|

اپل

آیفون 15 پرو مکس به صفحه نمایش 2500 نیتی مجهز می شود!

این طور که از شایعات بر می آید اپل تصمیم دارد تا روشنایی صفحه نمایش نسل بعدی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

اخبار غیررسمی منتشرشده نشان می‌دهند اپل احتمالاً نمایشگر گوشی پرچم‌دار خود، آیفون ۱۵ پرو مکس را که در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، ارتقا دهد و از نمایشگری با روشنایی بیشتر در این مدل استفاده کند. در حال حاضر، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند به‌حداکثر روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت دست پیدا کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، با این حال، براساس آنچه Apple Insider گزارش می‌کند، شایعه جدید حکایت از آن دارد که حداکثر روشنایی در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس ممکن است تا رقم ۲٬۵۰۰ نیت بالا برود.

این ادعا توسط حساب کاربری ShrimpApplePro در توییتر که سابقه‌ای خوب؛ البته نه کاملاً دقیق دارد، منتشر شد. این حساب کاربری همچنین، پیش‌تر گزارش کرد که آیفون ۱۵ پرو با الهام از اپل واچ و با لبه‌ای خمیده، نمایشگری تخت و طراحی ارگونومیک و بدنه‌ای با جنس تیتانیوم طراحی می‌شود.

مدل مفهومی آیفون ۱۵ اولترا با الهام از اپل واچ اولترا

طبق توییت منتشر شده توسط این حساب کاربری اپل ممکن است از نسل بعدی نمایشگرهای سامسونگ در دستگاه‌های جدید خود استفاده کند که امکان دستیابی به حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیتی را خواهد داشت. این گزارش البته، درحال حاضر مبهم است، زیرا ShrimpApplePro می‌گوید این نمایشگر به‌ صورت «بالقوه» احتمال دارد در آیفون ۱۵ پرو مکس به‌کار رود.

از سویی دیگر، راس یانگ، تحلیلگر، می‌گوید هنوز از منبع موثقی درباره‌ی این تغییر اطلاعاتی به‌دست نیاورده است. البته، راه‌های دیگری نیز برای افزایش حداکثر روشنایی نمایشگر وجود دارد. برای مثال، شرکت اپل می‌تواند از آرایه چندلنزی (Multi-lens Array) استفاده کند. این فناوری روشنایی خروجی نمایشگرهای کوچک را افزایش می‌دهد. افزون‌براین، در روش دیگر می‌توان با حذف پلاریزه‌کننده نمایشگر با کمک روشی با نام Color on Encapsulation، بدون تغییر پنل نمایشگر، حداکثر روشنایی را افزایش داد.

اما، ماجرای استفاده از نمایشگر جدید سامسونگ در آیفون ۱۵ پرو مکس از آنجایی آغاز شد که حساب کاربری OreXda توییتی منتشر کرد مبنی‌بر این که «پنل‌های نمایشگر نسل جدید سامسونگ امکان دستیابی به روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت را فراهم می‌کنند.» و در ادامه گفت: «هنوز مطمئن نیستم، اما [نام مدل] M13 باید باشه.» با‌این تفاسیر، درصورت صحت این ادعا، مدل گفته شده، قاعدتاً باید دو نسل بعدتر از M11 باشد که اکنون در گوشی تازه معرفی‌شده سامسونگ گلکسی اس ۲۳ به‌کار رفته است.

بعد از آن، حساب کاربری ShrimpApplePro با ریتوییت‌کردن پست OreXda اعلام کرد «احتمال دارد در آیفون ۱۵ پرو مکس به‌کار رود.» بنابراین، هنوز خیلی زود است که درباره‌ی این ادعا صحت‌سنجی دقیقی انجام شود.

حاشیه‌های آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هردو دارای نمایشگری با حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت در کاربری معمولی هستند که در زمان نمایش محتوای HDR این روشنایی می‌تواند به ۱٬۶۰۰ نیت برسد. در محیط‌های روباز نیز بنابر اطلاعات منتشرشده رسمی به ۲٬۰۰۰ نیت خواهد رسید که در بررسی زومیت اندکی فراتر رفت و ۲٬۴۹ نیت را تجربه کرد. این درحالی است که گوشی آیفون ۱۳ پرو درمقایسه‌با آیفون ۱۴ پرو، روشنایی ۱٬۰۰۰ نیتی در حالت عادی و حداکثر روشنایی ۱٬۲۰۰ نیتی در زمان پخش محتوای HDR ارائه می‌کرد.

طبق این اعداد و ارقام، اگر آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به نمایشگری شود که حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیتی ارائه کند، بدون شک این میزان روشنایی فقط در محیط‌های روباز خواهد بود و روشنایی در حالت عادی و در اکثر اوقات در محیط‌های بسته، روی همان ۱٬۰۰۰ نیت بماند تا ازنظر شارژدهی و عمر نمایشگر مشکلی پیش نیاید. همچنین، میزان گرمایی که با روشنایی بیشتر تولید می‌شود نیز می‌تواند روی عملکرد کلی دستگاه تأثیرگذار باشد.

درنهایت، باید صبر کرد تا ببینیم آیا اپل می‌تواند به افزایش حدود ۲۵ درصدی حداکثر روشنایی در نمایشگر گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دست پیدا کند یا خیر. اما، اگر امسال این اتفاق رقم نخورد، ظاهراً درهر صورت دیر یا زود باید منتظر نمایشگرهایی با حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت در گوشی هوشمند باشیم.

اپلیکیشن آب‌وهوا اپل واچ اولترا / Apple watch ultra weather app

از سویی دیگر، عده‌ای احتمال می‌دهند که نمایشگر ۲٬۵۰۰ نیتی برای اولین بار در گوشی آیفون اولترا سال آینده اپل دردسترس قرار بگیرد با این استدلال که یکی از ویژگی‌های متمایزکننده اپل واچ اولترا از سایر مدل‌ها مربوط به روشنایی نمایشگر می‌شد که نمایشگری با حداکثر روشنایی بیشتر داشت.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها