|

اپل

آیفون 14 مکس و صفحه نمایش 120 هرتز ال جی

The iPhone 14 Max may have a 120Hz display

اپل زنجیره تامین پنل های صفحه نمایش خود را با کمک یک سازنده ی کره ای دیگر افزایش می دهد و نهایتا انحصار سامسونگ شکسته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای اولین بار در ماه سپتامبر شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال دارد اپل عضو مینی را از سری پرچمدار آینده خود حذف کند و آن را با یک نسخه بزرگ تر به نام آیفون 14 مکس جایگزین کند. به نظر می رسد که این تصمیم اپل در راستای فروش ضعیف آیفون 12 مینی در مقایسه با هم خانواده های بزرگ تر خود, گرفته شده است.

از طرف دیگر طی این ماه گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تصمیم دارد آیفون 14 مکس را با صفحه نمایش 60 هرتزی به بازار عرضه کند, دلیل آن نیز مشخص است. از آنجایی که سامسونگ تنها تامین کننده LTPO 120 هرتزی اپل می باشد, غول فناوری کوپرتینویی مجبور است حق انحصار پنل های 120 هرتزی را به سازنده ی ابر قدرت کره ای پرداخت کند.

iphone-12-12-mini

و اما به تازگی بر اساس گزارشی که PhoneArena منتشر کرده است, ال جی موفق به تولید پنل های نمایشگر LTPO با فرکانس 120 هرتز شده است. و باید گفت که موفقیت ال جی در تولید پنل های LTPO یک پیروزی برای اپل نیز به حساب می آید چراکه می تواند مهم ترین قطعات آیفون خود را به دور از انحصار سامسونگ تنوع بخشد. مسلم است که سامسونگ همچنان سهم بزرگی از پنل های بدون ناچ 120 هرتز آیفون 14 پرو مکس و 14 پرو را خواهد داشت اما این واقعیت محض که ممکن است ال جی  فضایی را برای خود باز کند, یک موقعیت برد برد برای اپل و دومین سازنده بزرگ صفحه نمایش OLED کره ای است.

iphone-14

با ورود ال جی به زنجیره ی تامین نمایشگرهای آیفون, عملا انحصار سامسونگ شکسته می شود و اپل می تواند هزینه های صفحه نمایش خود را کاهش دهد.

جایگزین آیفون 14 مینی, آیفون مکس به احتمال زیاد از صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO با نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره خواهد برد. با توجه به اینکه صفحه نمایش آیفون 14 مکس درست به اندازه آیفون 14 پرو مکس است, در حالی که یک نسخه ی ارزان تر می باشد, احتمالا یک سری از ویژگی های اساسی را که در نسخه برتر به کار می رود نخواهد داشت.

iphone_14Max

با توجه به جدید ترین افشاگری که در مورد تامین کنندگان پنل های صفحه نمایش سری آیفون 14 صورت گرفته است, احتمال می دهیم که اعضای سری پرچمدار آینده به این صورت عرضه گردند:

  • آیفون 14 با صفحه نمایش 6.1 اینچ و نرخ تازه سازی 60 هرتز به همراه ناچ برای دوربین سلفی, تولید شده توسط ال جی و بی او ای
  • آیفون 14 مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز به همراه ناچ برای دوربین سلفی, تولید شده توسط ال جی
  • آیفون 14 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز به همراه سوراخ پانچ برای دوربین سلفی, تولید شده توسط سامسونگ
  • آیفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز به همراه سوراخ پانچ برای دوربین سلفی, تولید شده توسط سامسونگ و ال جی

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها