|

پل طبیعت مدرنترین نماد پایتخت شاهد تجمع عاشقان و گردشگران

برای ساخت بزرگترین پل غیر خودرویی ایران یک مسابقه برگزار و برنده آن موفق شد امتیاز طراحی و ساخت این پل الهام گرفته از درخت را به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اواخر دهه 80 شمسی یک بانوی ایرانی که عاشق ریاضی و هنر بود و از تلفیق این دو بهره می‌جست در مسابقه‌ای برنده شد که برای ساخت یک سازه در تهران شکل گرفته بود. لیلا عراقیان برنده این مسابقه پروژه طراحی و ساخت «پل طبیعت» را که به عنوان یکی از نمادهای مدرن پایتخت به شمار می‌رود، برعهده گرفت. او در این طراحی به دنبال پلی بود که صرفا محل گذار نباشد بلکه بتوان دمی روی آن نشست و از محیط لذت برد. همین امر نیز سبب شد این پل به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران بدل شود که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود دیده است. 

21

یکی از اولویت‌های طراحی این پل توجه به مسائل محیط زیست بود. پل طبیعت یک پل سازه فلزی محسوب می‌شود که در ساخت آن 14 هزار متر فولاد به کار رفته است. لیلا عراقیان و همکاران او در شرکت سازه‌های پارچه ای دیبا، پل طبیعت را با الهام از پل خواجو طراح کرده اند. ستون‌های این پل به شکل درخت طراحی شده‌اند و زمانی که از دور به این پل نگاه می‌کنید، شبیه به چند درخت با شاخه‌های درهم‌تنیده به نظر می‌رسد. مشابه این پل در پارک‌های ملی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک و مالزی هم وجود دارد.

29

28

2726

25

24

22

21

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها