|

(عکس و فیلم) قاضی غلامرضا منصوری چگونه کشته شد؟

خبرنگار رادیو فردا حال اعلام کرد غلامرضا منصوری از پنجره به بیرون پرتاب شده است. به دنبال این گزارش، برخی از رسانه‌های دیگر از جمله…

لینک کوتاه کپی شد

معاون بین‌الملل قوه قضاییه گفت: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند. علی باقری در گفت و گوی زنده تلویزیونی در رابطه با مرگ متهم، غلامرضا منصوری، در رومانی، گفت: مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود درگذشته است. سفارت ایران در بخارست و پلیس اینترپل ایران پیگیر موضوع هستند تا از زوایای حادثه مطلع شوند. معاون امور بین الملل قوه قضاییه افزود: در تماس‌هایی که تا با مقامات رومانیایی برقرار شده است، این احتمال وجود دارد که وی خودکشی کرده باشد. باقری با تاکید بر اینکه اینترپل ایران پیگیر این موضوع است که فردی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود، گفت: تعداد دیگری از متهمان تحت تعقیب در کشور‌های غربی داریم که این کشور‌ها همکاری خوبی برای استرداد آن‌ها انجام نمی‌دهند. دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه قضاییه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه استرداد او می‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاس کرده وی و همچنبن مجازات او کمک میکرد، گفت: پرونده ابعادش روشن است و درگذشت این فرد ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند.

قاضی منصوری چگونه کشته شد؟

عصر امروز حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست نوشت که جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است. خبرنگار رادیو فردا در عین حال اعلام کرد غلامرضا منصوری از پنجره به بیرون پرتاب شده است. به دنبال این گزارش، برخی از رسانه‌های دیگر از جمله تلویزیون رومانی نیز این خبر را تایید کردند. (عکس و فیلم) قاضی غلامرضا منصوری چگونه کشته شد؟ پذیرش هتل دوک Duke، که در نزدیکی سفارت ایران در بخارست قرار دارد، در تماس با پلیس گفته است که مردی که در هتل آن‌ها اقامت می‌کرده از طبقه بالای هتل پایین افتاده است. پس از بازداشت قاضی منصوری در رومانی، قاضی دادگاهی در بخارست تصمیم گرفته است، غلامرضا منصوری تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد. قاضی رومانیایی همچنین از ایران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎. او همچنین حکم کرده بود که تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد که آیا با فرستاده شدن غلامرضا منصوری به ایران جانش در خطر خواهد بود یا نه، او به اینترپل تحویل داده نخواهد شد. گزارش‌ها در رومانی در مورد نحوه مراقبت قضایی از غلامرضا منصوری حاکی از آن است که او در بازداشت نبوده اما ملزم بوده، یک بار در هفته خود را به پلیس معرفی کند. با این حال مشخص نیست آیا در طول این هفته، او به ایستگاه پلیس رفته است یا نه. غلامرضا منصوری که پیش از این بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود، همچنین در توقیف برخی روزنامه‌ها در ایران و بازداشت برخی روزنامه‌نگاران در سال ۱۳۹۱ نقش داشته است. از این رو با مشخص شدن حضور او در اروپا، سازمان گزارشگران بدون مرز از او در دستگاه قضایی رومانی شکایت کرده بود.

تایید مرگ غلامرضا منصوری در رومانی توسط وزارت خارجه

سیدعباس موسوی، در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به درگذشت منصوری، اظهار کرد: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام نمایند. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه نمایند. (عکس و فیلم) قاضی غلامرضا منصوری چگونه کشته شد؟

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا: پلیس بخارست گفته منصوری خودکشی کرده است

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شد. سردار شیرزاد خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

تصویری دیگر از انتقال پیکر بی‌جان غلامرضا منصوری در هتلی در رومانی

گفتنی است قاضی منصوری یکی از متهمان پرونده فساد «اکبر طبری» بود. وی که در اواخر سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده بود، چندی پیش با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده بود. چند روز پس از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها