|

سفر پاییزی به دُرفَک گیلان رو از دست ندید / دریایی از ابر و مناظری که بی نظیرن

اینجا درباره قله درفک گیلان و جاذبه های بی شمار اون حرف میزنیم تا اگه تا حالا این منطقه رو ندیدی یه سفر پاییزی جذاب رو بهش برنامه ریزی کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اهل طبیعتگردی که باشی، می گردی و زیباترین مناطق رو پیدا می کنی و برای سفر بهشون برنامه میچینی. حس خوب و انرژی بالای طبیعت رو که تجربه کرده باشی، دیگه برای قرار گرفتن در آغوش امنش بی قراری و سفر کردن میشه جزئی از زندگیت...

قله دُرفک گیلان یکی از همین مناطق جذاب برای عاشقان طبیعته! برای رفتن به درفک نیازی نیست تا کوهنورد باشی، قدم زدن در مسیر این قله لذت بی نهایتی داره و هر لحظه از دیدن مناظر فوق العاده به وجد میای! توی این مطلب در مورد قله درفک گیلان و جاذبه های بی شمار اون صحبت می کنیم تا اگه تا حالا این منطقه رو ندیدی، یه سفر پاییزی جذاب رو بهش برنامه ریزی کنی. تا پایان همرامون باش.

dorfak-9

دُرفک یعنی چی؟

روایتی وجود داره که میگه دُرفَک در اصل دالفک بوده که در گویش محلی دال به معنی عقاب و فک به معنی آشیانه هست. طبق نقل قول دیگه، کلمه درفک از اسم قوم دربیک اقتباس شده که این قوم تیره‌ ای از اقوامی بودن که در حاشیه دریای کاسپین زندگی می ‌کردن و اما بر اساس نقل قول آخر، درفک به معنی سرزمین مه و خورشیده.

dorfak-6

قله درفک کجاست؟

قله درفک در شمال ایران و استان گیلان واقع شده. این قله در دهستان دشتویل و ۲۷ کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار، قرار داره.

جاذبه های قله درفک

همونطور که گفتیم مناطق اطراف قله درفک و مسیر رسیدن به این قله از نظر طبیعی بسیار جذابه و قدم زدن در راه‌ هایی که گاهی کم ‌درخت هستن، گاهی پردرخت و سرسبز، گاهی هجوم ابرها شما رو به وجد میارن و لحظه ‌ای بعد آسمون صاف نمایان می‌ شه، همه و همه پر از جذابیتن و شما رو سرشار از لذت می‌ کنن.

dorfak-5

غار یخی درفک

در قله درفک یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر وجود داره که آب شرب مردم منطقه از اون تامین میشه و جالبه بدونین این غار در تمام طول سال پر از برف و یخه.

دهانه آتشفشانی درفک

یکی از جذابیت‌ های قله درفک، کاسه آتشفشانی اون هست. این کاسه آتشفشانی در نزدیکی قله قرار گرفته و با دو هزار متر طول و 700 متر عرض، بزرگ ‌ترین دهانه آتشفشانی ایران به حساب میاد. داخل این دهانه آتشفشانی، آب باران و برف جمع میشه و حوضچه‌ ای زیبا رو پدید میاره، در چند نقطه دیگه هم حوضچه ‌های کوچیکتری وجود دارن که دیدن اونها در کنار هم جذابه.

dorfak-4

قله درفک

مهم‌ ترین جذابیت این منطقه، قله درفک هست که هرساله عده زیادی از کوهنوردان و طبیعت‌ دوستان رو به سمت خودش میکشونه. این قله در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته و در گذشته کوهی آتشفشانی بوده که حالا خاموش شده. وقتی به قله درفک برسید، در سمت شمالی اون، دیواره ‌ای 500 متری رو می بینید که دیدنش دلهره‌ آوره ولی همزمان هیجان‌انگیز هم هست.

از فراز قله درفک، وسعتی جنگلی رو می بینید که اکثر اوقات زیر دریایی از ابر و مه پنهان شده و فقط شاخه‌ های بلند درخت‌ ها از میون ابرها قابل دیدن هستن. چنین منظره و تصویر بی ‌بدیلی شما رو به ساعت‌ ها نشستن، دیدن و لذت بردن دعوت میکنه...

dorfak-8

مسیر دسترسی به قله درفک

اگر قصد دارید از تهران به ‌سمت درفک حرکت ‌کنید، باید در اتوبان قزوین-رشت رانندگی کنید تا بعد از رودبار به رستم‌ آباد برسید. اینجا باید به ‌سمت راست تغییر مسیر بدید و پس از عبور از توتکابن و پل واقع شده روی سپیدرود، به‌ سمت روستای شیرکوه برید. از شیرکوه بلافاصله وارد جنگل‌ های زیبای منطقه میشید. با ادامه مسیر و پس از عبور از یک سراشیبی تند، به فضایی بی ‌درخت و سرسبز می ‌رسید که کلبه ‌ای چوبی در وسط اون قرار داره؛ نام این منطقه لارنه هست.

dorfak-1

dorfak-7

در ادامه مسیر، از منطقه کم‌ درختی به نام مزرعه رد میشید و بعد از اون به سیاه دره می ‌رسید. اینجا درختچه ‌های سیب جنگلی، ازگیل، خرمالوی وحشی و آلوچه قرار دارن. پس از مزرعه، به چشمه جیرونی خواهید رسید که کلبه‌ هایی در اونجا قرار داره و برای استراحت گزینه خوبی هستن. از جیرونی به بعد به تدریج منطقه کم‌ درخت میشه و بعد از عبور از گردنه پهن دژ، به قله درفک میرسید.

بهترین زمان سفر به قله درفک

از اونجایی که قله درفک در ارتفاع بالایی قرار گرفته، منطقه‌ ای ییلاقی و سردسیر محسوب میشه و بهتره در فصول گرم به اون سفر کنید. آب‌ وهوای این منطقه در فصل تابستون بسیار مطبوع و معتدله و قدم زدن در مسیرهای سرسبز و زیبای اون بسیار لذت بخشه. ولی اگر با سرما میونه خوبی دارید، دیدن این منطقه در فصل پاییز و زمان رنگارنگی طبیعت بسیار جذاب و دلنشینه؛ فقط لباس گرم رو فراموش نکنید.

dorfak-3

dorfak-10

اقامت در سفر به قله درفک

در سفر به قله درفک معمول‌ ترین شیوه اقامت، کمپ کردن در طبیعت و چادر زدنه. در مسیر رسیدن به قله مکان‌ های مناسبی برای برپایی چادر وجود داره، البته باید توجه داشته باشید که گروهی چادر بزنید و در نزدیکی مردم محلی اقامت کنید تا از خطر حمله حیوونای وحشی در امان باشید.

گزینه بعدی اقامت در اقامتگاه‌ های محلی و خونه ‌های روستاییانی هست که خونه‌ هاشون رو به گردشگران اجاره میدن. این اتاق‌ ها فضایی سنتی و جذاب دارن و اقامت در اونها حتما براتون خاطره ‌انگیز خواهد بود.

dorfak-2

اگر به طبیعت و سفر علاقمند هستید، اینجا مطلبی هست که دوست خواهید داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها