|

پرسپولیس در راه منچسترسیتی!

حضور یک مهاجم تخصصی در لیست بازیکنان پرسپولیس باعث شده کادر فنی این تیم به راه حل‌های تاکتیکی تازه‌ای برای حل مشکل گلزنی فکر کند.

لینک کوتاه کپی شد

کمبود مهاجم در ترکیب پرسپولیس چیزی نیست که کسی از آن باخبر نباشد. با جدایی 5 مهاجم فصلِ پیشِ پرسپولیس انتظار می‌رفت این تیم حداقل 3 مهاجم جذب کند تا در طول فصل به مشکل نخورد اما بعد از جذب شهاب زاهدی پرسپولیس به شکل عجیبی نتوانست هیچ مهاجم دیگری را استخدام کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ همان طور که پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس در 3 بازی نخست نتوانست در حمله و گل زدن علمکرد خوبی داشته باشد. همین مساله باعث شده کارشناسان و پیشکسوتان پیشنهادهایی به کادر فنی پرسپولیس بدهند. 

در یک مورد جالب مجتبی محرمی گفته است: «شهاب بازیکن خیلی خوبی است و من مطمئن هستم بالاخره پایش به گل باز می‌شود. اما پرسپولیس شخصیت برد دارد و فعلاً هم که به قول شما بدون فوروارد برنده می‌شود و حالا حالاها هم این بردها ادامه پیدا خواهد کرد. گواردیولا هم دو فصل قبل بدون مهاجم و با 6 هافبک در فاز تهاجمی کار را برای تیمش در امر گلزنی در می‌آورد.» 

اشاره محرمی درست است. منچستر سیتی برای مدت زیادی بدون مهاجم و با سیستم 0-6-4 بازی می‌کرد. در آن دوران سرخیو آگوئرو در همان اوایل فصل مصدوم شد و گابریل ژسوس که تنها جانشین آگوئرو بود نتوانست جای مهاجم آرژانتینی را پر کند. 

به شکل عجیبی این تاکتیک پپ گواردیولا برای نزدیک به دو سال خوب جواب داد و سیتی دو بار بدون مهاجم تخصصی قهرمان لیگ برتر شد. 

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید هم در برهه‌ای از دوران آماده‌سازی پیش‌فصل مجبور شد تیمش را با سیستمِ بدون مهاجم به مصاف رقبای تدارکاتی بفرستد. مثلا همان بازی با بارسلونا که در آمریکا برگزار شد و با شکست 3 گله رئال تمام شد. 

آنچلوتی بعد از این بازی گفت: «ما در این بازی 5 بار تیر دروازه بارسلونا را به لرزه در آوردیم که این اتفاق خیلی نادر است. موقعیت‌های زیادی در این بازی از دست دادیم. ما بدون مهاجم نوک موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنیم و با همین روش به کارمان ادامه خواهیم داد."

البته ماجرای سیتی و رئال با پرسپولیس فرق دارد. مثلا در سیتی در آن برهه وینگرها و هافبک‌هایی مثل فیل فودن، برناردو سیلوا، گابریل فرناندو و کوین دی‌بروینه در آمادگی کامل به سر می‌بردند. یا در رئال هافبک‌هایی مثل جود بلینگام، اورلین شوامنی، فده والورده و حتی رودریگو گلزنان خوبی هستند. اما در پرسپولیسِ فعلی هافبک‌ها و وینگرهایی نظیر مهدی ترابی، سعید صادقی، وحید امیری از آمادگی لازم دور هستند و نمی‌توانند بارِ گل زدن را هم به دوش بکشند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها