|

مراحل خیلییی مهم قبل از "خرید لباس عید"؛ خوشگل میشی، پولتم هدر نمیدی!

دم عیده و خرید جذاب لباس، اما قبل ازخرید ابتدا باید مواردی رو بررسی کنید تا هم پولتون هدر نره و هم یه استایل شیک و قابل استفاده داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به این که دمِ عیده و قطعا خرید علی الخصوص خرید لباس و ست کردنشون از جذابیت های عیده باید خیلی زیاد به اینکه چی بخریم و چی نخریم که تو این شرایط اقتصادی و گرونی پولمون هدر نره و با لباسی هم که خریدیم عشق کنیم باید یکسری نکات رو حواسمون باشه و بهشون توجه کنیم!

به گزارش«شایانیوز» حالا این نکات رو گاهی برخی بهش توجه می کنند و گاهی هم بعضی اصلا تو مود این چیزا نیستن و در اخر لباسی رو که تهیه کردن رو ممکنه دوست نداشته باشن چرا که توجهی به یکسری موارد نداشتند و وقتی که اومدن خونه حتی شاید دلشونم زده!

البته که قبل از همه این ها ابتدا اندامتو بشناس بعد براش خرید کنید.

در ادامه پنج مرحله از خرید لباس رو بهتون میگیم تا کمکی بشه به خرید اصولی شما و اینکه در آخر هم لذت ببرید.


مرحله اول

همیشه قبل از خرید سری به کمد لباستون بزنید تا بر طبق رنگ طرحِ آیتم هایی که دارید، لباس بخرید.

گاهی ممکنه به طور مثال ما شومیز سفید دو تا داشته باشیم که کمتر ازش استفاده کردیم اما وقتی باز یه شومیز میبینیم که خوشمون میاد باز رنگ سفیدشو میخریم و میایم می بینیم کاربردی نداره و بیشتر ممکنه از خریدش ناراحت هم بشیم!

پس بهتره قبل از خرید کلیتون، ابتدا کاملا مواردی رو که دارین بررسی کنید بعد مواردی رو که فکر می کنید لازمه و دوست دارد رو تهیه کنید.( مگر اینکه براتون هزینه و زیاد شدن بیهوده لباس مهم نباشه)

و یا اصلا به محل خرید و پاساژ رفته و از کیف و کفشی خوشتون میاد و در لحظه اون رو خریداری می کنید اما وقتی خونه میاین متوجه میشین که اصلا نیازی به خرید اون آیتم نبوده و یا اصلا ازش تو کمدتون داشتین و یادتون رفته و یا رنگ اون کیف و کفش و مانتو به هیچکدوم از مواردی که دارین نمیاد و نمیشه استفادشون کرد!

nasim.hed_1638295807_3

nasim.hed_1575913073_1

مرحله دوم

مدل ها و ترند های فصلی رو سرچ کنید و سراغ مُدی برین که مطابق با سبک پوشش شماست و شما بهش علاقه مندید.

اگر شما هم از دسته کسانی هستید که مد و به روز بودن براتون مهمه و یا اصلا حتی اگه براتون اهمیتی هم نداره بهتره که تو فضای مجازی و اینستاگرام که الان دیگه پیج های خیلی خوبی هم برای استایل زده و شده و بلاگر هایی هستند که فعالیت کاربردی در این زمینه دارند نگاهی بی اندازید تا با مد اون سال آشنا بشید و باهاش پیش برید و یا اگه اهل مد نیستین شاید از برخی آیتم هاش خوشتون بیاد و راحت تر بتونید به یه استایل ست شده شیک برسید.

ناگفته نماند این موضوع هم خیلی مهمه که سراغ مد و تیپ های برید که مطابق با سلیقه شماست نه صرفا برای اینکه تو اون سال مد شده چون در این صورت قطعا بعد از مدت کمی دلتونو خواهد زد!

nasim.hed_1626418580_1

nasim.hed_1624856806

مرحله سوم

تا وقتی یک آیتم کهنه یا بلا استفاده رو از کمدتون خارج نکردید، سراغ خرید لباس جدید نرید.

گاهی اوقات پیش میاد که شما کمدی پر از لباس و کیف و کفش دارید اما شاید فقط از 50 درصد اون ها استفاده می کنید و ما بقی رو حالا یا دلتون نمیاد از کمد خارج کنید و بدید بیرون و یا اصلا دوسش ندارید و در هر دو حالت شما اون لباس و... نگه داشتید اما هیچ استفاده ای هم ازش ندارید!

پس بهتره در چنین صورتی اول کاملا مواردی رو که دارید نگاه کنید و کهنه هایی که دیگه قابل استفاده نیستند رو بریزید دور و یا آیتم هایی که بلا استفاده برای شما هستند رو به شخصی دیگر هدیه بدید. وقتی ما کمدی پر از لباس داشته باشیم که تنها درصدی از اون ها رو استفاده می کنیم و یا دوسشون داریم بقیه موارد تنها به شلوغی کمد و اتاق و جاگیری کمک می کنند و اینجوری حتی خاکم میخورن!

nasim.hed_1599413416_1

nasim.hed_1596561703_1

مرحله چهارم

لباس های که سال قبل اصلا نپوشیدین رو خوب بررسی کنید، چه ویژگی هایی داشتن که دوستشون نداشتید؟

شاید یه مواردی رو همونطور که در قسمت های بالایی گفتیم به طور مثال در لحظه از موردی با فلان رنگ خاص خوشمون بیاد اما وقتی میایم خونه وقتی که بیشتر بهشون توجه می کنیم و یا اصلا می بینیم با هیچی جور در نمیاد شاید دیگه دوسشون نداشته باشیم و به کلی برن تو کمد و دست بهشون نخوره!

پس بهتره باز هم اول نگاهی به کمد خود بی اندازید و ببینید چه مواردی رو سال گذشته خریدین و دوستشون ندارین. چه ویژگی هایی دارن که این حس رو به شما دادن و حالا حتی دلتون نمیاد بزاریدشون کنار! رنگش مورد علاقتون نیست و یا مدلش یا چی؟!

پس بهتره این موضوع رو هم خوب بررسی کنید تا دوباره اشتباه قبل رو تکرار نکنید و بتونید آیتمی که مورد استفادتونه رو خریداری کنید و هزینه ای هم هدر نره و کمدی هم بیهوده شلوغ نشه!

nasim.hed_1625392799_1

nasim.hed_1626113869_1

مرحله پنجم

حالا وقتِ بررسی لباس هاییه که خیلی ازشون استفاده کردید! دنبالِ دلیل علاقتون نسبت به اون لباس ها باشید.

و در آخر اینکه اگر قصد دارید تا خریدی مناسب داشته باشید ابتدا ببینید لباس هایی که تو کمد عاشقشون هستید و حتی ممکنه تا حد کهنگی ازشون استفاده کنید چه ویژگی هایی دارند تا بتونید انتخاب بهتر و درست تری در خرید داشته باشید و مثلا رنگی دیگر و یا طرحی شبیه به اون رو تهیه کنید اینجوری شاید خیلی خوشحال تر باشید تا خرید لباس و یا کیف و کفشی که ترند شده اما شما چندان علاقه ای بهش ندارید!

 nasim.hed_1585159613

اگر قبل از خرید لباس، مراحلی که گفته شد رو به دقت انجام بدید، میتونید مطمئن باشید که خریدتون کاربردی و اصولیه.

تمامی عکس ها مربوط به پیج nasim.hed می باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها