|

(ویدیو) آخرین مبارزه حبیب نورماگومدوف + بیوگرافی

حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف (زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸) مبارز ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن مسابقات یواف‌سی است. سومین دفاع از عنوان…

لینک کوتاه کپی شد

سومین دفاع از عنوان قهرمانی سبک وزن، پایان راه نابغه بود؛ حبیب نورماگمدوف یکی از برترین مبارزان UFC پس از پیروزی برابر جاستین گیجی، رسما از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد. حبیب در کل 29 مبارزه داشت که هر 29 مبارزه را با پیروزی به پایان رساند. حبیب به خاطر پدر خود تصمیم به بازنشستگی گرفت، پدر او چند ماه پیش فوت کرد. او در پایان اعلام کرد: هیچ راهی ندارد من بدون پدرم به اوگتاگون(رینگ هشت ضلعی) برگردم.

حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف (زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸ ) مبارز ترکیبی حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن مسابقات یواف‌سی است. او از ترک زبانان و مسلمانان داغستان روسیه و نخستین مسلمانِ قهرمان مسابقات یواف‌سی است که از وی به عنوان مبارز شکست‌ناپذیر یاد می‌شود. نورماگومدوف در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ با پیروزی بر کانر مک‌گرگور قهرمان سرشناس یواف‌سی ، توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. وی پس از کسب بیست و نهمین برد از 29 بازی در رقابت‌های حرفه‌ای که برابر جاستین گیچی در رقابت‌های یواف‌سی ۲۵۴ رقم خورد، با دفاع مجدد از عنوان قهرمانی جهان ، به خاطر مرگ پدرش از رقابت‌ها خداحافظی کرد.

مطالب پیشنهادی: قیمت خودرو امروز 4 آبان 99

زندگی شخصی

همسر حبیب از اقوام دور او و دوست دوران کودکی‌اش است. آن‌ها در ژوئن ۲۰۱۳ ازدواج کردند و حاصل ازدواج آن‌ها یک فرزند دختر زادهٔ ۲۰۱۵ و یک فرزند پسر زادهٔ ۲۰۱۷ است. در ۳۱ اوت ۲۰۱۹، پدر حبیب (عبدالمناف نورماگومدوف) به رسانه‌های روسی اعلام کرد که حبیب و همسرش منتظر فرزند سوم خود هستند.

حبیب یک مسلمان سُنی مذهب است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاهی در روسیه است و افزون بر زبان روسی، به زبان‌های آواری، تُرکی و انگلیسی مسلط است و با عربی نیز آشنایی دارد. او معمولاً پیش از مبارزه و در زمان کنفرانس خبری، کلاه پاپاخ بر سر می‌گذارد.

جوایز جهانی ام‌ام‌ای

  • بهترین مبارز بین‌المللی سال: ۲۰۱۶

سامبو

  • قهرمان مبارزه جهانی سامبو ۲۰۰۹: Gold medal.svg مدال طلا وزن ۷۴− ک‌گ
  • قهرمان مبارزه جهانی سامبو ۲۰۱۰: مدال طلا وزن ۸۲− ک‌گ
  • قهرمان مبارزه سامبو روسیه: مدال طلا وزن ۷۴− ک‌گ

مبارزات تن به تن ARB

  • قهرمان نبرد تن به تن اروپا

پانکراتین

  • قهرمان پانکراتین اروپا
  • قهرمان تورنمنت ۲۰۰۸ آتریوم کاپ

گراپلینگ

  • قهرمان میان وزن NAGA ۲۰۱۲ جهان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی