|

خانومی رفتی مغازه چشمت به آستین مانتو هم باشه؛ ریسک کن و اینجور مدلارو بخر خیلی نازن

مدل آستین مانتو و یکی از تاثیرگذارترین آیتم ها در نشان دادن سبک کلی استایل و پوشش شما است. پس ضروری است که به آن توجه ویژه داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

مانتو جزو لباس‌هایی است که هر تعداد از آن هم که در کمد لباس خانم‌ها باشد، باز هم کم است! مانتو اصلی‌ترین آیتم استایل هر خانم ایرانی است که تأثیر مهمی در استایل و شیک‌پوشی دارد. تو انتخاب مانتو اما یکی از چیزهای که باید خیلی بهش توجه داشته باشید نوع و مدل آستین هاست چرا که آستین یکی از اولین قسمت‌هایی هستند که در یک لباس به چشم می‌آیند

به گزارش «شایانیوز» ممکن است یک بازه‌ی زمانی، یک آستین خاص مد باشد، اما بعد از آن برای دهه‌ها کاملا ناپدید شود تا بعدا دوباره مد شود. آستین‌ها در طراحی مد و تولید پوشاک به یک آیتم ثابت تبدیل شده‌اند. طرح‌های مختلف آستین را می‌توان با هر پارچه‌ای و با هر سبکی ایجاد کرد. از طرفی، آستین‌ها بخشی از لباس هستند (چه مانتو، بلوز، ژاکت، و دیگر لباس‌ها) که بازو را می‌پوشانند. با ما در این مطلب همراه باشید تا چندین مدل آستین مانتو را بررسی کنیم.

20-min-17

- مانتو با آستین های ساده و معمولی

آستین معمولی و یا ساده، از رایج‌ترین مدل‌های آستین است که در پوشاک استفاده می‌شود. آستینی ساده، بلند و زیبا که در قسمت حلقه‌ی آستین، لباس درز دارد و تا مچ دست را می‌پوشاند.  آستین معمولی در اندازه‌های مختلف و با اکثر پارچه‌ها قابل دوختن است و برای مانتوهای راحتی و روزمره کاربرد زیادی دارد.

itak-8122-1_2-470x705

- مانتوهای آستین رگلان

آستین رگلان از یقه شروع می‌شود و در قسمت حلقه درزی ندارد. این آستین در ابتدا برای تیشرت‌های بیسبال به منظور راحتی در حرکت دست، به کار می‌رفته است. اما امروزه در مدل‌های مختلف لباس‌ها، مانند مانتو یا پالتو کاربرد دارد.

آستین رگلان اغلب با پارچه‌های کشسان دوخته می‌شده است تا راحتی و حرکت بیشتری در بدن ایجاد کند. اما در مورد پارچه‌هایی که حالت کشسان ندارند، معمولا لباس را در قسمت یقه چین می‌دهند. این امر باعث می‌شود پارچه‌ی بیشتری در قسمت بالای بازو وجود داشته باشد تا در حین فعالیت، حرکت راحتی داشته باشد.

8a5213082c7435683074ed8142948fe7

- مانتوی آستین کیمونو

آستین‌های کیمونو از لباس سنتی ژاپنی به همین نام الهام گرفته شده‌ است. آستینی پهن، بلند و گشاد که با بدنه‌ی لباس یک پارچه است و به طور جداگانه دوخته نمی‌شود. مد آمریکایی اولین بار در سال ۱۹۴۰ با ایجاد تغییراتی در آستین کیمونو اصلی، آن را به بازار عرضه کرد. امروزه آستین کیمونو به خاطر راحتی و سبکش، به یکی از پرطرفدارترین مدل آستین‌ مانتو در بین جوانان تبدیل شده است.

22fee0f5410b9863b36c6e8f510b7ccc

- مانتو با آستین فاستونی

آستین فانوسی، آستینی بلند، جذاب و پرطرفدار برای مانتو است. این مدل آستین، بین آرنج و مچ پف می‌کند و سپس دوباره در اطراف مچ دست با دوختن مچی و یا کش جمع می‌شود. آستین فانوسی را به دو صورت، یکی درز در قسمت آرنج و یکی بدون درز، می‌توان طراحی کرد.

lantern-sleeves

- مانتو آستین زنگوله ای

آستین زنگوله‌ای در قسمت حلقه‌ی آستین درز دارد و به بدنه‌ی لباس متصل می‌شود. در بالای آستین نزدیک به درز حلقه، آستین راسته است و هرچه به سمت پایین آستین می‌رویم گشادتر می‌شود و حالت زنگوله‌ای به خود می‌گیرد. این مدل آستین را هم می‌توان در قسمت آرنج یا مقداری بالاتر از آرنج درزی ایجاد کرد و ادامه‌ی آستین را به صورت کلوش برش زد و به آن متصل کرد و هم می‌توان بدون درز آن را طراحی کرد.

این مدل آستین ظاهر و سبکی بوهمی دارد و جلوه‌ای زنانه و زیبا به لباس می‌بخشد. آستین زنگوله‌ای، با انواع پارچه‌ها از نازک تا ضخیم به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طیف وسیعی از مدل‌ها، از لباس‌های رسمی تا بلوز و کت‌، کاربرد دارد.

99-768x1024

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها