|

علت درگذشت سبحانقلی کهنبانی چه بود؟ + بیوگرافی

سبحانقلی کهنبانی عکاس بازنشسته و فعال روزهای انقلاب و جنگ عراق و ایران در 23 آذر به دلیل نارسایی کلیوی در سن 76 سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

«سبحانقلی کهنبانی» عکاس بازنشسته خبرگزاری و فعال روزهای انقلاب و جنگ عراق و ایران درگذشت. این عکاس فقید روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹ به دلیل عارضه اختلال در سیستم عملکرد کلیه، در سن ۷۶ سالگی دعوت حضرت پروردگار را لبیک گفت. کهنبانی استاد فقید عکاسی مستند و صاحب عکس های ماندگار از روزهای انقلاب اسلامی سال ۵۷ «سبحانقلی کهنبانی» از عکاسان دارای سابقه و پیشکسوت بودند که در دو مقطع انقلاب و جنگ، ثبت هایی ماندگار و گزارش هایی جاودان از حضور و فعالیت های مردمی را در کارنامه اجرایی اش به ثبت رساند.

فاصله از عکاسی به دلیل کاهش بینایی

سهیل کهنبانی فرزند این عکاس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: پدر در سال های اخیر با بیماری نارسایی کلیه درگیر بود ولی همچنان به هنر عکاسی علاقه‌ داشت و با دوربین نگاتیوی دوران جوانی اش به عکاسی می پرداخت. وی افزود: در سالهای اخیر که بینایی چشمان پدر کاهش یافت به ناچار از عکاسی فاصله گرفت. سهیل کهنبانی گفت: یکی از علاقه مندی های پدر انتقال تجربیات خود به جوانان بود و از هر راهی برای تقویت رابطه خود با نسل جوان بهره می برد و سفرهای مختلفی را به شهرستان های ایران برای شرکت در کارگاه های آموزشی داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش جنجالی همسرداری در تلویزیون جنجالی شد! 18+

بیوگرافی سبحانقلی کهنبانی

سبحانقلی کهنبانی در سال 1323 متولد شد وی در 23 آذر 99 در سن 76 سالگی به دلیل نارسایی کلیه درگذشت. او در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فعالیت می کرد و از رخدادهای مهم تاریخی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عکس های مهم گرفته بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی