|

تفاوت بین عطر و ادکلن

تفاوت عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن در چیست؟

آیا تفاوت بین Eau de parfum و Eau de toilette را می دانید؟ با ما همراه باشید تا انواع عطر بر اساس درصد غلظت را بشناسید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با وجود این حجم از تنوع، خرید عطر جدید می تواند طاقت فرسا باشد. نه تنها رایحه های بی شماری موجود است، بلکه همچنین غلظت های مختلفی در حوزه عطر وجود دارد.  به طور معمول در زیر شیشه عطر، نام درجه غلظت عطر دیده می شود. غلظت عطر به میزان گیرایی و قدرتی که یک عطر دارد اشاره می کند. عطرهایی با غلظت بالاتر حاوی روغن های عطری بیشتری و الکل کمتری هستند. غلظت عطرها به دسته هایی از جمله parfum, Eau de parfum, Eau de toilette, Eau de cologne, and Eau fraiche تقسیم می شوند.

پرفیوم(parfum)

پرفیوم، که به عنوان عطر خالص نیز شناخته می شود، بیشترین غلظت عطر را دارد. درصد خلوص parfum بین 15 تا 40 است اما غلظت آن برای اکثر عطرها بین 20 تا 30 درصد می باشد. در بین همه عطرها، پرفیوم بیشترین ماندگاری را دارند؛ معمولاً شش تا هشت ساعت. Parfum به دلیل غلظت بالای رایحه، به طور کلی بالاترین قیمت را در بین انواع عطرها نیز دارد. افرادی که دارای پوست حساس هستند، احتمالا بهتر است از پرفیوم ها استفاده کنند زیرا الکل آنها نسبت به انواع دیگر عطر ها بسیار کمتر است و بنابراین، پوست را زیاد خشک نمی کنند.

 

bleu-de-chanel-parfum-spray-3-4fl-oz--packshot-default-107180-8821897232414

 

ادوپرفیوم (Eau de parfum)

بعد از عطر، ادوپرفیوم (EDP) بالاترین غلظت را در بین عطر ها دارد. ادوپرفیوم به طور کلی دارای درصد خلوص بین 15 تا 20 درصد می باشد. به طور متوسط ​​ادوپرفیوم چهار تا پنج ساعت دوام می آورد. همچنین به طور کلی قیمت این عطر ارزان تر است و اگرچه غلظت بیشتری از الکل را نسبت به پرفیوم دارد، اما باز هم برای پوست های حساس بهتر از سایر عطرها است. ادوپرفیوم یکی از رایج ترین انواع عطر است و برای استفاده روزمره مناسب است.

 

61hKhARj1WL._SL1000_

 

ادو تویلت (Eau de toilette)

غلظت عطر ادو تویلت (EDT) بین 5٪ تا 15٪ است. ارزان تر از ادوپرفیوم است و یکی از محبوب ترین انواع عطرهای موجود است. عطر EDT به طور معمول دو تا سه ساعت دوام خواهد داشت. برخی ادو تویلت را مناسب برای روز و ادو پرفیوم را مناسب شب می دانند. اصطلاح ادو تویلت از اصطلاح فرانسوی "faire sa toilette" به معنای آماده شدن است.

 

3a8b4bf4b98e646a443e5a4de42c20ed

 

عطر ادکلن (Eau de cologne)

عطر ادکلن یا EDC نسبت به انواع عطر که در بالا معرفی کردیم، غلظت بسیار کمتری دارد. درصد EDC به طور کلی بین 2٪ تا 4٪ می باشد، بنابراین غلظت زیادی از الکل را شامل می شود. این مدل عطر ارزان تر از انواع دیگر است و رایحه آن فقط تا دو ساعت ادامه دارد. EDC به طور کلی در بطری های بزرگتری عرضه می شود و بیشتر عطر باید مورد استفاده قرار گیرد. 

 

1a7ba8ca-2b85-4784-80ab-81e1da607020

 

اِفرشی (Eau Fraiche)

اِفرشی شبیه ادکلن است و بوی آن بطور کلی تا دو ساعت ماندگار خواهد بود. درصد عطر اِفرشی حتی کمتر از ادکلن است که معمولاً فقط 1٪ تا 3٪ می باشد. در حالی که اِفرشی غلظت عطر کمی دارد اما حاوی مقدار زیادی الکل نیست. همراه با روغن عطری، باقیمانده اِفرشی بیشتر آب است.

 

d

ممکن است برای خرید عطر انتخابی خود در یک فروشگاه، متحمل مبلغ قابل توجهی شوید. بنابراین بهتر است که از قبل، تحقیقاتی را در این زمینه داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که عطر مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها