|

رصد بازار

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99 . آیا بورس امروز هم منفی خواهد بود؟

لینک کوتاه کپی شد

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99 و در خصوص وضعیت بازار سهام و نیاز اصلی بازار به نقدینگی گفت: متاسفانه فروش اوراق از سوی دولت باعث افزایش خروج پول از بازار و از طرفی شاهد ورود سرمایه به بازار رمزارزها شده و اعتماد مردم نسبت به حرف مسئولان از بین رفته است و رفتارهای هیجانی موجود در بازار نتیجه همین موضوع است.

پیشنهاد می شود: 

سهامداران سهم‌های خود را نفروشند

عرضه اولیه این هفته چیست؟

این کارشناس توضیح داد: با شرایط موجود، تزریق مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به بازار کافی نیست و باید مبلغ تزریقی بیش از این مبلغ‌ها باشد تا اعتماد از دست رفته بازار برگردد. یکی از مشکلات بازار امروز از بین رفتن اعتماد مردم از حرف حرف‌های مسئولان است. برای خیلی از سهامدارن خرد نیز این خبر و حرف در حد یک خبر باقی می‌ماند، زیرا حرف‌های زیادی از سمت مسئولان به گوش رسیده اما اتفاقی رخ نداد.

ابراهیمی در ادامه از ورود حقوقی ‌های بزرگ به بازار احساس امیدواری کرد و ادامه داد: خیلی از الزام‌ هایی که وجود داشته، مناسب نبوده است و باید دید در عمل می‌شود این تزریق نقدینگی را مدیریت کرد یا خبر؟ اما شاخص بازار در معاملات امروز همچنان سیر نزولی داشت.

او در پایان گفت: بر اساس نیاز شدید بازار به نقدینگی، ممکن است این خبر یک شوک به بازار وارد کند اما با این وجود یک تاثیر کوتاه مدت در بازار می‌گذارد و اگر تزریق پول ادامه‌ دار نباشد دوباره روند نزولی شاخص برمی ‌گردد. بنابراین با توجه به نظر کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند ماه 99 ، احتمال دارد بازار بورس امروز سه شنبه 12 اسفند ماه نیز منفی و نزولی باشد. البته امکان دارد که بازار تحت تاثیر یک شک برای کوتاه مدت مثبت شود.

پیشنهاد می شود:

 ارزش سهام عدالت پیش از معاملات امروز سه شنبه 12 اسفند 99 

قیمت طلا 18 عیار و سکه امروز سه شنبه 12 اسفند 99 

گزارش لحظه ای بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99

عصاری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال تسویه کارگزاری ‌ها و افزایش عرضه را در پیش داریم، گفت: فشار فروش در اسفند زیاد است و این مساله در کنار افزایش نیاز بازار به نقدینگی، موجب افت روزانه شاخص شده است. با توجه به پایین آمدن شاخص از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد احتمال دارد همین روند در روزهای آینده هم ادامه ‌دار باشد.

همچنین دنیای اقتصاد در مورد پیش بینی بورس امروز سه شنبه 12 اسفند 99 گفت: بازار سهام درگیر دور باطل تصمیم‌ های نا‌بجا شده است. در شرایطی که سرمایه مردم در فشار فروش ایجاد شده ناشی از محدودیت دامنه نوسان هر روز بیشتر از روز قبل با کاهش ارزش مواجه می‌شود، سازمان بورس در تصمیمی جدید در نظر دارد با ممنوع کردن کارگزاران از انجام تسویه اعتبارات در روزهای آخر سال، خلل وارد شده در جریان طبیعی عرضه و تقاضا را با تحمیل هزینه بهره بیشتر به اعتبار گیرندگان تامین کند.

با این حال قضیه به اینجا محدود نشده و پرداخت هزینه گزاف آزمون و خطای مدیران بورسی قرار است دامن‌ سرمایه ‌گذاران در صندوق‌ های درآمد ثابت که یکی از کم‌ ریسک ‌ترین امکانات بازار سرمایه هستند را نیز بگیرد. بر این اساس کف سرمایه ‌گذاری این صندوق ‌ها در سهام به ۱۵ درصد و سقف آن به ۲۵ درصد ارتقا یافته که انتظار می ‌رود در این شرایط صف فروش سهام را در برخی از نمادها برای چند روز جمع کند.

تا به این ترتیب هزینه‌ های ضرر عده‌ای از مردم از جیب عده‌ای دیگر پرداخت شود و تابلوی سرخ ‌رنگ بازار سهام که بیش از دو هفته است به دلیل سوء تدبیر رخ داده در شورای عالی بورس رنگ سبز را به خود ندیده، چند روزی از این بابت تغییر رنگ دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها