|

حمید صفت تبرئه شد و از زندان به زودی آزاد می شود! +جزئیات پرونده

hamid sefat shayanews

حمید صفت خواننده رپ دهه هفتادی سرانجام پس از حکم اعدام، تبرئه شد و به زودی آزاد می شود.

لینک کوتاه کپی شد

حمید صفت خواننده رپ دهه هفتادی تبرئه شد.«ایوب میلکی» وکیل مدافع حمید صفت:

به گزارش«شایانیوز» پس از نقض رای اولیه حکم قصاص علیه موکل در شعبه ۳۹، دیوان عالی کشور به دنبال فرجام خواهی وکلا، پرونده را جهت رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مهدی رحمانیان ارجاع داد.

وی گفت:شعبه مربوطه پس از برگزاری اولین جلسه رسیدگی در تاریخ ۴ مرداد سال جاری و در پی ابهامات پزشکی موجود در پرونده که مورد ایراد وکلای مدافع متهم قرار گرفته بود جلسه دادرسی را برای اواخر شهریور ماه ۲۷ برگزار کرد و در عین حال موضوع را جهت اعلام نظریه تکمیلی به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی ارجاع داد.

وکیل مدافع صفت گفت:دادگاه با دقت زوایا مختلف پرونده بررسی کرد و پس از اخذ آخرین دفاع از متهم، او را تبرئه کرد.

حمید صفت

حمید صفت

داستان پرونده قضائی

در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، حمید صفت به قتل شوهر مادرش اعتراف کرد. او گفت ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مدام مادرش را کتک می‌زده‌است. وی پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر بند زندانیان اعدامی انتقال یافت. پزشکی قانونی اعلام کرده‌بود که پدرخواندهٔ حمید صفت به دلیل «خون‌ریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانهٔ راست متوفا» فوت کرده‌است.

وی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. کمیسیون ۷ نفرهٔ پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰ درصد علت مرگ مقتول را بیماری وی اعلام کرده‌است. وی مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران حبس و سپس آزادی وی است.

حکم قصاص

حمید صفت در ارتباط با پرونده قتل شوهر مادرش در روز دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبهٔ دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده و به قصاص محکوم و در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها