|

با افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق چقدر می شود؟

با افزایش ۲۶ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که فاقد مزایای مزدی مانند حق مسکن یا بن خواربار و پایه سنوات هستند، حداقل مستمری به…

لینک کوتاه کپی شد

محمدشریعتمداری، وزیرکار درباره حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی برمبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای ۱۵درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان برای تیر ماه صادر می‌شود. شریعتمداری افزود: با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورایعالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد. وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: در ادامه این مسیر با تصویب هیئت امناء تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار ومسکن و… تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد. شریعتمداری گفت: بدون توجه به مسئله همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که بطور موازی در دولت در حال پیگیری است متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه گزاران عزیز است اقدام می‌شود. وی افزود:در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی الامکان در سطوح مشابه منطبق گردد.

نتیجه افزایش ۲۶ درصدی مستمری‌ها چیست؟

با افزایش ۲۶ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که فاقد مزایای مزدی مانند حق مسکن یا بن خواربار و پایه سنوات هستند، حداقل مستمری به زحمت به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد و این درحالیست که در اسفندماه سال قبل، یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹، رساندن کف مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری به عدد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود؛ رقمی که هم مصوب شد و هم در ماه‌های بهار امسال به بازنشستگان کشوری و لشگری پرداخت شد اما کارگران بازنشسته با مصوبه ناعادلانه شورایعالی کار یعنی افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد که براساس یک خوانش ناقص از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مبنای افزایش مستمری‌ها قرار می‌گیرد، دست‌شان در حنا مانده است و نمی‌دانند چگونه قرار است فاصله ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سایر بازنشستگان پُر شود؛ آیا اصلاً قرار است «عدالت مزدی» برقرار شود؟

واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از شنبه ۳۱ خرداد

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در فروردین و اردیبهشت ماه هم‌زمان با حقوق تیرماه واریز می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها