|

سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا چه ویژگی ها و قیمتی دارد؟

Samsung Galaxy S22 Ultra hands-on impressions: A Note in all but name

پس از مدت ها انتظار، سامسونگ رده بالاترین عضو پرچمدار خود را رونمایی کرد. ترکیبی از زیبایی و قدرت. آیا سری نوت ممکن است به صنعت بازگردد؟

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مدت هاست که در انتظار رونمایی سامسونگ از رده بالاترین پرچمدار قدرتمند خود هستیم و حالا نیز انتظار ها به پایان رسیده است. همان طور که می دانید رویکرد غول فناوری کره ای تا به حال به این گونه بوده است که معمولا ترکیبی از بهترین سخت افزار ها و نرم افزار ها را در کنار هم جمع آوری می کرده و سری پرچمدار های خود، اس و یا نوت را به بازار ارائه می داده است.

پشتیبانی از S-Pen

این طور که به نظر می رسد پرچمدار نسل جدید اما ترکیبی از بهترین های هر دو سری پرچمدار سامسونگ می باشد. اس 22 اولترا، تقریبا بهترین مشخصات موجود در بازار را به همراه پشتیبانی از S-Pen ارائه می دهد که می تواند هر کاربری را مدهوش خود کند. البته باید اشاره کرد که اس 21 اولترا نیز از قلم هوشمند پشتیبانی می کرد اما آن را ارائه نمی داد در حالی که پرچمدار جدید یک S-Pen جذاب را در دل خود جای داده است که به گفته ی خود سامسونگ به لطف الگوریتم بهبود یافته ی آن، این قلم  می تواند مسیر حرکت دست شما را به هنگام استفاده از قلم تشخیص دهد.

البته این این نکته را یادآور شد که گلکسی اس 22 اولترا با قیمت 1199 دلار آن قدر گران هست که به خودی خود یک عیب به حساب بیاید.

S22 Ultra

سخت افزار

سخت افزار این گوشی هوشمند به طرز واضحی ترکیبی از اس 21 اولترا و نوت 20 اولترا می باشد. اس 22 اولترا دارای قاب آلومینیومی می باشد و هر دو پنل جلویی و پشتی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شوند. به علاوه توانسته است امتیاز IP68 را برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار بدست بیاورد. پرچمدار رده بالای سامسونگ در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و بنفش به صورت استاندارد ارائه می شود. البته سه رنگ انحصاری نیز وجود دارند که اگر شما همیشه به دنبال خاص ترین ها هستید می توانید به سراغ آنها بروید.

گلکسی اس 22 اولترا مانند دیگر گوشی های هوشمند سری نوت 229 گرم وزن و 163.3x77.9x8.9 میلی متر ابعاد دارد. از آنجایی که ابعاد بزرگی دارد ما به شما توصیه می کنیم که حتما برای آن محافظ تهیه کنید، چراکه با وجود محافظت در برابر آب بالا و گوریلاگلس های قدرتمندی که دارد اما کمی در دست سر می خورد واحساس نا امنی ایجاد می کند. اما یک ویژگی مثبت پنل پشتی آن، روکش ماتش می باشد که باعث می شود رد انگشت های شما بر آن باقی نماند به علاوه ظاهری خاص و متفاوت به آن بخشیده است.

پنل پشتی کاملا صاف و یک دست است و از جزیره ی دوربین ها خبری نیست تنها برآمدگی های آن نیز به ماژول های دوربین بر می گردد. طراحی قرار گیری سنسور ها نیز درست مانند اس 21 اولترا می باشد.

دیگر قسمت های سخت افزاری که دیده می شوند تقریبا حفظ سنت کرده اند. دکمه ی راه اندازی دستگاه به همراه دکمه های تنظیم صدا در لبه ی جانبی سمت چپ قرار گرفته اند، پورت USB-C، بلندگو، اسلات قلم و اسلات سیم کارت نیز همگی بر روی لبه ی پایینی دستگاه تعبیه شده اند. برای استفاده از قلم نیز درست مانند نوت های قدیم کافی است به گوشه سمت چپ پایین بروید و برای بیرون آوردن قلم به آن کمی فشار وارد کنید.

Samsung_Galaxy_S22

به طور کلی می توان گفت تا اینجای کار همه چیز همان گونه ای پیش رفته است که ما با توجه به گزارش ها انتظارش را داشتیم.

صفحه نمایش

پرچمدار پر سر و صدا و پر طرفدار سامسونگ بر روی پنل جلویی صفحه نمایش 6/8 اینچی OLED با لبه های خمیده که رزولوشن آن 1440x3080 پیکسل می باشد و 500 پیکسل بر اینچ تراکم دارد را در اختیار شما قرار می دهد. به لطف فناوری LTPO به کار رفته در این گوشی هوشمند شما می توانید بسته به نوع محتوای مورد استفاده تان نرخ تازه سازی تصویر را بین 1 تا 120 هرتز تغییر دهید. این صفحه نمایش همچنین در صورت فعال سازی حالت بازی، نرخ نونه برداری لمسی 240 هرتز را ارائه می دهد. سایر ویژگی ها نیز شامل تقویت کننده بینایی، محافظ راحتی چشم و کنترل نور آبی با مدیریت هوش مصنوعی برای جلوگیری از خستگی چشم در نظر گرفته شده است. نکته ی جالب توجه در رابطه با این صفحه نمایش این است که به گفته ی خود سامسونگ می تواند روشنایی 1750 نیت را در اختیار شما قرار دهد که حیرت انگیز است. در مرکز لبه ی بالایی صفحه نمایش نیز مانند اکثر دستگاه های سری نوت یک پانچ قرار گرفته است که به دوربین سلفی تعلق دارد، اسکنر اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. این صفحه نمایش مطمئنا به شدت توجه کاربران را جلب خواهد کرد.

S22-Ultra

باتری و پردازنده

گلکسی اس 22 اولترا مانند بسیاری دیگر از پرچمداران سامسونگ بسته به بازار مورد عرضه، دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 را ارائه می دهد که هر دو تراشه، پرچمدار می باشند. هر دو نسخه نیز در چهار مدل با 8 گیگابایت یا 12 گیگابایت رم و بین 128 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی به بازار عرضه می شوند.

این گوشی هوشمند از یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که این روزها ویژگی ثابت پرچمداران شرکت های مختلف به حساب می آید. به هر حال این باتری از شارژ سریع 45 وات و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می کند که نسبت به دیگر پرچمداران این روز ها کمی کند به نظر می رسد. البته سامسونگ معتقد است این محدودیت‌ها برای کمک به حداکثر کردن عملکرد باتری در طول زمان می باشد.

دوربین ها

در بخش دوربین ها همان طور که پیش تر اشاره کردیم آرایش دوربین ها تقریبا مانند اس 21 اولترا می باشد؛ دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در کنار دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا وایلد و دو دوربین تله فوتو که تمایز نسل جدید پرچمدار با نسل های قبلی را مشخص می کند، قرار گرفته است. هر دو دوربین تله فوتو سنسور های 10 مگاپیکسلی دارند با این تفاوت که یکی برای زوم اپتیکال 3 برابری و دیگری برای زوم اپتیکال 10 برابری می باشد. بر روی پنل جلویی نیز یک سنسور 40 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در رابطه با محدوده ی فیلم برداری باید بگوییم که برای دوربین های پشتی تا 8K و برای دوربین سلفی تا 4K می باشد.

Galaxy-S22-Ultra

نهایتا در بخش سیستم عامل نیز باید بگوییم که این گوشی هوشمند به همراه اندروید 12 مبتنی بر رابط کاربری One UI 4.1 ارائه می شود که از 4 سال ارتقا نرم افزاری و 5 سال ارتقا امنیتی پشتیبانی خواهد کرد.

درحالی که همچنان شایعات مربوط به بازگشت خانواده ی نوت سامسونگ به بازار شنیده می شود، اگر گلکسی اس 22 اولترا بتواند همان قدر که خوب به نظر می رسد عمل نیز بنماید، احتمالا برای ابد باید با خانواده ی محبوب نوت خداحافظی کنیم، هرچند که شکی نیست آنها در اس 22 اولترا همچنان نفس می کشند.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی