|

شال و روسریتو دست کم نگیر تا مثل بلاگرا خوشگل شی؛ تو دنیای رنگا چفتِ رنگ خودتو بیاب!

خانوما گاهی نمیدونن چه رنگ شال و روسری بهشون میاد و ممکنه انتخابی اشتباه کنن که ما در این مطلب گفتیم کدوم رنگ به کدوم پوست میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در ظاهر و استایل یه خانوم شیک پوش همه چیز مهمه علی الخصوص چهرش! احتمالا الان فکر میکنید منظور آرایش هستش اما نه، آراسته و جذاب بودن چهره تنها به آرایش نیست و آیتمی دیگر وجود داره به نام شال و روسری که اتفاقا از مهمترین قسمت های ظاهر شما محسوب میشه چرا که هم بیشترین نزدیکی رو با صورت داره و هم بالاترین آیتم بین لباس های تن شماست و باید همخونی خوبی با بقیه موارد داشته باشه.

مانتو، شلوار، کیف و کفش، آرایش و حتی اکسسوری همه و همه ساختار یک تیپ دردونه و زیبا هستند اما ما میخوایم در این مطلب از شال و روسری بگیم، بله همین آیتمی که شاید چندان جدی گرفته نمیشه اما اومد و نیومدنش بهتون رابطه مستقیمی با رنگ پوست شما و فرم صورتتون داره تازه اگه سلیقه و ست کردنش باقیِ آیتم های استایل رو فاکتور بگیریم!

در ادامه میبینیم و میفهمیم کدوم رنگ شال و روسری به کدوم رنگ پوست میاااد!

چجوری بفهمم رنگ پوستم چجوریاست؟!!

یک قاعده‌ی کلی برای انتخاب رنگ شال و روسری متناسب با رنگ پوست وجود دارد؛ پیش از هر چیز باید بدانید تنالیته‌ی رنگی پوست صورت شما در طیف «سرد» تا «گرم» کجا قرار می‌گیرد.

اگر نمی‌دانید رنگ پوست شما در کدام یک از دو طیف رنگی سرد یا گرم قرار می‌گیرد از آزمایش دستبند طلایی استفاده کنید.

برای این کار یک دستبند طلایی را روی مچ یکی از دست‌ها و یک دستبند نقره‌ای را روی مچ دست دیگر قرار دهید و ببینید با کدام دستبند پوست شما سالم‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسد.

اگر دستبند نقره‌ای پوست شما را شفاف‌تر و زیباتر نشان می‌دهد تن پوست شما سرد و اگر با رنگ طلایی پوست خوش‌رنگ‌تری دارید تن پوست شما گرم است.

اگرچه رنگ‌های خنثی برای هر پوستی می‌تواند مناسب باشد اما شناخت تن اصلی رنگ پوست به شما کمک می‌کند روسری یا شال زنانه‌ای را بپوشید که اعتماد به نفستان را بالاتر می‌برد و شما را زیباتر می‌کند.

Untitled

شال و روسری مناسب خانومای سفید و بلوری

رنگ پوست های سفید یا روشن براشون رنگ هایی تند و تیز مثل قرمز، سبز یا آبی پیشنهاد میشه چرا که باعث میشه هم زیباییشون دوچندان نشون داده بشه و هم اینکه درخشان تر دیده میشن.

اما برعکس رنگ هایی که کمرنگ و یا خیلی روشن هستن باعث میشه که چهره شما بی روح و بی حال بشه که هیچ، از زیبایی شما نیز کاسته میشه.

اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشنی مانند شیری یا سفید استفاده کنید بهتر است سراغ یک روسری طرح دار بروید، یک شال سفید ساده برای پوست‌هایی با تناژ رنگی خیلی روشن نمی‌تونه انتخاب مناسبی باشد.

Untitled

شال و روسری مناسب خانومای گندمی و سبزه

برای رنگ پوست هایی که سبزه و یا گندمی هستند به دلیل اینکه نه روشنن و نه تیره طیف وسیعی از رنگ شال و روسری وجود داره و یه جورایی حسابی دستشون بازه. مثلا میتونید سراغ رنگای سبز یا آجری روشن برید. روسری‌هایی با پارچه‌ی براق در تناژ رنگی سرمه‌ای یا زرشکی هم انتخاب‌های خوبی برای شما هستند. و یا مثلا هر دو شال سفید و مشکی زیبایی خاصی به گندمی و سبزه ها میده و بهشون کاملا میاد.

در کل اگه رنگ پوستی متوسط یعنی نه تیره و نه روشن دارید به راحتی میتونید برید تو دنیای رنگ ها و هر سبک و رنگی که دوست داشتید انتخاب کنید و متناسب با آرایش تیپ و سلیقتون شال و روسری بخرید!

Untitled

شال و روسری مناسب خانومای تیره و بُرنز

نکته‌ی مهم برای خانوم هایی با پوست تیره این است که سراغ روسری‌ هایی با رنگ مات و کدر نروند؛ رنگ‌ های مات و کدر باعث میشن بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست این افراد رو از بین ببرد.

برای مثال به جای طوسی بهتره که سراغ رنگ موشی برید و البته آبی کاربنی و زرد روشن رو فراموش نکنید.

رنگ‌ های نزدیک به رنگ خاکی و همچنین بازی با رنگ‌های ارغوانی و بنفش هم میتونن زیبایی شما رو دوچندان کنند.

Untitled

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

نویسنده: شبنم فرزین پور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها