|

(عکس) پل دختر کرج چگونه فرو ریخت؟ پل شاه عباسی و بارش کمی که تاب نیاورد!

پل دختر کرج که مربوط به زمان صفویه بود و به تازگی بازسازی و مرمت شده بود بر اثر بارندگی فروریخت. البته بارندگی که خیلی هم شدید نبود.

لینک کوتاه کپی شد

در پی بارندگی‌های چند روز اخیر در شهر کرج قدیمی‌ترین سازه در این شهر که به نام پل دختر (پل سلیمانیه یا پل شاه‌عباسی) شناخته می‌شد و در ورودی کرج در نزدیکی میدان حافظ قرار داشت، بعد از ظهر جمعه فروریخت؛ گفتنی است این پل به تازگی مرمت شده بود. البته بارندگی در شهر کرج چندان شدید هم نبود و مشخص نیست این سازه دوره صفویه که به تازگی مرمت و بازسازی شده بود چگونه فرو ریخت؟ (عکس) پل دختر کرج چگونه فرو ریخت؟ پل شاه عباسی و بارش کمی که تاب نیاورد! (عکس) پل دختر کرج چگونه فرو ریخت؟ پل شاه عباسی و بارش کمی که تاب نیاورد!

پل دختر کرج کجاست و مربوط به چه زمانی است؟

پل دختر کرج که با نام پل سلیمانیه و پل شاه عباسی هم شناخته می‌شود از سازه‌های دوره صفویه است که بر روی رودخانه کرج ساخته شده‌است. این پل بر بقایای پلی کهن‌تر منسوب به دوره سلجوقی ایجاد شده‌است و بازسازی آن در دوره صفوی به این سازه نمای پل‌های دوره صفوی را داده است.

با نام پل دختر کرج با شماره ۳۵۰۱ در تاریخ ۲۵/‏۱۲/‏۱۳۷۹‬ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، در سالیان گذشته بازسازی و مرمت شده ‌است به گونه‌ای که شکل نخستین آن تا اندازه‌ای دگرگون شده‌است.

پل تاریخی کرج که در بخش خاوری شهر کرج و در کنار ساختمان تاریخی صمصام منسوب به دوره سلجوقی قرار گرفته‌است، به دلیل چشم‌انداز شهری آن توانایی تبدیل به منطقه گردشگری را داراست.

پل دختر در ابتدای ورودی جاده چالوس بعد از سینما هجرت واقع شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها