|

احکام همسان سازی صندوق بازنشستگان کشوری ؛ حقوق بازنشستگان کشوری چقدر افزایش داشته است؟

احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شد . باز نشستگان می توانند آخرین تغییرات افزایش حقوق را در حکم خود مشاهده کنند. نحوه دریافت…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکتر اکبر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: احکام جدید بازنشستگان صادر شده و در سایت صندوق cspf.ir قابل مشاهده و دریافت است. مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام کرد: متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در مهر ماه امسال اجرا می‌ شود. همچنین ایشان در ادامه خاطر نشان کردند در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و برای رفع تبعیض در دریافتی حقوق بازنشستگان با تصویب هیات وزیران، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی و احکام آن صادر شده است. در ادامه برای اطلاع از جزئیات اخبار مرتبط با احکام همسان سازی حقوق بازنشتگان کشوری و لشکری و نحوه دریافت حکم با ما همراه باشید.

صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری

محمد شریعت مداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره آخرین وضعیت از صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، اعلام کرد که همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری طبق اعلا م‌های قبلی از مهر ماه سال 99 اجرا می ‌شود. همچنین در ادامه افزود مقدمات اجرای همسان سازی فراهم شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ادامه بیان کرد: به زودی احکام متناسب سازی حقوق باز نشستگان کشوری صادر می ‌شود. قولی که رئیس سازمان برنامه و بودجه داده است، عملی خواهد شد و تا آخر مهر ماه حقوق بازنشستگان کشوری با احتساب رقم همسان ‌سازی واریز خواهد شد. گفتنی است؛ ۳ مهر ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی در نامه‌ ای رسمی به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌ های مسلح اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

این احکام هم اکنون صادر شده و بر روی وبسایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل مشاهده می باشد. لازم به ذکر است که دستورالعمل اجرایی متناسب سای حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری یا شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو های مسلح طی بخش نامه ای به شماره 241863 به تاریخ 1 مهر ماه سال 1399 از سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

پیشنهاد می شود: قیمت دلار و قیمت یورو دوشنبه 21 مهر 99

احکام همسان سازی صندوق بازنشستگان کشوری

دکتر اکبر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد احکام مربوط به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شده و بر اساس مصوب هیات وزیران در مهر ماه سال 99 اجرا می شود. وی تاکید کرد: در اجرای مصوبه هیات وزیران حقوق بازنشستگان کشوری با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و این تغییرات در احکام آنها قابل مشاهده است. افتخاری اعلام کرد میانگین حقوق بازنشستگان در این دوره ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته افتخاری در مصاحبه تلوزیونی شنبه 20 مهر ماه اشاره کرد که یک مرحله از همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در فروردین ماه امسال اجرا شد. طرح کامل همسان ‌سازی که برابر با ۹۰ درصد حقوق کارکنان شاغل است در مهر ماه انجام می ‌شود که مقدمات آن صورت گرفته و در همین هفته همه احکام صادر خواهد شد و از طریق وب ‌سایت صندوق بازنشستگی احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری قابل رویت خواهد بود.

اکبری همچنین در ادامه اشاره کرد که افزایش حقوق بازنشستگان با استفاده از منابع اجرای همسان‌ سازی در مهر ماه، پایان همسان ‌سازی حقوق باز نشستگان کشوری خواهد بود. در حال حاضر ما به یک مدل برای همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان رسیده ایم که این مدل پایدار است و هرچه در سال ‌های آینده حقوق شاغلان افزایش پیدا کند به همان میزان حقوق بازنشستگان افزایش پیدا خواهد کرد و به سطح متناسبی خواهد رسید.

صدور حکم همسان سازی صندوق بازنشستگان کشوری

پس از اطلاع سخنگوی دولت از تصویب آیین ‌نامه طرح همسان سازی سندوق بازنشستگان کشوری، اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در صفحه اینستاگرامی خود خطاب به بازنشستگان کشوری سه نکته را اعلام کرد:

  • تا چند روز دیگر احکام جدید صادر و اعلام می ‌شود. لطفا شکیبا باشید تا روال قانونی و اجرایی طی شود.
  • از مهر ماه به بعد، حقوق بازنشستگان کشوری بر اساس آیین ‌نامه همسان‌ سازی پرداخت خواهد شد.
  • همه اطلاعات را پس از صدور احکام می‌ توانید با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری در حکم جدید خود مشاهده بفرمایید.

منظور از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری چیست؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که منظور از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در واقع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری با توجه به تغییرات حقوق شاغلان کشوری می باشد. به منظور ایجاد عدالت و افزایش قدرت خرید بازنشستگان کشور، این طرح که به تصویب هیات وزیران نیز رسیده است در مهر ماه سال 1399 اجرا می شود.

البته لازم به ذکر است که به گفته اکبر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول طرح همسان سازی حقوق باز نشستگان در فروردین ماه همین امسال اجرا شد. اما در مرحله دوم اجرای این طرح تمامی احکام بازنشستگان کشوری صادر شده و بازنشستگان عزیز می توانند این تغییرات را در حکم بازنشستگی خود مشاهده کنند.

قابل ذکر است که در این طرح در ابتدای سال 1399 دولت 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص داده است. با این کار، علاوه بر افزایش 15 درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان، مبلغ دیگری نیز طبق جداول تعیین‌ شده به حقوق بازنشستگان اضافه شد. در آغاز شش ‌ماهه ‌دوم سال 99، دومین مرحله متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با اختصاص 18 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است.

بر اساس اعلام دولت، بودجه اجرای متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از محل وا گذاری سهام ‌های دولتی (به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال)، به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو های مسلح تامین می ‌شود. چنان‌ چه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآورد شده باشد، با پیشنهاد سازمان خصوصی ‌سازی و تصویب هیئت واگذاری، رساندن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان هم‌ طبقه تعدیلات لازم اعمال خواهد شد.

پیشنهاد بعدی: ارزش سهام پالایشی یکم امروز دوشنبه 21 مهر 99

حقوق بازنشستگان کشوری چقدر افزایش داشته است؟

همانطور که اشاره شد از تاریخ سوم مهر ماه سال جاری (سال 99 ) رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی در نامه‌ ای رسمی به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌ های مسلح اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد. این طرح هم اکنون اجرا شده و حقوق بازنشستگان کشوری مطابق با حکم های جدید واریز خواهد شد.

اما در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ، اکبر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگان کشوری اظهار کرد که در این طرح حقوق بازنشستگان گروه های شغلی مختلف با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و قابل مشاهده است. میانگین حقوق بازنشستگان در این دوره ۴۵ درصد افزایش یافته است.

چه کسانی مشمول طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نمی شوند؟

شاید برای شما سوال باشد که چه کسانی مشمول طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نمی شوند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که طرح متناسب‌ سازی حقوق شامل برخی بازنشستگان نمی شود؛ هرچند که احتمالا تعداد این افراد اندک خواهد بود. اکبر شیر محمدی مدیر کل فنی صندوق بازنشستگی در این خصوص اظهار داشت: کسانی که افزایش حقوق بازنشستگی آن ‌ها عدد بالایی را نشان می ‌دهد، مشمول این قانون نمی شوند. امسال حدود ۱۰ درصد بازنشستگان با حقوق بالا نسبت به میانگین گروه خود، مشمول قانون همسان‌ سازی حقوق نشدند و تنها ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی به آن ‌ها تعلق گرفت؛ زیرا دریافتی حقوق آن ‌ها از گروه همترازشان بالاتر بوده است؛ بنابراین، همسان‌ سازی به آن ‌ها تعلق نگرفت.

نحوه دریافت حکم همسان سازی حقوق باز نشستگان کشوری

همانطور که در قسمت های قبلی نیز ارائه شد، به گفته اکبر افتخاری رئیس و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، احکام همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در مهر ماه امسال صادر شده است. در این طرح میانگین حقوق بازنشستگان حدود 4 درصد افزایش یافته است. اما شاید برای شما سوال باشد که نحوه دریافت حکم همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور به چه صورت است.

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که احکام جدید بازنشستگان صادر شده و در سایت صندوق بازنشستگی کشور قابل مشاهده و دریافت است. بنابراین بازنشستگان می ‌توانند برای مشاهده مستقیم و ورود به صفحه دریافت حکم همسان ‌سازی صندوق بازنشستگی کشوری اینجا کلیک کنند. لازم به ذکر است که در این سامانه احکام ترميم سال 1399 و اصلاحی آن که تا تاريخ 1399/01/26 صادر شده باشد، از گزينه "دريافت حکم ترميم سال جاری" قابل مشاهده و چاپ خواهند بود.

همچنین بازنشستگان می توانند برای دريافت ساير احکام حقوقی از گزينه "ارسال حکم به پست الکترونيکی" استفاده نمايند. در اين حالت لازم است پست الکترونيکی را به صورت صحيح وارد نماييد، احکام درخواست شده به صورت سيستمی به آدرس پست الکترونيکی شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم وجود نوع حکم درخواستی، آخرين حکم صادره ارسال خواهد شد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 21 مهر 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی