|

با یارانه 120 هزار تومانی چه چیزی می توان خرید؟+ زمان پرداخت

یارانه 120 هزار تومانی قرار است حداکثر تا یک ماه اجرایی شود، تکلیف اجرایی شدن آن تا هفته اول آذر ماه تعیین شده است. با شیب تند افزایش قیمت…

لینک کوتاه کپی شد

یارانه خرید کالا های اساسی که تحت عنوان یارانه 120 هزار تومانی معروف شده و میان مردم شناخته می شود در واقع طرح حمایتی دولت از اقشار جامعه به منظور خرید کالا های اساسی و مواد غذایی ضروری می باشد. یارانه 120 هزار تومانی قرار است که در قالب کالا برگ و به صورت کارت الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. به عبارت دیگر در واقع افراد نمی توانند یارانه 120 هزار تومانی را از حساب خود برداشت کنند و یا آن را نقد کنند. بلکه با این یارانه تنها می توان کالا های اساسی و مواد غذایی از تمامی فروشگاه ها دریافت کرد.

یارانه جدید 120 هزار تومانی تصویب شد

همانطور که در جریان هستید از اوایل مهر بحث واریز یارانه جدید برای کمک به مردم کم درآمد به منور خرید اقلام و کالاهای اساسی مطرح شده و شایعاتی در خصوص درستی یا عدم صحت این موضوع به گوش می رسید. اینجا لازم است به اطلاع شما عزیزان برسانیم که یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالا های اساسی تصویب نهایی شد و طبق اعلام مجلس حداکثر تا یک ماه آینده پرداخت می ‌شود.

بر اساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالا های اساسی مورد نیاز خانوار ها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید کنندگان با نرخ ارز ترجیحی (4200 تومانی) از طریق کالا برگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد. مبلغ این یارانه به ‌ازای هر نفر 60 هزار تومان است اما خانوار هایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایر خانوار های مشمول بهره مند می ‌شوند. این خانوار ها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌ کند.

این طرح قرار است حداکثر تا یک ماه اجرایی شود، تکلیف اجرایی شدن آن تا هفته اول آذر ماه تعیین شده است. با شیب تند افزایش قیمت کالاها و خدمات اساسی، در ماه‌های آینده با پرداخت این یارانه چه کالاهایی می‌توان خرید؟

با یارانه جدید چه می توان خرید؟

مردم نیز در استفاده از این یارانه برای تامین کالاهای اساسی خود امیدوار نیستند و می‌گویند نهایتا می‌توان با این پول نان خرید، اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید:

«من یک خانواده ۴نفره. هستم. بااین اوضاع گرونی معیشتی که نمی‌دن بماند حتما یارانه کالا هم نمی‌دن. ولی به رفیق من که کلی سرمایه و حقوق بگیره تعلق میگیره.»

«با این یارانه شما یه کیلو گوشت هم نمی توان خرید واقعا خجالت نمی کشید»

«پول مردم رو تو بورس دود شد که اینجا خرجش کنن»

«من ک دونفرم چی؟ ۱۲۰ تومن میشه یارانه خرید کالا. با ۱۲۰ هزار تومن من چی بخرم؟ یه کیسه برنج هم نمیشه.»

«این پولی که شما میگوید به درد نمی خوره ارزش نداره. خرج دو روزه»

«با این پولا حتی نمیشه پول نون خالی یک ماه رو بدیم چه برسه چیزای دیگه.»

«فقط جو سازی، روزی هزار بار یک خبر رو پخش میکنید اما روزانه قیمت مواد غذایی و کالاها گرون میشه و اون یارانه هم به درد خود دولت میخوره»

«پول نون مون جور شد»

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی