|

کارشناسی داوری صحنه‌های جنجالی بازی ایران - قطر

بازی حساس ایران و قطر با چند صحنه داوری مهم همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار تیم‌های ایران و قطر در چارچوب دور چهارم مرحله سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با پیروزی چهار بر یک ایران به پایان رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که قضاوت یوسوکی آراکی ژاپنی و تیم داوری او در چند صحنه با چالش همراه شد که این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته‌اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ در دقیقه 53، مهدی قایدی در شرایطی پس از برخورد با احمد فتحی با کارت زرد داور جریمه شد که بازیکنان قطر به شدت به این تصمیم اعتراض داشتند و معتقد بودند او باید از زمین اخراج شود، اما در نهایت این تصمیم داور ژاپنی پس از بررسی صحنه توسط داور ویدئویی نیز تأیید شد.

دقیقه 82، پاس عمقی طارمی به محبی رسید و او با فرار سریع، جهانبخش را صاحب موقعیت گل کرد تا او دروازه قطر را باز کند اما این گل توسط کمک داور دوم به دلیل آفساید مردود اعلام شد و وی‌ای‌آر نیز آن را تأیید کرد. در دقیقه 2+90 نیز پاس عمقی جهانبخش به شهریار مغانلو رسید و او گلزنی کرد، اما این گل هم به دلیل آفساید با تصمیم کمک داور مردود شد.

 

نظر کارشناسان داوری در خصوص این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

برخورد مهدی قایدی و احمد فتحی (دقیقه ۵۳- مشکوک به اخراج)

 محمدرضا ابوالفضلی: بازیکن ایران با خوش‌شانسی کارت زرد گرفت. بدلیل اینکه اگر ضربه‌اش که با استوک کفش بود، بر روی آشیل حریف برخورد می‌کرد، می‌توانست با کارت قرمز جریمه گردد اما در این صحنه و تصاویر موجود، ضربه بازیکن ایران به قسمت پاشنه داخلی پا که درون کفش قرار داشت، اصابت کرده لذا اخطار داده شده صحیح است.
 تورج حق‌وردی: مهدی قایدی با کف استوک به پشت آشیل پای حریف ضربه می‌زند و مستحق کارت قرمز بود.

 ابراهیم میرزابیگی: داور می‌توانست بازیکن ایران را با کارت قرمز جریمه کند.

 سعید علینژادیان: کارت زرد کاملا درست بود. بازیکن سفید قسمت داخلی پای بازیکن تیم حریف را می‌زند و از یک حمله مؤثر نیز جلوگیری می‌کند و باعث سرنگونی وی می‌شود.

 گل علیرضا جهانبخش (دقیقه ۸۲- آفساید)

محمدرضا ابوالفضلی: پای مهاجم ایران (قسمتی که درون‌ کفش قرار دارد) جلوتر از بالای بازوی مدافع و در محدوده آفساید قرار دارد لذا گل به درستی مردود شد. طبق قانون، قسمت پائینی بازو تا انگشتان دست شامل بررسی و آنالیز، جهت آفساید نمی‌شود.

تورج حق‌وردی: تصمیم کمک داور در اعلام آفساید صحیح بود.

 ابراهیم میرزابیگی: آفساید به درستی اعلام شد.

 سعید علینژادیان: آفساید به درستی اعلام شد.

 گل شهریار مغانلو (دقیقه 2+90- آفساید)

 محمدرضا ابوالفضلی: آفساید واضح و به درستی اعلام شد.

 تورج حق‌وردی: آفساید صحیح بود.

 ابراهیم میرزابیگی: اعلام آفساید در این صحنه کاملا درست بود.

 سعید علینژادیان: آفساید به درستی اعلام شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها