|

رکوردی که طارمی در شب اخراجش به جای گذاشت

مهدی طارمی با کسب 7 پنالتی، عنوان پنالتی گیرترین بازیکن تاریخ تیم ملی را به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه کپی شد

مهم‌ترین اتفاق بازی ایران و سوریه در مرحله یک هشتم‌نهایی جام ملتهای آسیا، اخراج مهدی طارمی بود. طارمی برای اولین در تیم ملی با کارت قرمز داور جریمه شد و این اتفاق نه تنها ادامه بازی را تحت تاثیر قرار داد، بلکه تیم ملی از حضور مهاجم گلزن خود در بازی حساس با ژاپن محروم شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، قبل از این اما طارمی کاری که به آن مشهور است را تکرار کرد و با کسب پنالتی، بهترین پنالتی‌گیر تاریخ تیم ملی شد.

طارمی  ۷ تایی شد

طارمی با مهارت پنالتی‌گرفتن در فوتبال ایران به شهرت رسید. طارمی تاکنون برابر تیمهای سوریه، ازبکستان (۲ بار)، امارات، عمان، گوام و کامبوج برای تیم ملی پنالتی گرفته است و حالا با عبور از علی کریمی که 6 پنالتی در تیم ملی گرفته رکورددار بیشترین کسب پنالتی در تاریخ تیم ملی است. از این 7 پنالتی، ۲ پنالتی در جام ملتهای آسیا بوده است. علی کریمی در جام ملتهای آسیا ۳ پنالتی برای تیم ملی گرفته و در این مسابفات رکورددار است. در صورت صعود تیم ملی به مرحله نیمه‌نهایی و بازگشت طارمی به ترکیب، این بازیکن این فرصت را دارد که این رکورد را در جام ملتهای آسیا هم از آن خود سازد.

طارمی هم پنالتی‌گیر و هم پنالتی‌زن

طارمی در اوایل دوران بازیگری خود هر چقدر در کسب پنالتی موفق بود، در گل کردن آن توفیقی نداشت و پنالتی‌های مهمی را در عرصه باشگاهی هدر داد. این بازیکن اما در لیگ پرتغال تبدیل به پنالتی‌زن ماهری شده است و این روند را در تیم ملی ادامه است. طارمی آمار گل کردن ۱۰۰ درصد ضربات پنالتی را در تیم ملی دارد و حالا با عبور از پرویز قلیچ‌خانی بین بازیکنانی که ۱۰۰ درصد ضربات پنالتی آنها گل شده بیشترین پنالتی را زده است. طارمی هر ۶ پنالتی خود را در تیم ملی تبدیل به گل کرده که مهم‌ترین آن مقابل انگلیس در جام‌جهانی بوده است. پس از طارمی، پرویز قلیچ‌خانی هافبک سالهای دور تیم ملی از ۵ پنالتی خود، ۵ پنالتی را تبدیل به گل کرد است.

آسان مثل گل کردن پنالتی برابر سوریه

پنالتی که مهدی طارمی برابر سوریه گرفت، ششمین پنالتی بود که تیم ملی برابر سوریه کسب کرده است و هیچ تیمی بیشتر از سوریه مقابل تیم ملی متحمل پنالتی نشده است. از این ۶ پنالتی، هر ۶ پنالتی تبدیل به گل شده و هیچ تیمی بیش از سوریه از ایران از روی نقطه پنالتی در جریان بازی گل نخورده است. پس از سوریه، تیم ملی لبنان قرار دارد که تیم ملی ۵ پنالتی به این تیم زده که تمامی آنها گل شده است. اتفاق خوب برای تیم ملی، ادامه روند گل شدن پنالتی‌ها، پس از پایان بازی بود، جایی که هر ۵ ضربه ایران به تور نشست و ایران توانست به مرحله یک‌چهارم‌نهایی راه یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها