|

دستمزد نجومی محسن تنابنده در پایتخت 7؛ آیا پرداخت 5 میلیارد به نقی کار خوبی است؟

دستمزد 5 میلیارد برای محسن تنابنده یعنی بازیگر نقش نقی برای سریالی ۱۵ قسمتی تقریبا هر قسمت بیش از ۳۳۰ میلیون تومان می گیرد. کل برآورد ساخت…

لینک کوتاه کپی شد

محسن تنابنده ببرای حضور در فصل هفتم سریال پایتخت از مسئولان صداوسیما 5 میلیارد تومان به عنوان دستمزد طلب کرده است.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم اثری است که در فصل اول نظر خیلی ها را جلب کرد.در فصل دوم مردم با نقی و خانواده اش انس گرفتند و رفته رفته در فصل های بعدی با آنها همراه شدند.

حالا پس از این فراز و فرودها و قصه هایی که به جان نشسته بسیاری از خانواده های ایرانی منتظر بودند تا فصل ششم این سریال را در روزهایی که برای مقابله با کرون ا در خانه مانده اند، ببینند و از آن لذت ببرند. اتفاقی که این بار نیافتاد و تغییرات عمده در شخصیت پردازی ها مخاطبان را دل آزرده کرد.

وقتی خانواده نقی قالتاق می شوند!

خانواده نقی معمولی در فصل ششم از آن حالت روستایی و ساده خود به در آمده و قالتاق شدند، بابا پنجعلی که روزگاری نماد ستون و پایه خانواده بود از دست رفت و جایگزینی برای آن وجود نداشت. اهداء عضو در این سریال به سخره گرفته شد و حتی مزاری برای پدر در نظر گرفته نشد همچنین مضامین ارزشی و مقدس مانند مناسک حج، نماز خواندن، شئون و ظواهر مذهبی مانند جای مهر روی پیشانی و ... وارد حیطه طنز و شوخی های سخیف شدند.

نقی به عنوان پدر خانواده در حدی دچار خصوصیت های بد اخلاقی است که نمی تواند الگوی خانواده باشد. همه اعضاء خانواده به راحتی به هم دروغ می گویند و موضوعات زندگی را از هم پنهان می کنند. هما به عنوان نماد زن ایرانی تحصیل کرده، که در فصول گذشته تلاش می کرد نقی را هدایت کند و برای زندگی اش تلاش می کرد، این بار خود از خط خارج شده، دخترانش را بدون اجازه پدر به اردو می فرستد و به همسرش دروغ می گوید.

سارا و نیکا به عنوان دختران نوجوان نقی می توانند به راحتی ماهواره سفارش بدهند و حتی برای این کار به بزرگتر خود هم نیازی ندارند. بهتاش خواهر زاده نقی، گرچه به ظاهر به ورزش و پیشرفت ابراز علاقه می کند، اما هتاکی و بی احترامی های او به بزرگترها، در این فصل از سریال برجسته تر شده است. دست بلند کردن او روی نقی، خطاب قراردادن مادر و زن دایی اش به اسم کوچک، ارتباطات نامتعارف و منافی اخلاق با دختران و تیغ زدن اطرافیان با دروغ و دغل از جمله رفتارهای اوست.تا جایی که در واکنش به رفتارهای مادرش در مقابل رحمت، به او می گوید: «خجالت بکش. کیس از این بهتر نبود باهاش کانکت شی؟»

ارسطو که با عفو از زندان آزاد شده، برای رهایی از مشکلات مالی، درگیر قاچاق مواد مخدر به داخل زندان می شود. موضوع تریاک کشی و اعتیاد تقی و برادران رحمت به راحتی و به عنوان مساله ای عادی در سریال عنوان می شود.

پیشنهاد می شود: واکنش سارا و نیکا به شایعات دوستی با خواننده معروف!

قصه ناتمامی که تکلیف آن روشن نشد

فصل ششم درحالی که مخاطبان انتظار داشتند حداقل در قسمت های پایانی انتظاراتشان را برآورده کرده و همه چیز را به خوبی و خوشی تمام کند، ناگهان و نیمه کاره و درست در زمانی که اعتراضات به بالاترین حد خود رسیده بود به پایان رسید.

همان زمان سیروس مقدم درباره پایان این فصل گفت: «پایتخت» در 15 قسمت طبق قرار و تعهدش در ایام نوروز پخش شد و تنها قسمت های آخر و فینال آن طلب مخاطبین از ما است که ان شاءالله در اولین روزی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام وضعیت عادی کرد، تیم پایتخت فینال را ساخته و در یکی از اعیاد مثل عید فطر و یا... به محضر مردم عزیز تقدیم می کنند.

آیا تلویزیون در مقابل حاشیه ها مقاومت می کند؟

این روزها قصه «عادل فردوسی پور» برای همه آشناست. گزارشگر محبوبی که علی رغم حرفه ای بودن در کارش جایی که مقابل رئیس بالادستی خود ایستاد و از چارچوب های سازمان صداوسیما بیرون زد، مدیر شبکه علی رغم تمام هجمه ها، مقابل این خودسری ایستاد تا این کج روی ها و رفتارهای سلیقه ای باب نشود و کسانی که در رسانه ملی کار می کنند، بدانند که این چارچوب ها و قوانین مشخص است و بنا نیست مدیران بالادستی مرعوب تعداد بالای هواداران افراد شوند.

حالا در مقیاسی کوچکتر این اتفاق برای سارا و نیکا دوقلوهای پایتخت افتاده است. آنها که از کودکی در این سریال حضور داشتند، کم کم با ورود به دنیای نوجوانی شروع به انتشار تصاویر و رفتارهای خارج از عرف از خود کردند و کار را به جایی رساندند که گفته می شود در فصل هفتم بنا نیست حضور داشته باشند. هرچند که این دو بازیگر نقش مهم و پیش برنده ای در داستان نداشتند، اما تا خبر حذف آنها از فصل هفتم منتشر شد، بازیگران دیگر سریال در فضای مجازی شروع به داغ کردن ماجرا کردند تا آنها به سریال برگردند. حال باید دید تلویزیون در مقابل این ماجرا می ایستد یا کوتاه خواهد آمد.

آیا حذف سارا و نیکا از پایتخت کار خوبی است؟

هوشنگ گلمکانی منتقد و دبیر «ماهنامه فیلم» در واکنش به حذف سارا و نیکا از فصل هفتم «پایتخت» به تسنیم گفت: فارغ از این که این دو نوجوان دوقلو بچه‌های خوبی هستند یا نیستند و دل‌شان می‌شکند یا نمی‌شکند، این نوجوانان نازنین مناسب دنیای «پایتخت» نیستند. این ربطی به تحکیم خانواده و تحبیب قلوب و دل‌شکستگی بچه‌ها ندارد. این‌ منطق جهان نمایشی یک سریال محبوب است که باید همه چیزش در تناسب با یکدیگر باشد. در چنین دنیایی، پسر نوجوان بی‌قاعده و بی‌تربیت بهبود در فصل ششم متناسب‌تر با این دنیاست تا دوقلوهای بچه‌مثبت و حرف‌شنو و خوش‌چهره‌ای به نام‌های سارا و نیکا‌. برای حفظ معیارهای بومی تحکیم خانواده هم می‌شود آن‌ها را برای تحصیل (اگر نه به خارج) به شهری دیگر فرستاد و گاهی با ابزارهای نوین تکنولوژیک با آن‌ها احوال‌پرسی کرد تا کیان خانواده نلرزد!

زمانی که هنوز دنیای نمایش مثل امروز تفاوتش با جهان واقعی برای مردم عادی روشن نبود، بازیگران نقش‌های مثبت، محبوب مردم بودند و بازیگران نقش‌های منفی، برعکس. حالا هم؟ «پایتخت» یک کالای جهان سرگرمی است‌. لطفا احساسات‌تان را کنترل کنید.

دستمزد نجومی محسن تنابنده در پایتخت 7؛ آیا پرداخت 5 میلیارد به نقی کار خوبی است؟

پرداخت دستمزد 5 میلیاردی با چه منطقی؟

از سوی دیگر گفته می شود که محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای 5 میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای 330 میلیون تومان برای هر قسمت می رسیم.این در حالی است که دریافت چنین ارقامی از سوی بازیگران تلویزیون عرف نیست و در این پروژه نیز مشخص نیست که این رقم از بودجه بیت المال بر چه اساسی باید به جیب سازندگان این سریال برود؟ این را بگذارید در کنار بودجه 30 میلیاردی که بناست 15 قسمت سریال با آن ساخته شود.

مگر تنابنده از تلویزیون خداحافظی نکرده بود؟

سال گذشته و بعد از صحبت های جنجالی محمد صادق کوشکی درباره رخشان بنی اعتماد و خانواده اش در برنامه جهان آرا محسن تنابنده و احمد مهران فر اعلام کردند که دیگر با تلویزیون همکاری نخواهند کرد. البته این دو گفتند چون د حین تولید پایتخت شش هستند این تصمیم را بعد از پایتخت 6 اجرایی می کنند که حالا به نظر می رسد هر دو نفر از تصمیم خود منصرف شدند؟

«نون. خ ۳» به‌جای پایتخت ۷؟

بیایید فرض بگیریم که پایتخت ۷ با همه سختی‌ها و حاشیه‌هایش به عید امسال نرسد؛ اتفاقی که خیلی هم بعید نیست. مدیران تلویزیون بازی خوبی را شروع کرده‌اند. اجازه بدهید اسم این بازی را بگذاریم «نون. خ و پایتخت». یعنی در اواسط آذرماه اعلام می‌کنیم که قرار است پایتخت ۷ ساخته شود، درحالی‌که تایید یا رد ساخت یک مجموعه مسیر دشوار و درازی ندارد. مدیران تلویزیون حواس‌شان هست که نون. خ ۳ از مدت‌ها پیش درحال تصویربرداری است و قطعا به نوروز ۱۴۰۰ می‌رسد.
عید امسال هم برخی مدیران تلویزیون قصد داشتند برای نوروز نون. خ ۲ را به‌جای پایتخت ۷ پخش کنند، اما در لحظات آخر و با فشار مدیران بالاتر و به دلایل اقتصادی این تصمیم وتو شد. حالا، اما به نظر می‌رسد درباره روی آنتن رفتن نون. خ به اجماع رسیده‌اند. پس همزمان خبر توافق پایتخت ۷ را منتشر می‌کنند و نهایتا هم به این نتیجه می‌رسند که با توجه به فاصله کم ماه رمضان تا عید ۱۴۰۰ بهتر است پایتخت ۷ با زمان بیشتری و برای آن زمان پخش شود. بازی خوبی است.
هم مخاطبان را راضی و هم سعی کرده‌اید سبد تلویزیون را پر نشان دهید. به نظر شما سه ماه زمستانی برای ساخت یک سریال مثلا ۱۵ قسمتی در شمال کشور مناسب است؟ آیا کیفیت فدای سرعت نمی‌شود؟ شما هم ممکن است سوالات بیشتری داشته باشید. احتمال بیش از ۷۰ درصد شاهد پخش سری سوم نون. خ در نوروز ۱۴۰۰ خواهیم بود و این حاشیه‌سازی‌ها و خبرسازی‌ها شاید بی‌ارتباط با عوامل سریال پایتخت هم نباشد. خواجه‌نژاد مدیر روابط‌عمومی معاونت سیما گفت: «کار اصلی شبکه یک سیما برای نوروز ۱۴۰۰ نون. خ ۳ است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی