|

سوار ماشین زمان بشوید؛ قدم زدن در قورخانه جذاب قاجاری ها

قاجار عکس

سفر در زمان با تصاویری که شما را از لحظه ی حال جدا کرده و دورانی را پیش چشمتان نمایان می کند که امروز از آنها چیزی جز ویرانه و خاطره باقی…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید هنگام کنجکاوی در مورد گذشته، هیچ چیز به اندازه ی ورق زدن آلبوم عکس جذاب نباشد. عکس هایی که انگار قسمتی از زمان را در خود ثابت نگه داشته و هر یک در بر دارنده ی قصه ی شاد و غمگینی هستند که با خود برای ما به یادگار آورده اند.

شاید برایتان جاب باشد که بدانید صنعت عکاسی در دوره ی پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار بود که در اروپا شکل گرفت. این صنعت جذاب که بار اول در ایران توسط و شاه و درباریان مورد استفاده قرار گرفت، بعد از مدتی توانست توجه سایر اقشار جامعه را نیز به خود جلب کند و آن ها را برای بهره مندی از این فن مشتاق سازد.

دقیقا از همان روزها بود که عکس به عنوان یک سند تاریخی، قصه ی زمانه ی خودش را تا نسل ما کشاند. با ما همراه باشید تا قسمتی از کتاب مصور تاریخ را ورق بزنیم.

قورخانه

قورخانه اولین کارخانه ی سلاح سازی ایران است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شد. شاه برای آموزش تولید سلاح به کارگران ایرانی از متخصصین آلمانی در این کارخانه استفاده کرد و از آنجایی که قاجار اصالتا ترک بوده اند نام این محل را قورخانه به معنای کارخانه ی اسلحه سازی گذاشتند. علاوه بر این بر اساس شواهدی که در دست می با شد گویا در زمان جنگ های ایران و روس و در عصر فتحعلی شاه قاجار نیز در تهران محلی وجود داشته که تحت عنوان قورخانه ی مبارکه به فعالیت مشغول بوده است. لازم به ذکر است که در قورخانه علاوه بر تهیه ی سلاح و مهمات جنگی وسایل آتش بازی جهت نمایش شب های اعیاد نیز تولید می شده است

قورخانه 2

قورخانه 3

قور 4

قورخانه

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها