|

گولسیانی در یک قدمی رکوردی تاریخی

گیورگی گولسیانی با ۲ گلی که برابر شمس‌آذر به‌ثمر رساند، دومین گلزن برتر خارجی تاریخ پرسپولیس شد.

لینک کوتاه کپی شد

 پرسپولیس در دیدار دشوار برابر شمس‌آذر قزوین با ۲ گل گیورگی گولسیانی به پیروزی رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، این بازیکن با این ۲ گل تعداد گل زده‌اش در پرسپولیس را به ۱۴ رساند و حالا تنها یک گل با رکوردی که بیش از ۴۴ سال دست نخورده است فاصله دارد.

۱۵ گل به جای ۱۶ گل

آلن ویتل از پیشگامان بازیکنان خارجی در تاریخ پرسپولیس است. این بازیکن که در ادوار پایانی لیگ تخت‌جمشید برای پرسپولیس بازی می‌کرد، در مجموع ۱۵ گل برای این تیم زد. در مورد آمار گلزنی این بازیکن باید اصلاح تاریخی صورت گیرد. در اکثر منابع تعداد گل ویتل ۱۶ گل درج شده ولی بررسی بازی‌های پرسپولیس در آن مقطع نشان می‌دهد که این مهاجم بریتانیایی ۱۵ گل زده است. ویتل در بازی پرسپولیس با ابومسلم در جام حذفی در ضربات پنالتی پایان بازی یک گل برای تیمش زده که ظاهراً این گل در آمار گلزنی بازیکن لحاظ شده که ضربات پنالتی در آمار بازیکنان نباید در نظر گرفته شود و ویتل با ۱۵ گل بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس است.

گولسیانی در کنار منشا جلوتر از توره و زائد

از دست دادن پنالتی حساس برابر الدحیل می‌رفت که به موقعیت گولسیانی در پرسپولیس لطمه بزند ولی این بازیکن با ۲ گلی که زد دوباره تبدیل به چهره مطمئن برای این تیم شد. این بازیکن یک پنالتی‌زن درجه یک است و ۱۰ گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به‌ثمر رسانده است. گولسیانی ۱۰ گل در لیگ و ۴ گل در جام حذفی وارد درواره حریفان کرده است.

گولسیانی با این آمار در کنار گادوین منشا قرار گرفت که این بازیکن هم ۱۴ گل برای پرسپولیس زده است. سومین گلزن خارجی موفق پرسپولیس و رکورددار گلزنی در لیگ برتر برای پرسپولیس بین بازیکنان خارجی، ابراهیم توره است که ۱۳ گل برای این تیم زد که حالا گولسیانی آماری بهتر از این بازیکن دارد. گولسیانی تا قبل از این مسابقه در کنار ایمون زایدی قرار داشت که در حضور کوتاه مدت خود در پرسپولیس ۱۲ گل زد. گولسیانی بیش از یک نیم‌فصل فرصت دارد تا نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها