|

تلاش ویژه بارسلونا برای میزبانی فینال جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا امیدوار است استادیوم بازسازی‌شده اسپاتیفای نیوکمپ به عنوان میزبان فینال جام جهانی 2030 و لیگ قهرمانان اروپای 2028 انتخاب شود.

لینک کوتاه کپی شد

بارسلونا تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا ورزشگاه نیوکمپ، میزبانی بازی فینال جام جهانی 2030 را که به طور مشترک بین اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار می‌شود، بر عهده بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ هیئت مدیره باشگاه تحت ریاست خوان لاپورتا، سه دلیل کلیدی برای حمایت از این درخواست ارائه کرده است:

  1. سابقه: در سال 1982، نیوکمپ افتخار میزبانی بازی افتتاحیه جام جهانی را داشت و اکنون، شایسته میزبانی از مهم‌ترین بازی این رقابت‌ها یعنی فینال است.
  2. ظرفیت: پس از اتمام بازسازی، نیوکمپ به بزرگترین ورزشگاه اروپا از نظر ظرفیت تماشاگر تبدیل خواهد شد و با 105,000 صندلی (و تمام سرپوشیده) قادر به میزبانی از انبوه تماشاگران مشتاق خواهد بود.
  3. مدرنیته: نیوکمپ پس از گذراندن 4 سال پروژه بازسازی و نوسازی، به طور کامل به یک ورزشگاه مدرن و امروزی تبدیل خواهد شد.

با وجود این که رقیب قدرتمندی مانند رئال مادرید که از نظر ژئوپلیتیکی (پایتخت بودن شهر مادرید) نسبت به بارسلونا برتری دارد و همچنین مراکش که خواهان بردن این بازی به قاره آفریقا است، در این مسیر حضور دارند، بارسلونا مصمم است با ارائه قوی‌ترین پیشنهاد ممکن، نظر فیفا را به خود جلب کند.

در سوی دیگر، یوفا نیز در حال برنامه‌ریزی برای تعیین محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2028 است. انتظار می‌رود این نهاد حداکثر تا یک سال دیگر، محل برگزاری این بازی مهم را اعلام کند. پیش از این، تقویم فینال لیگ قهرمانان مردان تا سال 2027 مشخص شده بود که بر اساس آن، فینال سال 2025 در ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ با ظرفیت 67,000 تماشاگر برگزار خواهد شد. در نشست اخیر کمیته اجرایی یوفا در دوبلین، محل برگزاری فینال‌های سال‌های 2026 و 2027 لیگ قهرمانان نیز مشخص شد. بر این اساس، فینال سال 2026 در ورزشگاه پوسکاش آرنا بوداپست مجارستان و فینال سال 2027 در ورزشگاه سن سیرو میلان که به تازگی بازسازی شده، برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه امسال مصادف با 125 سالگی باشگاه بارسلونا است، میزبانی فینال لیگ قهرمانان در این سال، هدیه‌ای ارزشمند از سوی یوفا به این باشگاه محسوب می‌شود. این اتفاق می‌تواند به نفع وجهه باشگاه، عاملی برای افتخار هیئت مدیره و همچنین، موجب خوشحالی و هیجان هواداران باشد.

جالب است بدانیم که با وجود سابقه و قدمت نیوکمپ که در سال 1957 همزمان با آغاز لیگ قهرمانان افتتاح شده، این ورزشگاه تاکنون فقط یک بار در سال 1999، میزبان این تورنمنت بوده است. فینال آن سال که بین دو تیم منچستریونایتد و بایرن مونیخ برگزار شد و با نتیجه 2 بر 1 به سود شیاطین سرخ به پایان رسید.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، به نظر می‌رسد نیوکمپ با امکانات مدرن و ظرفیت عظیم 105,000 نفری خود که پس از 4 سال به طور کامل نوسازی خواهد شد، شانس بسیار بالایی برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان سال 2028 دارد. البته، این موضوع مشروط به ارائه تضمین‌هایی از سوی باشگاه بارسلونا به الکساندر چفرین، رئیس یوفا مبنی بر کنار گذاشتن ایده تشکیل سوپرلیگ اروپا خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها