|

کیوان امام وردی متهم به تجاوز به 300 دختر؛ امام وردی اعدام می شود؟

پرونده کیوان‌ امام وردی هم اکنون تحت رسیدگی است و تاکنون حدود ۳۰ دختر جوان که او به آنها تجاوز کرده از او شکایت کرده‌اند. کیوان امام وردی…

لینک کوتاه کپی شد

پرونده جنجالی کیوان امام وردی که در حال بررسی است وارد فاز جدیدی شده و رئیس پلیس تهران ابعاد تکاندهنده ای از این پرونده را افشا کرد در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات تازه از پرونده تجاوز و آزار و اذیت دختران توسط کیوان امام وردی را برای شما بیان کنیم.

کیوان امام وردی متهم به تجاوز به 300 دختر!

رئیس پلیس تهران اعلام کرد که متهم به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده و ‌ماموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده‌اند. از بین شاکیان متهم که حدود ۳۰ نفر هستند، ۱۰ نفر در مواجهه‌ حضوری با متهم او را شناسایی کرده و بقیه شاکیان نیز به صورت تلفنی با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. شاکیان این پرونده دختران جوانی ‌اهل تهران و برخی از شهرستان‌ها هستند و حتی برخی از آن ها از خارج از کشور با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.

کیوان امام وردی کیست؟

کیوان امام وردی نام پسر دهه هفتادی است که گویا دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران بوده و اطراف میدان انقلاب، کتابفروشی داشت و بر اساس ادعاها با ارتباط و اغفال شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال های اخیر، به تعداد قابل توجهی از دانشجویان این مجموعه، تجاوز کرده است.

داستان تجاوز سریالی و ادعایی کیوان امام وردی به شماری از دانشجویان دختر دانشگاه تهران در سال های اخیر، از دیشب بازتاب های گسترده ای در رسانه های فارسی زبان و شبکه های اجتماعی ایرانیان داشته است.

پیشنهاد می شود: اعترافات «کیوان امام‌ وردی» به تجاوز به دختران

کیوان امام وردی چگونه به دختران تجاوز می کرد؟

تابستان امسال هزاران توییت توسط قربانیان و حامیان قربانیان تجاوز کیوان امام به دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران به راه افتاد که گویا مسئولان دانشگاه تهران نیز قول پیگیری و بررسی اتفاقات صورت گرفته و انتقال موضوع به قوه قضاییه را داده اند. داستان تجاوز سریالی به دختران و زنان، اکنون به قلب پایتخت و دانشجوان دانشگاه تهران رسیده و به نظر می رسد که باید از جنبه های مختلفی مورد واکاوی قرار بگیرد.

داستان، آشنا و تکراری است. پسری با چرب زبانی، راه اندازی کانال در تلگرام و اینستاگرام و رایزنی با دختران مختلف و برگزاری تورهای گردشگری و ایرانگردی، دختران دانشجو را اغفال کرده و آنها را برای نوشیدنی الکلی، به خانه اش دعوت میکرده و پس از مست کردن آن ها و بیهوش شدن قربانی، به آن ها تجاوز می کرد.

در تصاویری که قربانیان از چت های کیوان امام با آن ها در تلگرام و اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، نوع مهندسی اجتماعی کیوان امام وردی در جذب نظر دختران قربانی به نمایش گذاشته شده است. برخی از قربانیان کیوان امام وردی با انتشار تصاویر چت های مشترک با او و توییت هایی گفته اند که او آن ها را اغفال میکرد و پس از مدتی که به هوش می آمدند، متوجه می شدند که کار از کار گذشته و برهنه روی تخت هستند. البته برخی از قربانیان نیز به دلیل جثه کوتاه کیوان امام وری ، توانسته اند از شکارگاه او فرار کنند.

کیوان امام وردی سادیسم دارد؟

سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ پس از دستگیری کیوان امام وردی در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت‌های متعددی روبرو شدند که نشان می‌داد فردی به نام «ک. الف» با فریب دختران دانشجو و کشاندن آن‌ها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به حجم شکایت‌ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد؛ تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است.

جنون فاقد مسئولیت کیفری است

با وجود آن که متهم ادعای جنون دارد، اما هنوز جنون او توسط پزشکی قانونی تأیید نشده و علاوه بر آن پلیس هم معتقد است که متهم جنون ندارد.

مهدی عزیز زاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مطرح شدن بحث سادیسم توسط متهم کیوان امام وردی اظهار کرد: از نظر بنده سادیسم جنون به حساب نمی‌آید، زیرا در جنون مبنا نداشتن قصد است.

وی افزود: بنا بر ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی هرگاه مرتکب در زمان ارتکاب جرم دچار اختلال روانی بوده، به نحوی که فاقد اراده یا قوه تمیز باشد، مجنون محسوب می‌شود و مسئولیت کیفری ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: پرونده افرادی که متهم به تجاوز هستند در دادگاه کیفری یک بررسی می‌شود و اگر متهم مدعی جنون باشد، پزشکی قانونی باید جنون را تشخیص دهد که در صورت تأیید مطابق با ماده ۱۴۹ مسئولیت کیفری نخواهد داشت. اما اگر بر اساس نظر پزشک متهم فاقد جنون باشد بر اساس ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی محکوم به اعدام می‌شود، زیرا عنوان اتهامی او زنا به عنف است.

مجازات بسته به نوع عمل مشخص می‌شود

علی عابدینی وکیل پایه یک دادگستری، با اشاره به اعترافاتی که کیوان امام وردی انجام داده است، اظهار کرد: سادیسم به هیچ وجه جنون نیست و رافع مسئولیت کیفری نخواهد بود.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: میزان مجازات این فرد بسته به نوع تجاوز مشخص خواهد شد، اگر تعهد داشته باشد بیشترین مجازات برای او اعمال می‌شود.

کیوان امام وردی اعدام می شود؟

علی نجفی توانا وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به جرم تجاوز اظهار کرد: به طور کلی افرادی که دست به تجاوز می‌زنند دارای نارسایی روانی هستند، زیرا قدرت کنترل خود را از دست می‌دهند، اما سادیسم جنون به حساب نمی‌آید و رافع مسئولیت کیفری نیست.

این وکیل دادگستری گفت: البته پزشکی قانونی به کمک روانشناسان باید جنون این متهم را تشخیص دهد.

نجفی توانا تصریح کرد: کسی که تجاوز به عنف کرده، باید اعدام شود و تجاوز چند حالت دارد حتی بیهوش کردن هم جزئی از تجاوز به عنف به شمار می‌آید، زیرا برخلاف میل طرف مقابل تجاوز انجام شده و از همین لحاظ مجازات آن حدی و اعدام است تجاوز به عنف عنوان اتهامی کیوان امام وردی

همان طور که گفته شد از لحاظ قانونی برای تشخیص جنون و ساقط شدن مسئولیت کیفری پزشکی قانونی حتماً باید این موضوع را تأیید کند، در حالی که به صورت قطعی هم نمی‌توان گفت که سادیسم جنون محسوب می‌شود، زیرا مرتکب با قصد و اراده خود اقدام به انجام این کار کرده و از سوی دیگر خود هم به تجاوز و جرایمی که انجام داده اعتراف کرده است.

بر اساس قانون این متهم به دلیل آن که تجاوز به عنف کرده است، محکوم به اعدام خواهد شد، البته باید منتظر ماند و دید که جلسات دادگاه این متهم چه زمانی برگزار خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی