|

قیمت طلای 18 عیار امروز 5 آبان 99 ؛ قیمت طلای هجده عیار در بازار امروز

قیمت جهانی طلا 18 عیار امروز دوشنبه 5 آبان 99 . قیمت روز طلای هجده عیار و انواع سکه در بازار امروز دوشنبه پنجم آبان ماه چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همانطور که می دانید طلا همواره به عنوان یکی از فلز های گران بها در جهان شناخته می شود که قیمت بالایی داشته دارد و خواهد داشت. اما موارد مختلفی نیز می توانند بر تغییرات و نوسانات قیمتی طلا در بازار موثر باشند. این موارد همچون تحولات سیاسی، تحولات اقتصادی، میزان تقاضا در بازار و غیره. نباید فراموش کرد که بازار طلا یکی از راه های سرمایه گذاری با ریسک بالا می باشد. زیرا این بازار همیشه با نوساناتی همراه است. بنابراین اگر قصد خرید و یا سرمایه گذاری در این بازار را دارید لازم است تا از قیمت روز طلا 18 عیار ، سکه ، نیم سکه و غیره مطلع باشید. در ادامه برای اطلاع از قیمت امروز طلای هجده عیار در بازار دوشنبه 5 آبان 99 با ما همراه باشید.

قیمت طلای 18 عیار دوشنبه 5 آبان ماه 99

طبق اعلام اتحادیه طلا و سکه قیمت هر انس طلا در تاریخ امروز دوشنبه 5 آبان 99 برابر با 1898/02 دلار می باشد. نسبت به روز گذشته قیمت جهانی طلا کاهش داشته و دوباره وارد کانال 1800 دلار شده است. همچنین بنا بر قیمت طلای 18 عیار در اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران قیمت طلای هجده عیار در تاریخ 5 آبان برابر با 12,735,990 ریال می باشد.

قیمت سکه

طبق اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران قیمت طلای 18 عیار در تاریخ دوشنبه 5 آبان برابر با 12,735,990 ریال می باشد. با توجه به قیمت طلای 18 عیار و قیمت جهانی هر انس طلا قیمت روز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل با 139,500,000 ریال می باشد. همچنین قیمت روز سکه طرح قدیم ، نیم سکه و ربع سکه نیز مطابق با جدول زیر می باشد:

قیمت سکه به ریال
نوع سکه
133,000,000 سکه طرح قدیم
139,500,000 سکه طرح جدید
76,000,000 نیم سکه
52,000,000 ربع سکه
27,000,000 سکه یک گرمی

قیمت تمام سکه بهار آزادی

طبق قیمت های به روز شده در اتحادیه طلا ، جواهر و سکه تهران قیمت روز دوشنبه 5 آبان 99 برای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم معادل سیزده میلیون و سیصد هزار تومان ، قیمت روز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، معادل سیزده میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان می باشد. همچنین طبق همین به روز رسانی قیمت نیم سکه بهار آزادی در روز دوشنبه 5 آبان معادل هفت میلیون و ششصد هزار تومان می باشد. همچنین ربع سکه بهار آزادی نیز در تاریخ امروز 5 آبان با قیمت پنج میلیون و دویست هزار تومان به فروش می رسد.

پیشنهاد می شود: قیمت روز انواع خودرو دوشنبه 5 آبان 99

کاهش مجدد طلا به کانال 1800 دلار

در حالی که ارزش دلار تقویت شده و مذاکرات در خصوص بسته محرک مالی جدید در آمریکا هیچ پیشرفتی نداشته است، قیمت طلا امروز کاهش داشت و به پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1898 دلار و 28 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از اواسط اکتبر یعنی 1890 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 0.3 درصد کاهش به 1899 دلار و 30 سنت رسید.

روند ادامه دار کاهش قیمت طلا

در روز های گذشته و به خصوص روز های میانی هفته در حالی که در آستانه پایان ضرب الاجل تعیین شده برای توافق بر سر بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا سرمایه گذاران بازار طلا محتاط تر شده اند و این مسئله سبب کاهش جذابیت خرید فلز زرد شده بود. اما روز گذشته دوباره شاهد افزایش قیمت طلا و صعودی شدن قیمت سکه در بازار و اتحادیه طلا و جواهر بوده ایم. صبح امروز دوشنبه 5 آبان 99 قیمت هر اونس طلا امروز به 1902/00 دلار رسید. به نظر می رسد این نوسانات بازار طلا تا زمان نهایی شدن نتایج انتخابات آمریکا همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسان قیمت ‌ها در بازار طلا بیان کرد: در صورت مهار نشدن معاملات کاغذی و افزایش نرخ ارز نمی ‌توان انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشت. اما به هر ترتیب بازار جهانی طلا امروز نیز همچون روز گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده و بازار طلا روند نزولی خود را طی می کند. بنابراین تا زمان انتخابات آمریکا نمی توان انتظار ثبات قیمت در بازار طلا را داشته باشیم. زیرا قیمت جهانی طلا متاثر از رویداد های سیاسی جهانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

تاثیر کاهش قیمت دلار و طلا هجده عیار

در خصوص تاثیر قیمت دلار بر قیمت طلای هجده عیار باید اشاره کنیم که قطعا ریزش شدید قیمت دلار بر قیمت جهانی طلا بی تاثیر نبوده است. همانطور که ریزش قیمت دلار حتی بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. نکته دیگر این که احتمال دارد تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن نتایج انتخابات این ریزش قیمت دلار ادامه داشته باشد. اگرچه همانطور که گفته شد اگرچه در روز های گذشته قیمت طلا و دلار کاهشی بوده است. اما نمی توان به این کاهش قیمت ها دل خوش کرد. زیرا هر لحطه امکان نوسان و بالا رفتن قیمت ها نیز وجود دارد.

در حالی که شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر آغاز شده است، تحلیلگران می گویند پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات می تواند به تصویب یک بسته محرک مالی جدید و افزایش قیمت طلا کمک کند. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی