|

استقلالی ها آمده حضور در لیگ نخبگان

نایب‌قهرمانی در بیست و سومین دوره لیگ برتر، استقلال را وارد اولین دوره لیگ نخبگان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

این، چهارمین رقابت باشگاهی در قاره‌ کهن است و آبی‌ها در تمامی آنها شرکت داشته‌اند. آنها، اولین تیم ایرانی هستند که توانست فاتح یک دوره بازی آسیایی شود و تنها تیم ایرانی هم هستند که بیشتر از یک بار توانسته‌اند قهرمانی در قاره را جشن بگیرند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ استقلال، دومین نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود در سال 1970 ولی برخلاف پرسپولیس توانست در همان اولین دوره حضورش، قهرمان بازیها شود. آنها دو دهه بعد و در سومین حضورشان هم قهرمان شدند و سال بعدی هم به فینال رسیدند. آبی‌ها سابقه حضور در 4 فینال جام باشگاه‌های آسیا را دارند که 2 بار منجر به قهرمانی شد و 2 بار با ناکامی همراه بود.

استقلال 6 دوره در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد، 3 بار نماینده ایران در جام برندگان جام بود و در کارنامه‌اش حضور در 12 دوره لیگ قهرمانان هم ثبت شده است (بدون احتساب فصلی که لیست استقلال در زمان قلعه‌نویی به ناکجاآباد ارسال شد و آنها از حضور در بازیها محروم شدند). آبی‌ها سابقه بازی در پلی‌آف ورودی به لیگ قهرمانان را هم دارند و یک بازی‌شان در جام باشگاه‌های آسیا هم برای تعیین تیمهای حاضر در دو گروه بوده است. درمجموع، استقلال 147 بازی آسیایی برگزار کرده و چنین بیلانی را رقم زده است: 69 برد، 39 مساوی، 39 باخت، 247 گل زده، 162 گل خورده است.

 

آبی‌ها برتر از تمام رقبا، پرافتخارترین تیم ایرانی آسیا هستند با چنین ویترینی: 2 بار قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، 2 بار نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، یک مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا، 2 مقام چهارمی جام‌ برندگان جام آسیا و یک حضور در نیمه‌‎نهایی لیگ قهرمانان آسیا.

بهترین گلزن استقلال در بازیهای آسیایی، کسی نیست جز فرهاد مجیدی؛ او با زدن یک گل در جام باشگاه‌ها، 9 گل در جام برندگان جام و 13 گل در لیگ قهرمانان و مجموعا با زدن 23 گل در صدر این فهرست قرار دارد. روی پله بعدی، آرش برهانی 13 گله قرار دارد و نفرات بعدی، شیخ دیاباته با 9 گل، غلامحسین مظلومی و صمد مرفاوی با 8 گل و علیرضا اکبرپور، علیرضا نیکبخت و مامه تیام با 7 گل قرار دارند.

از جمع بازیکنان فعلی استقلال، فقط یک نفر سابقه زدن گل را با پیراهن این تیم در بازیهای آسیایی دارد: روزبه چشمی که دروازه الدحیل قطر را باز کرد. 4 بازیکن استقلال سابقه هت‌تریک را در بازیهای آسیایی دارند: غلامحسین مظلومی برابر سلانگور مالزی، علی لطیفی برابر هامن‌من لبنان، فرهاد مجیدی برابر هامن‌من لبنان و مامه تیام برابر ذوب‌آهن. بیشترین گل زده یک بازیکن استقلال در یک بازی آسیایی مربوط است به فرهاد مجیدی که توانست 4 بار دروازه هامن‌من لبنان را باز کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها