|

خوشگلترین بازیگران زنِ ایرانی که مثل بلبل اونور آبی حرف میزنن؛ کَن یو اسپیک خارجی؟!

بسیاری از بازیگران زن به زبان انگلیسی تسلطی ندارند و اما هستند معدود بازیگران جذابی که زبان می دونن و این موضوع تو پیشرفتشون حسابی موثر بوده

لینک کوتاه کپی شد

این روزها دیگه دونستن یک زبان خارجی برای هر شغلی مهمه و یک امتیاز محسوب می شود. متاسفانه تو سینمای ایران، شمار بازیگرانی که مسلط به زبان خارجی هستند، زیاد نیستند و شاید همین موضوع باعث شده که خیلی از بازیگرای ایرانی فعالیت شون فقط محدود به فیلم ها و آثار داخلی بشه و با وجود توانمندی بالا نتونن تو سینما بین المللی شخانته بشن.

به گزارش «شایانیوز» البته هستند تعداد بازیگرانی که کاملاً به زبان انگلیسی مسلط هستند و حتی بیش از یک زبان خارجی بلدن. ما در ادامه این مقاله چند نفر از این خانوم های جذاب و توانمند رو بهتون معرفی می کنیم:

- الناز شاکردوست یادگیری زبان به لطف اقامت در بریتانیا

الناز شاکردوست از جمله بازیگرانی است که تا حدودی به زبان انگلیسی مسلطه. خانوم بازیگران به خاطر اینکه چند ماهی رو ساکن لندن بود تونست زبان انگلیسی رو یاد بگیره البته اینکه خانوم برای چی به انگلیس رفته بود خیلی مشخص نیست اما برخی از اطرافیان الناز زمان مهاجرت شایعه کرده بودند که الناز به خاطر ادامه تحصیل مهاجرت کرده. اما اقامت خانوم شاکردوست تو لندن چند ماهی بیشتر طول نکشید و بدین ترتیب فرضیه ادامه تحصیل عملاً منتفی شد.

الناز شاکردوست طرفداران زیادی در فضای مجازی و همچنین میان مردم داره که یکی از علل اون، جدا از بازی جذابش در قاب دوربین، چهره و استایل اوست. چیزی که کاربران به اون اذعان دارند، تاثیر این علاقه بر نوع پوشش و حرکات خانوم بازیگره که حسابی از پست های پیجش مشخصه و بعضی اوقات با تغییرات عجیب و غریب و ناگهانیش یهو کل اینستا رو به هم میریزه.

elnazshakerdoost_1622813192_1

- لیلا حاتمی بازیگر چند زبانه ایرانی

لیلا حاتمی فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه لوزان سوئیس و دانشجوی انصرافی رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیر کبیر است. لیلا حاتمی را می‌توان اولین بازیگر مشهور ایرانی دانست که به بیش از یک زبان خارجی تسلط دارد. این بازیگر 50 ساله کشورمان که سابقه داوری در فستیوال‌هایی نظیر کن، کارلووی‌واری، رم، مراکش، دبی و… را دارد، به عنوان رئیس هیئت داوران بیست و هشتمین فستیوال فیلم‌های آسیایی وزول فرانسه انتخاب شد. یکی از دلایل موفقیت این هنرمند، تسلط وی به ۴ زبان دنیا همچون انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ایتالیایی است.

لیلا+حاتمی

لیلا حاتمی از هنرمندان نچرال و ساده ای می باشد که تیپ و استایل هایش هم بدون زرق و برق است. لیلا خیلی اهل حاشیه نیست و شاید بزرگترین حاشیه که این چند سال برای او ایجاد شده ماجرایی روبوسی و دست دادنش با رئیس جشنواره کن تو سال 2014 باشد. لیلا با وجود اینکه تو اون مراسم لباسی کاملاً پوشیده بر تن داشت اما با ژیل ژاکوب دبیر و رئیس جشنواره دست داده و روبوسی کرد که انتشار تصویر و فیلم این عمل در فضای مجازی باعث دردسر‌هایی برای او شد.

- ترانه علیدوستی خانوم بازیگری که مترجم هم هست!

ترانه علیدوستی هم از معدود بازیگران زن ایرانی است که علاوه بر زبان انگلیسی تا حدودی آلمانی هم بلده. البته ترانه زبان انگلیسی رو کاملاً به صورت آکادمیک مسلطه و سابق ترجمه چندین کتاب رو هم داره. ترانه علیدوستی 39 ساله زبان آلمانی رو به خاطر اینکه سه سال دوران کودکیش رو تو این کشور گذرانده یاد گرفت و در مصاحبه ای اعلام کرد که علاقه زیادی به فیلمنامه نویسی داشته اما تابحال این کار رو تجربه نکرده است. او در سال 1390 با علی منصور ازدواج کرد که او هم تجربه اندکی در بازیگری سینما داره و حاصل این ازدواج دختر خانوم خوشگلی به اسم حناست. البته که رابطه این زوج در شک شبه هایی رفته که آیا طلاق گرفتن یا خیر؟!

هفت+فیلم+سینمایی+با+ترانه+علیدوستی

خانوم بازیگر این روزها بسیار پرحاشیه شده و همه جوره هم مورد انتقاد قرار می گیرد و هم مورد تحسین! ترانه علیدوستی که چندی پیش با فیلم برادران لیلا در جشنواره کن 2022 حاضر شده بود در این مراسم برای مدل لباسش مورد هجوم نظرات قرار گرفت چرا که تو ویدیویی که از ترانه علیدوستی منتشر شده دامن خانوم تقریبا تا زانو بالا میره و سوژه میشه.

- ریما رامین فر؛ خیلی بیشتر از اون که تو پایتخت دیدید زبان بلده!

در سریال پایتخت، بسیاری از مخاطبان شاهد صحبت کردن ریما رامین فر به زبان انگلیسی بودند، اما تمام سعی او بر بیان ناشیانه هما بود، اما در لحظاتی تسلط او دیده می‌ شد.

ریما رامین فر به زبان آلمانی نیز تسلط کافی دارد چرا که سال‌های تحصیلی خود را در کشور آلمان گذرانده است.

ریما رامین فر  همسر امیر جعفری است که سال هاست در کنار هم زندگی آرام و بی حاشیه ای دارند و مانند خیلی از بازیگران جدایی و طلاق کشی نداشته اند. ریما رامین فر را پس از بازی در نقش «هما سعادت» دیگر همسر نقی در پایتخت می دانن د و خیلی ها همچنان با اسم هما او را خطاب می کنند. ریما رامین فر پس از بازی در پایتخت به یکباره راه صد ساله را در چن فصل این سریال رفت و مشهور شد. 

ریما رامین فر همسر آقای بازیگر حدود 4 سال از همسرش امیر جعفری بزرگتر است و زمان آشنایی شان با هم امیر جعفری 19 سال بیشتر نداشت.

به دلیل کم سن و سال بودن امیر جعفری و نداشتن شرایط مالی مناسب از آشنایی تا ازدواج این زوج حدود 11 سال طول کشید.

Untitled

-نیکی کریمی؛ بازیگر، کاردان، عکاس و مترجم همه چی تموم!

نیکی کریمی از سلبریتی های محبوب و بسیار حرفه ای در بازیگریه که نام او توانسته بارها و بارها برای ایرانیان غرورآفرین باشه. البته این خانوم بازیگر خیلی هم بی حاشیه نیست و به دلیل اینکه بیشتر تو لندنه تا ایران، با حجاب و گشت و گذاراش گاها حواشی میسازه و فضای مجازی رو میترکونه. محبوبیت او اولین بار به سال 1369 با فیلم سینمایی عروس برمیگرده و بارها به خاطر فیلم های مختلف تونست نامزد سیمرغ بشه و حتی این جایزه رو به دست بیاره.

آنهایی که در دهه هفتاد و اوایل هشتاد خواننده مجله فیلم بودند، بی‌شک ترجمه‌های نیکی کریمی از زندگینامه مارلون براندو را یادشان است که با عنوان «آوازهایی که مادرم به من آموخت» منتشر می‌شد. کریمی که پیش‌تر از بسیاری از بازیگران ایرانی دیگر پایش به فستیوال‌های خارجی باز شد، به راحتی و روان انگلیسی صحبت می‌کند و این برایش همواره پوئنی بوده برای مورد توجه قرارگرفتن در فستیوال‌های سینمایی.

 نیکی خانوم به تازگی به عنوان داور برای جشنواره ترایبکا در آمریکا انتخاب شده بود که سرپرستی این فستیوال رو شخصِ رابرت دنیرو بر عهده داره و نیکی خانوم هم با انتشار این عکس نشون داد که حسابی تو دنیا میشناسنش و اسم در کرده.

5705349

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها