کند؟

این فیلم بر پایه ی زندگی کاراکتر اصلی که یک عروسک زیبا، باهوش و خلاق است ساخته شده. زندگی باربی به شکلی متمایز از دیگر عروسک ها و یا حتی انسان ها پیش می رود و همین خلاف جهت آب شنا کردن، او را با چالش ها و ماجراجویی های مختلفی رو به رو می سازد. اما شاید مهم ترین چیزی که در پرداخت شخصیت باربی در این فیلم قابل توجه نمود پیدا کرده، پویایی کاراکتر اصلی در جهت پذیرش خود و تلاش برای پیدا کردن هویت اصلی اش باشد. هرچند که در نگاه اول، شاید سناریوی این فیلم برای برخی بینندگان، معمولی و پیش پا افتاده نمود پیدا کند، اما این موضوع با پیروی از الگویی استاندارد در سیر داستان پردازی، مسیری پایاپای را طی می کند. این همه، برخی منتقدین در نظرات خود ابراز کرده اند که کاش نگارش سناریو در شخصیت پردازی نقش های اصلی عمق بیشتری داشت.

باربی2

در پایان باید گفت که به قول راس بونیم، یکی از منتقدین این فیلم، گرتا گرویگ توانسته اثری بسازد که به ستایش باربی و جهان آن می‌ پردازد و در عین حال نسبت به نواقص آن انتقاداتی دارد. این اثر همچنین از زن بودن و همه ی زیبایی‌ ها و سختی‌ های همراه با آن را تجلیل می‌ کند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی