|

بورس امروز 5 آبان 99 چه شد؟

بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99 چه شد؟ نگاهی به وضعیت بازار بورس امروز دوشنبه. وضعیت شاخص کل بورس پس از معاملات پنجم آبان ماه سال 1399 چگونه بو…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروزه موارد بسیار زیادی موجب به علاقه و توجه عموم مردم به سمت سرمایه گذاری در بازار بورس شده است. موضوع آزاد سازی سهام عدالت و طرح مدیریت سهام توسط مردم موجب شد تا شاهد حضوری گسترده مردم در کارگزاری ها برای دریافت کد بورس باشیم. اما متاسفانه این روز ها بورس نیز همچون سایر بازار های مالی حال و هوای خوشی نداشته و با نوسانات بالایی همراه است. با توجه به موضوع تعطیل بودن یکشنبه 4 آبان 99 ، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99 بپردازیم. آیا بازار بورس دوشنبه 5 آبان 99 صعودی بود؟ در ادامه با ما همراه باشید.

بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99 چه شد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با روند بازار امروز بیان کرد: احتمالا بازار سهام امروز به ریزش ‌های چشم‌ گیر اخیر واکنش نشان خواهد داد و از طرفی با توجه به کم حجم بودن صف ‌های خرید در روز شنبه بازار امروز روند بهتری خواهد داشت. همچنین او افزود: وضعیت شاخص هم ‌وزن به مراتب بهتر از شاخص کل است و این احتمالا نشانی از حرکت بازار سهام به سمت تعادل باشد.

شاخص کل بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99

شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از 32 هزار واحد افت به عدد یک میلیون و 341 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با بیش از 3 هزار واحد ریزش به عدد 385 هزار واحدی رسید و بازار را همچنان به سمت افزایش عرضه ها سوق داد. ریزش بورس با این سرعت، در حالی رخ داده است که شاخص کل در حوالی یک حمایت مهم بود و این مساله با وجود این که شاخص های خودرو و انبوه سازی نیز در نقاط حمایتی مطلوبی بودند می توانست وقفه ای در ریزش ایجاد کند. با این وجود در معاملات صبح امروز شاهد خروج نقدینگی قابل توجهی توسط سهامداران حقیقی بودیم.

بازار بورس 3 آبان 99 چگونه بود؟

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد داریم به پیش بینی بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99 بپردازیم. برای این موضوع لازم است تا نگاهی به بازار بورس روز های گذشته داشته باشیم. روز شنبه ۳ آبان ۹۹، اولین روز از هفته نخست آبان ماه بازار بورس متعادل آغاز شد اما پس از گذشت دقایقی، مجددا ادامه روند نزولی هفته گذشته از سر گرفته شد.

با اینکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد جمع شدن صف های خرید و متعادل شدن روند معاملات بازار بورس بودیم و سیگنال هایی از رشد بازار بورس به چشم می خورد اما دوباره شاخص کل بازار به کانال ۱ میلیون ۳۰۰ هزار واحدی عقبگرد نمود. دلیل این افت شاخص را می توان ترس سهامداران از نتیجه انتخابات آمریکا دانست! اما بهتر است که بدانید نتیجه انتخابات آمریکا هر چه که باشد هیچ فرقی به حال اقتصاد و بازار بورس ایران نخواهد داشت! سیاست جو بایدن و ترامپ هر دو علیه ایران یکی است. بنابراین هیجانات افراد در معاملات این روز ها منطقی به نظر نمی رسد.

نظر کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار بورس در امروز دوشنبه ۵ آبان ۹۹

کارشناس بازار سرمایه، خانم مهشید داداش زاده نظر خود را درباره روند امروز دوشنبه ۵ آبان ۹۹ چنین بیان داشت: به دلیل کاهش قیمت سهم ها احتمالا در روز دوشنبه ۵ آبان ۹۹ روند صعودی و مثبت شود. وی درباره دلیل افت شاخص بورس امروز گفت: وقتی بازار سهام اصلاح سنگین انجام می‌ دهد قیمت ‌ها باید رنج قیمتی خود را حفظ کنند و شاید این رنج‌ سازی طولانی‌ مدت شود. همچنین بازار سهام به نوعی گرفتار جو هیجانی و صف‌ های فروش گسترده شده که این فرایند را طولانی ‌تر می‌ کند.

پیشنهاد می شود: قیمت طلای 18 عیار امروز دوشنبه 5 آبان 99

همچنین یکی دیگر از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه امیر باقری کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار بورس گفت: با توجه به صف های سنگین فروش و هیجان موجود در بازار نمی توان به طور قطع آینده بازار را پیش بینی نمود. زیرا ابهام در کلیت بازار وجود دارد و شاید در این شرایط انتشار اخباری موثر بتواند تغییری در روند نزولی ایجاد نماید. اما متاسفانه فعلا ایجاد روند قوی در کلیت بازار فعلاً منتفی است و این موضوع به بعد از انتخابات آمریکا، مشخص شدن نتایج انتخابات، جهت ‌گیری کلی اقتصاد و سیاست های مرتبط به آن وابسته خواهد بود.

امیر باقری به سرمایه گذارانی که قصد خرید دارند توصیه کرد که در شرایط فعلی از خرید سهام به روش مستقیم خود داری کنند و پرتفوی و سبد سهام خود را متنوع و بهینه کنند و از کارشناسان دارای مجوز قانونی و شرکت های سبدگردان که مشاوره و صندوق های سرمایه گذاری دارند کمک بگیرند.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس فردا سه شنبه 6 آبان 99

بورس دوشنبه 5 آبان 99 چگونه بود؟

همانطور که اشاره کردیم پیش بینی دقیق و یا حتی نزدیک در خصوص بورس امروز دوشنبه 5 آبان 99 با توجه به شرایط فعلی بازار امری غیر ممکن می باشد. اما به هر ترتیب برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی نظرات خود را عنوان کرده اند که در قسمت های قبلی ارائه شد. همچنین زهرا درخشنده کارشناس سرمایه گذاری بانک دی در خصوص پیش بینی وضعیت بورس دوشنبه 5 آبان اظهار داشت که در این هفته و به مرور زمان شاهد بازار سرمایه متعادل تر خواهیم بود. و شاخص کل بازار متمایل به سمت وضعیت سبز خواهد بود. اما با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا نقد کردن سرمایه در بازار های کشور سرعت خواهد گرفت و امروز نیز علاوه بر ریزش بورس، شاهد افت قابل توجه قیمت دلار در صرافی ملی نیز بوده ایم.

این خروج سرمایه ها به این دلیل رخ می دهد که سرمایه گذاران سعی می کنند که سرمایه های خود را نقد کنند تا نتیجه انتخابات آمریکا و سیاست های آن در قبال ایران مشخص شود. در این میان نکته قابل توجهی که رخ می دهد این است که افزایش تمایل سرمایه گذاران به نقد کردن سرمایه موجب می شود که ارزش ریال افزایش پیدا کند. با این وجود مساله مهم این است که خروج سرمایه ها به صورت جدی در حال رخ دادن است و تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص نشود نمی توان به ثبات بازار امیدوار بود. از این که تا پایان مقاله وضعیت شاخص کل بورس دوشنبه 5 آبان 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها