|

(فیلم و عکس) مومو کیست؛ چگونه پیام می دهد و شماره آن چند است؟

مومو کیست و این عروسک زشت که حالا دغدغه کاربران شبکه های اجتماعی شده با چه شماره هایی در اکانت واتساپ پیام می دهد و چگونه می توان با چالش…

لینک کوتاه کپی شد

بعد از فروکش کردن ماچرای نهنگ آبی چالش جدیدی در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده به نام مومو که تصویری ترسناک از یک زن است.

طبق گزارش دیلی میل، یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته های اخیر در دنیا همه‌ گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

مومو با ارسال فرامینی و تصاویر خشونت به کاربر شروع می شود و در صورت عدم امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل کننده می ترسد.

چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً برگرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا کرده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی بصورت ناشناس ، کاربران را به چالش دعوت کرده و آنها را تحریک می‌کند تا به مومو یک پیام ارسال کند.

پیشنهاد می شود: عامل چالش مومو در ایران دستگیر شد

مومو کیست و چگونه متولد شد؟

در سال 2016، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره ای زیبا و زنانه با چشمان برآمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می ورزد، موهای نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطف ترین فرد احساسات را برمی انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و مومو در حقیقت یک عروسک ژاپنی است ، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است ، اما پس از اینکه مومو به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت ، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره های مختلف با شما تماس میگیرد قرار میگیرد.

پیشنهاد می شود: چالش مومو ترسناک تر شد؛ این عروسک زشت در ایران هم قربانی گرفت!

خودکشی کودک اهوازی به خاطر چالش مومو؛ ماجرا چیست؟

این روزها چالش عجیب و ترسناک مومو به یکی از دغدغه های والدین تبدیل شده است. مومو اکنون ترسناک تر شده چراکه این چالش به داخل ایران هم نفوذ کرده و در روزهای اخیر یه کودک 11 ساله اهوازی قربانی این عروسک زشت شده است.

استوری کودک اهوازی که گفته م شود به خاطر مومو خودکشی کرد

شماه اکانت مومو در ایران چند است؟

برخی کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آ‌نها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند. بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکار‌های فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

در ماه‌های اخیر با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دسترسی بسیار زیاد کودکان به گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت، سر و کله‌ی شماره مومو در واتساپ ایران هم پیدا شد، آن هم با زبان فارسی!

(فیلم و عکس) مومو کیست؛ چگونه پیام می دهد و شماره آن چند است؟

تصویری از اکانت مومو در واتساپ

اما چالش ترسناک مومو چیست و چگونه قربانی می گیرد؟

هر چند داستان چالش مومو به تازگی در فضای‌مجازی کشور ما مطرح شده است اما داستان این چالش در کشورهای دیگر به تابستان دو سال قبل یعنی سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. داستان چالش مومو اولین بار مرتبط با ویدئوهای بارگذاری شده در یوتیوب مطرح و گفته شد که از طریق این ویدئوها از نوجوانان دعوت می‌شود با شماره‌ای در واتس‌اپ تماس بگیرند و مطابق دستورات داده شده عمل کنند.

دستورات داده شده به نوجوانان هم طبق ادعاها برای انجام کارهای خطرناک بود و شامل آسیب به خود می‌شد. اما هر چند این چالش سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد اما هیچ ردپایی از آن در واقعیت پیدا نشد. در واقع بعد از گذشت چند ماه از آغاز این شایعات مشخص شد که این چالش اساسا دروغ است.یا لااقل به این شکلی که ادعا می شود نیست. در کشور ما حالا با تاخیری دو ساله این چالش سر و صدا به پا کرده است.

تا به امروز هر چند برخی رسانه‌ها درباره آن صحبت کرده و هشدار داده‌اند اما اگر بخواهیم واقعیت‌ها را در نظر بگیریم به نظر می‌رسد این داستان در کشور ما هم اصلا مسئله شایعی نیست و تا این لحظه هیچ موردی که نشان دهد چنین چالشی وجود خارجی دارد و باید به عنوان یک والد نگران آن باشیم، وجود ندارد البته باید مراقب بود چون این چالش فرصت سوء استفاده ، آزار یا شوخی اشتباه برخی را فراهم کرده است. اما شاید بد نباشد از این فرصت استفاده و موضوع مهمی را به والدینی که نگران چنین چالش‌هایی هستند یادآوری کنیم.

(فیلم و عکس) مومو کیست؛ چگونه پیام می دهد و شماره آن چند است؟

اسکرین شاتی از پیام های چالش مومو به کاربران

فرزندان دیگر کشور‌ها چگونه قربانی مومو نمی‌شوند؟

کارشناس فضای مجازی درباره اقدامات دفاعی دیگر کشور‌ها در برابر چالش‌های خطرآفرین مجازی تصریح کرد: چالش مومو فقط در ایران نیست و در کشور‌های دیگر نیز وجود دارد؛ کشور‌های دیگر اجازه نمی‌دهند پیام رسان‌های غیر بومی‌شان این چنین بی قانون در درون کشورشان فعالیت کنند و به وسیله شبکه ملی اطلاعاتشان توانسته اند به سرعت مشکل مومو را پیگیری و حل کنند. از سوی دیگر همه پیام‌رسان‌های خارجی در درون کشور‌های پیشرفته دفتر حقوقی دارند و درصورتی که تهدید، اغتشاش، حمله سایبری، کلاهبرداری و یا چالش خطرناکی از سوی آن پیام‌رسان در داخل کشور رخ دهد باید به مراجع قضایی پاسخگو باشند؛ از همه مهم‌تر اینکه چنین پیام‌رسان‌هایی به کشور‌های مقصد خود مالیات پرداخت می‌کنند، زیرا درحال مدیریت کسب و کار‌ها و تجارت هستند.

آل داوود ادامه داد: سران بسیاری از کشور‌ها درباره چالش مومو واکنش نشان داده اند؛ می‌طلبد تا مدیران آموزش و پرورش کشور در اولین اقدام درباره جلوگیری از حضور دانش‌آموزان در فضای افسار گسیخته پیام‌رسان‌های خارجی مطالبه جدی کرده و در راستای تحقق بیانات رهبر فرزانه انقلاب مجدانه بکوشند.

فیلمی از مومو

خودکشی کودک اهوازی به خاطر چالش مومو؛ ماجرا چیست؟

این روزها چالش عجیب و ترسناک مومو به یکی از دغدغه های والدین تبدیل شده است. مومو اکنون ترسناک تر شده چراکه این چالش به داخل ایران هم نفوذ کرده و در روزهای اخیر یه کودک 11 ساله اهوازی قربانی این عروسک زشت شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی