|

ماجرای انفجار میدان نفتی امارات چیست؟

ماجرای انفجار میدان نفتی امارات چیست؟ صبح امروز چند میدان نفتی در امارات متحده عربی در شهر های دبی و ابوظبی دچار حادثه و آتش سوزی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - امروز سه شنبه 11 آذر 99 برخی منابع از وقوع انفجار و آتش سوزی در میدان نفتی زکوم در ابوظبی و میدان نفتی الفاتح در دبی خبر می ‌دهند. اما ماجرای انفجار میدان نفتی در امارات چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

ماجرای انفجار میدان نفتی امارات چیست؟

همانطور که گفته شد برخی از شبکه ها و رسانه های خبری از انفجار مهیب و آتش سوری در میادین نفتی امارات خبر می دهند. منابع خبری در فضای مجازی عربی از وقوع انفجار و آتش سوزی در دو میدان نفتی زاکوم در شهر ابوظبی و الفاتح در دبی امارات خبر دادند. گفتی است میدان نفتی زاکوم که در فاصله ۸۴ کیلومتری شمال غرب شهر ابوظبی واقع است، در سال ۱۹۶۳ میلادی کشف شد و روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی استخراج می شود. این میدان نفتی دومین میدان بزرگ نفتی دریایی و چهارمین میدان بزرگ نفتی در جهان است.

انفجار در میدان نفتی امارات توسط برخی از شبکه ها و رسانه های خبری تایید شده است. اما هنوز اطلاعاتی در خصوص علت رخداد این حادثه ، میزان خسارات و تلفات در اتفاق انفجار میدان نفتی امارات متحده عربی منتشر نشده است.

ماجرای انفجار نفتی چیست؟ عوامل این انفجار در خاک امارات

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم از لحظاتی قبل اخباری مبنی بر حمله به تاسیسات نفتی امارات منتشر می شود. گفته شده این حمله توسط حوثی های یمن صورت گرفته و تحلیل گران آن را پاسخ به ترور دانشمند شهید فخری زاده عنوان می کنند. این خبر که ابتدا در بعضی منابع خبری منتشر شده، هنوز تایید نشده ولی منابع غیر رسمی اسم دو میدان نفتی «الفاتح» و «زاکوم» را به میان آورده اند.

پیشتر خبری مبنی بر آنکه ایران امارات را در ترور شهید فخری زاده مسئول دانسته منتشر شد که در آن ایران هشدار داده بود در صورتی که جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد پای امارات نیز در میان خواهد بود. امارات جزو اولین دولت های عربی است که چندی پیش اعلام عادی سازی روابط با اسرائیل نموده بود که مورد اعتراض ایران و محور مقاوت قرار گرفته بود. پس از آن امارات سیاست هایی اعمال کرده بود تا ایرانیان ساکن امارات خارج شوند و خبری نیز منتشر شد که از چند هفته پیش هیچ ویزایی برای ایرانی ها برای ورود به امارات صادر نشده است.

سایت وقایع روز مدعی شده است که ممکن است این انفجار در میدان نفتی امارات به دلیل انتفام از شهید فخری زاده و توسط نیرو های یمن بوده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی