|

فوتوشوت‌ های قجری/ برج پیزا داشتیم وقتی پیزا مد نبود قبر هلاکوخان زیر گنبد کبود

اخیرا فردی ناشناس آرشیوی از عکس‌های کاخ گلستان مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار را منتشر کرده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نخستین کسی که در ایران عکاسی را یاد گرفت و لقب نخستین عکاس را به اختصاص ناصرالدین شاه قاجار چهارمین پادشاه قجری بود. پیدایش عکس و دوربین عکاسی برای اولین بار در اواخر دوره حکومت محمدشاه قاجار اتفاق افتاد و توسط نظامیان و مستشاران اروپایی که به تهران رفت و آمد داشتند وارد ایران شد. اخیرا فردی ناشناس آرشیوی از عکس‌های کاخ گلستان مربوط به دوران ناصرالدین شاه قاجار را منتشر کرده که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

4

در توضیح این عکس آمده است «قبر هلاکوخان در میان شهر مراغه». این قبر اکنون با عنوان گنبد کبود شناخته می‌شود و یکی از بناهای دوره سلجوقیان در شهر مراغه است. 

100-5-2

100-4-1

100-4-2

برج کج پیزا از جمله جاذبه‌های گردشگری ایتالیاست که همه ساله شمار زیادی از توریست ها را به این کشور فرا می خواند. در اوت سال ۱۱۷۳ میلادی بود که ساخت بخش نگهدارنده ناقوس برج کج پیزا در توسکانی آغاز شد. متاسفانه پنج سال بعد برجی که هنوز فرایند ساختش به اتمام نرسیده بود شروع به کج شدن کرد. در این برهه ساخت و ساخت به سرعت متوقف شد و برای مدت حدود یک دهه هیچگونه فعالیتی روی آن صورت نگرفت. در سال ۱۲۷۵ میلادی، مجددا این پروژه از سر گرفته شد و حدودا در سال ۱۳۷۲ بود که ساخت پیزا به اتمام رسید. شباهت زیادی بین برج پیزا و یکی از عکس‌های دوران قاجار که اخیرا منتشر شده به چشم می‌خورد.

2

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها