|

به پرواز درآمدن بوئینگ 737 مکس بعد از دو سقوط و 20 ماه زمین گیری

بوئینگ 737 مکس 8 بهترین مدل این سری بود که در ماه می سال 2017 وارد بازار شد و اولین پرواز عمومی خود را در 22 می همان سال انجام داد.

لینک کوتاه کپی شد

خارج شدن بدون جایگزینی یک هواپیما از ناوگان هوایی یک ایرلاین در میزان و تعداد فروش بلیط هواپیما خارجی و داخلی آن تاثیر بسزایی دارد. حال تصور کنید به جای یک هواپیما تعداد بیشتری از یک ناوگان و به دلیل سقوط و حوادث یا از این قبیل اتفاقات از ناوگان یک ایرلاین حذف شود. بوئینگ 737 مکس یکی از این قبیل هواپیماها است که حدود 20 ماه پیش به دلیل دو سقوط مرگباری که در سال گذشته داشت زمین گیر شد. به پرواز درآمدن بوئینگ 737 مکس بعد از دو سقوط و 20 ماه زمین گیری بوئینگ 737 یکی از 5 مدل بوئینگ: https://www.tahagasht.com/blog/post/Top-5-boeing-Models است که به بچه بوئینگ شهرت دارد و در سال 1967 وارد بازار جهانی شد. از سری بوئینگ 737 تاکنون بیش از 9000 فروند تولید شده و جالبه بدونید پیش از این 20 ماه گفته می شد که در هر 5 ثانیه دو دستگاه از این سری بوئینگ شگفت انگیز در حال برخاست یا فرود هستند. بوئینگ 737 مکس پس از 20 ماه زمین گیری با تغییرات و بهبود هایی که داشت در نهایت روز چهارشنبه اولین پرواز عمومی خود را بعد از مدت ها با موفقیت انجام داد. این پرواز روز چهارشنبه هفته گذشته از شهر دالاس (ایالت تگزاس) به شهر تولسا (ایالت اوکلاهما) در بین جمعی از روزنامه نگاران و متخصصان برای نشان دادن سلامت و ایمنی این هواپیما انجام شد. دو سقوط این هواپیما سال گذشته در اندونزی و اتیوپی رخ داد و منجر به کشته شدن مجموع 346 نفر شد. پس از این دو سقوط تمام مدل های این سری بوئینگ 737 در تمامی ایرلاین های زمین گیر شدند تا مشکل برطرف شود. با شرایط به وجود آمده و کم شدن پرواز ها و خاطره سقوط این دو پرواز این زمین گیری حدود 20 ماه به طول انجامید تا این که حدود یک ماه پیش توقف پرواز این مدل بوئینگ توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا لغو شد.

چرا بوئینگ 737 تا این اندازه محبوب شد؟

برای شروع باید گفت ترکیبی از عملکرد، برد، پیکر بندی این هواپیما بود که برای چندین شرکت هواپیمایی بسیار جذاب شد و به مرور به هواپیمایی پرکاربرد و مهم در تمامی ایرلاین های جهان تبدیل شد. یکی از مواردی که موفقیت بوئینگ را بیشتر از پیش کرد و این شرکت هواپیماسازی را به بهترین شرکت هواپیماسازی جهان تبدیل کرد توجه این شرکت به نظرات مشتریان بود. او از نظرات مشتری های خود ایده می گرفت و در مدل های بعدی هواپیماهای خود استفاده می کرد. این امر منجر به تولید انواع مختلفی از مدل ها و نسخه های بوئینگ 737 شده است. از زمان پرواز 737 اصلی، بوئینگ تغییرات و به روزرسانی های زیادی انجام داده است. از جمله

  • طراحی بال پیشرفته
  • کابین خلبان شیشه ایبه روز شده
  • بالتینگ و موتورهای کارآمدتر
  • تکامل و بهبود مستمر هواپیما برای رقابت با رقیب آن

رقیب اصلی این مدل بوئیگ نیز ایرباس A320 بوده است.

بوئینگ 737 مکس

چهارمین نسل از هواپیماهای باریک پیکر بوئینگ 737 می باشد که جایگزین نسل قبلی سری بوئینگ 737 شد و بسیار موفق و پرطرفدار وارد بازار شد. بوئینگ 737 مکس 8 بهترین مدل این سری بود که در ماه می سال 2017 وارد بازار شد و اولین پرواز عمومی خود را در 22 می همان سال انجام داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها