|

(ویدیو و عکس) خودکشی کودک اهوازی به خاطر چالش مومو؛ ماجرا چیست؟

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان خوزستان از خودکشی شدن یک کودک ۱۱ ساله کلاس پنجمی اهوازی به علت چالش مومو خبر دادند.

لینک کوتاه کپی شد
3
از روزگذشته کاربران رسانه‌های اجتماعی از جان باختن یک کودک ۱۱ ساله اهوازی پس از آشنایی با چالش "مومو‌" خبر دادند.
سرهنگ کیومرث کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتشار خبر فوت یک کودک اهوازی به علت چالش مومو اظهار کرد: تاکنون هیچ شکایتی به فرماندهی انتظامی اهواز و یا پلیس فتا مبنی بر قربانی گرفتن چالش مومو در سطح شهرستان اهواز واصل نشده است.

وی افزود: حتی هیچ تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشته‌ایم. اطلاع و پیگیری بعد از وقوع جرم در صورتی امکان پذیر است که خبر آن از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع داده شود و یا شکایتی ثبت شود که مأموران برای پیگیری به این دو مورد استناد می‌کنند، ولی برای این خبر تاکنون نه شکایتی واصل شده و نه تماسی داشته‌ایم.

امروز برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان خوزستان از قربانی شدن یک کودک ۱۱ ساله کلاس پنجمی اهوازی به علت چالش مومو خبر دادند.

استوری کودک اهوازی قبل از مرگ

این احتمال وجود دارد که خانواده قربانی هنوز شکایتی تقدیم مراجع انتظامی نکرده باشند، ولی نیروی انتظامی توصیه کرده خانواده‌ها در صورت مواجه با چنین موردی حتماً به پلیس فتا اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی افراد مزاحم اقدام فوری صورت گیرد.

در روز‌های اخیر پیامی به نام چالش مومو در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً واتساپ منتشر شده که حسب اطلاع پلیس فتا اغلب در استان‌های جنوبی شاهد این چالش هستیم؛ ضمن اینکه کاربران دانش آموز نیز این پیام‌های حاوی تصاویر مومو را دریافت کردند.

همچنین طی پیگیری‌های پلیس فتا مشخص شده که برای برخی از کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیام‌هایی به زبان فارسی ارسال و از آن‌ها برای شرکت در چالش دعوت شده است.

مومو با استفاده از یک حساب کاربری واتس‌آپ، یک لینک تماس برای افراد ارسال و پس از شروع به گفتگو آن‌ها را به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌کند.

خانواده‌ها باید ضمن پیشگیری از بروز استرس در فرزندان نسبت به نظارت بر استفاده آن‌ها از پیام رسان‌ها اقدام کنند؛ با وجود هشدار پلیس فتا نسبت به عدم استفاده فرزندان از پیام رسان‌های خارجی، ولی این کار بدون محدودیت در حال انجام است و مشکلات ناشی از آن قابل پیش بینی بود.

مردم مشکلات و موارد مشکوک در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

چالش مومو چیست؟

تقریبا تمامی وب سایت های خبری معروف به تازگی در رابطه با این بازی یا چالش خطرناک مباحثی را عنوان کرده اند و این بازی تبدیل به یکی از تیتر های یک خبری شده است. بازی مومو از طریق واتس اپ قابل انجام است و بیشتر شبیه به یک چالش است تا بازی. اما از آنجا که اکثر افراد با بازی نهنگ آبی، با این گونه چالش ها آشنا شده اند، در نتیجه همچنان از چالش مومو با نام بازی مومو نیز یاد می شود.

اما مومو یا Momo چیست؟ مومو در حقیقت یک اکانت واتس اپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک دختر است که به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، در آمده است. در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.

این موجود در افسانه های ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچه ها نیز می کرده اند. تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.

(ویدیو و عکس) خودکشی کودک اهوازی به خاطر چالش مومو؛ ماجرا چیست؟

چالش مومو از کجا شروع شد؟

اما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آن ها چنین بیان می کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می دهد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر می رسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمی تواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.

این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز می شود و پس از آن پیام های تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال می گردد.

این بازی ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت می دهند.

پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتس اپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی می گیرد.

برخی از کارشناسان حوزه نرم افزاری، این چالش را حقه ای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی، نامیده اند.

کشورهای زیادی در خصوص این چالش به خانواده ها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی بی سی نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشورهایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند، هشدارهایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالش ها داده اند که باید آن ها را مورد توجه قرار داد.

(ویدیو و عکس) خودکشی کودک اهوازی به خاطر چالش مومو؛ ماجرا چیست؟

اسکرین شاتی از پیام های چالش مومو به کاربران

مومو کیست و چگونه متولد شد؟

در سال 2016، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره ای زیبا و زنانه با چشمان برآمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می ورزد، موهای نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطف ترین فرد احساسات را برمی انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و مومو در حقیقت یک عروسک ژاپنی است ، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است ، اما پس از اینکه مومو به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت ، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره های مختلف با شما تماس میگیرد قرار میگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی