|

جاده اسالم به خلخال؛ رویایی و شگفت انگیز / معرفی تمام زیبایی های این مسیر فوق العاده

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین و معروف ترین جاده های ایرانه که اینجا این جاده جذاب رو بهتون معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جاده های خاص توی تمام دنیا طرفدار دارن و خیلی ها مسافت زیاد و سختی سفر رو به جون میخرن تا در جاده هایی قرار بگیرن که ویژگی های منحصر به فرد و شگفت انگیزی دارن. ما هم توی کشورمون از این دست جاده ها که مقصد گردشگری خیلی ها هستن و زیبایی های خاص و چشم اندازهای فوق العاده دارن، کم نداریم.

جاده چالوس، جاده هراز، جاده توسکستان، جاده ساحلی هرمزگان، گردنه حیران و کلی جاده و گردنه فوق العاده دیگه که اگر اهل سفر باشید نباید هیچ کدوم از اونا رو از دست بدید. جاده اسالم به خلخال یکی دیگه از زیباترین و معروف ترین جاده های ایرانه که قصد داریم در ادامه این جاده جذاب رو بهتون معرفی کنیم.

01

جاده اسالم به خلخال کجاست؟

جاده فوق العاده زیبای اسالم به خلخال با حدود 70 کیلومتر طول، در شمال غرب ایران قرار گرفته که از شهر اسالم در غرب استان گیلان شروع میشه و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل میرسه. برای اینکه به این جاده منحصر به فرد و زیبا برسید باید به شهر رشت و سپس پلیس راه سراوان برید و به سمت شهر اسالم حرکت کنید.

07

جاده اسالم به خلخال چه جاذبه ‌هایی داره؟

همونطور که گفتیم جاده اسالم به خلخال سرشار از زیبایی های طبیعته و مناظر فوق العاده ای در اطراف اون هست. از شهر اسالم به طرف خلخال که راه بیفتید ابتدا با جاده‌ ای جنگلی و پر پیچ و خم مواجه میشید که خیلی شگفت انگیز و زیباست. بعد از رد شدن از این قسمت، به دشت ‌ها و تپه ‌های سرسبز و گله‌ های گاو و گوسفند می رسید. در این قسمت کلبه ‌های روستایی با سقف‌ های رنگی رنگی خودنمایی میکنن.

10

وقتی به مرتفع‌ ترین بخش جاده اسالم به خلخال برسید خواهید دید که ابر و مه همه جا رو فرا گرفته و مناظر سرسبز و زیبای اطراف حالتی رویاگونه و جذاب پیدا کردن.

در مسیر جاده اسالم به خلخال می تونید به جنگل و ساحل گیسوم، دریاچه نئور، آبشار دریابن، دریاچه سراگاه، دشت شقایق، روستای ورگه سران، گردنه الماس و ییلاق لرزره هم برید و طبیعت فوق العاده این مکان ها رو هم از نزدیک تجربه کنید.

11

05

13

چه زمانی به جاده اسالم به خلخال سفر کنیم؟

قرار گرفتن جاده اسالم به خلخال در منطقه کوهستانی و ارتفاع بالا نسبت به سطح دریا، باعث شده تا این منطقه هوای خنکی داشته باشه. این جاده توی فصل تابستون هم که خیلی جاها گرمای طاقت فرسایی داره، از هوای خنک و مطبوعی برخورداره و انتخاب خوبی برای فرار از گرماست.

به طور کلی اواسط بهار تا اواسط پاییز زمان مناسبی برای طی کردن جاده زیبا و جذاب اسالم به خلخاله. از اواسط پاییز به بعد و با سرد شدن هوا، بارش برف در این جاده ممکنه باعث لغزنده شدن مسیر و بسته شدن اون بشه.

اگر قصد گذر از جاده اسالم به خلخال رو در فصل پاییز و زمستون دارید حتما از قبل وضعیت جاده رو بررسی کنید تا به مشکل برنخورید.

14

جاده اسالم به خلخال چه امکانات اقامتی داره؟

در جواب به این سوال باید بگیم که در مسیر جاده اسالم به خلخال کلبه‌ هایی برای اجاره کردن وجود داره. ضمن اینکه توی این مسیر، چند خونه بومگردی برای اقامت هست که بهتره از قبل و با جستجویی ساده، مکان مناسبی رو رزرو کنید. البته امکان چادر زدن و کمپ کردن هم در این مسیر وجود داره و می‌ تونید یه جای مناسب و امن رو برای این کار پیدا کنید و شب رو نزدیک طبیعت زیبای منطقه بگذرونید.

19

18

اگر به این جاده زیبا و فوق العاده سفر کردید، یادتون باشه برای حفظ زیبایی های طبیعی این منطقه، هیچ اثری از خودتون غیر از رد پاهاتون به جا نذارید و تمام زباله هاتون رو با خودتون ببرید.

17

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها