|

شیائومی

فناوری باتری جدید شیائومی با 10 درصد ظرفیت بیشتر

به تازگی شیائومی از یک فناوری جدید در باتری های خود خبر داد که با ظرفیت بیشتر 10 درصدی همراه هستند و سال آینده عرضه خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- روز گذشته شیائومی با یک پست کوتاه در Weibo از فناوری باتری جدید خود خبر دارد که تیم تحقیق و توسعه روی آن کار کرده است و احتمالا سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. فناوری جدید اندازه باتری را تا 10 درصد کاهش می دهد و امکان ساخت باتری های متراکم تر با همان حجم را فراهم می کند و به طور موثر عمر باتری را تا 100 دقیقه افزایش می دهد.

فناوری باتری نسل جدید برای اولین بار از فناوری مکمل لیتیوم با سیلیکون بالا در سطح باتری استفاده می کند که با استفاده از آن، محتوای سیلیکون 3 برابر افزایش می یابد و منجر به ذخیره سازی ظرفیت کارآمدتر می شود.

مقدار زیادی از کاهش فضای مورد نیاز باتری جدید درحقیقت به نحوه تراز شدن PCM (ماژول مدار محافظ) مربوط می شود. براساس گفته های شیائومی PCM دارای یک زاویه 90 درجه نسبت به سلول باتری دارد که باعث صرفه جویی در فضا می گردد.

Xiaomi-Battery

علاوه بر این ها شیائومی این باتری را به یک تراشه ویژه سنجش سوخت نیز مجهز کرده است که بر الگوریتم های پیشرفته برای بهبود ایمنی و طول عمر سلول ها تکیه دارد و همچنین شارژ شبانه را کنترل می کند تا سرعت پیری باتری کاهش پیدا کند. نکته جالب توجه دیگر در ارتباط با این فناوری این است که، باتری می تواند فصول با دمای بالا را تشخیص دهد و بر اساس آن دمای خود را تنظیم کند، با این حال ما نمی دانیم که شیائومی دقیقا چگونه می تواند دمای باتری را کنترل کند.

تولید انبود باتری های نسل جدید شیائومی در نیمه دوم سال آینده آغاز خواهد شد، به این معنا که به احتمال زیاد در اواخر سال آینده شاهد گوشی های شیائومی با بهره مندی از فناوری جدید باتری ها خواهیم بود.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها