|

چیدمان کابینت آشپزخونه / وسایلی که هزار ساله استفاده نشدن تا اونایی که نوان همرو گفتم

کابینت ها دارای فضاهای بسیاری هستن که خب اگر به درستی چیدمان نشن میتونن نامرتب و کم جا نشون داده بشن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه قلب هر خونه ای به حساب میاد و میتونه بعد از نشیمن و پذیرایی مهمترین بخش هر خونه یا به حساب بیاد که از نظر کاربری وظایف بسیار مهمی داره و از لحاظ زیباسازی نیز محیطی روباز است که نگاه هر فرد بعد از نشیمن به آشپزخونه میفته. پس باید زیبا و البته تمیز و اصولی باشه. آشپزخونه از وسایل و عناصر مختلفی تشکیل شده که خب کابینت اصلی ترین آیتم شه. در واقع آشپزخونه بدون کابینت هیچ هویتی نداره و میشه یه اتاق خالی که هیچی نداره! کابینت ها نیز درست به مانند دیگر لوازم بند مدگرایی‌ست و طبق اونچه که ترند شده پیش میره و به شکل یکنواخت و جاودانه نیست. اینکه کابینت ها انواع بسیار مختلفی دارند با رنگهای بسیار متنوع به کنار، خیلی وقت ها پیش میاد که خانوم ها با چیدمان و جا دادن ظروف و وسایل داخل کابینت ها مشکل دارن و هر کار میکنن جور در نمیاد. خب این دلیلی نداره جز اینکه اصولی کابینت رو چیدمان نمی کنید. در واقع چیدمان و مرتب سازی کابینت یک هنره و البته اصوله که اگر به درستی انجام بشه هم همه چیز تمیز و مرتب خواهد بود، و هم زیبای خاصی پیدا میکنه.در این مطلب ما میخوایم با این اصول آشنا بشیم. پس اگر شما هم در چیدن کابینت مشکل دارید حتما با ادامه مطلب مکا همراه باشید.

چیدمان اصولی کابینت

خارج کردن وسایلی که هزار ساله استفاده نشدن یا خراب هستن

اولین قدم جهت انجام این کار اینه که وسایل اضافی رو از کابینت ها خارج کنید. اون دست از وسایلی که هزار ساله استفاده نشدن و یا اینکه خراب شدن دیگه جایگاهی تو آشپزخونه ندارن و باید جا رو برای دیگر لوازم ضروری و مورد استفاده خالی کنند. وقتی این وسایل رو جدا کردید کابینت رو تمیز کرده و ضدعفونی کنید. این کار کابینت ها رو تمیز و سالم نگه میداره بوی نامطبوعی هم نمیمونه. بهتره که هر  شش ماه یکبار کابینت ها رو چک کنید و یه کابینت تکونی این مدلی داشته باشید.

چیدمان اصولی کابینت

تفکیک ظروف مهمونی و دم دستی

یکی دیگه از راه حل های داشتن بهترین چیدمان کابینت اینه که ظروف مهمانی رو از ظرف های دم دستی تفکیک کنید. ظرف های مخصوص مهمونی اغلب سنگین و بزرگتر هستن که گرون تر نیز می باشن و کمتر استفاده میشن. پس خوبه که ظروف این مدلی رو تو کابینت های بالا و یا عقب تر چیدمان کنید و از سویی هم ظرف های معمولی رو در کابینت های نزدیک تر قرار بدید تا دسترسی بهشون آسون باشه.

چیدمان اصولی کابینت

ابزار های نظم دهنده یاری دهنده شما در داشتن کابینت مرتب

نظم دهنده های کمکی خیلی خوبی وارد بازار شدن که هر کشو و کابینت و کمدی رو میتونن نظم ببخشن. این نظم دهنده ها برای داشتن یک فضای بیشتر میتونه کمک کننده خوبی باشه و فضا رو مرتب نگه داره چرا که کاربرد متفاوتی دارند. مثلا میتونید از تقسیم های مخصوص برای قرار دادن قاشق و چنگال، چاقو، لیوان و فنجان استفاده نمایید. همچنین، میشه که از طبقه های متحرک برای قرار دادن ظروف بزرگتر کمک گرفت. در واقع استفاده از ابزارهای نظم دهنده، یکی از روش های مدرن برای استفاده از روش های چیدمان کابینت آشپزخانه می باشد. این روش میتونه باعث بشه تا شما آشپزخونه ای مرتب تر داشته باشید و وسایل با هم قاطی نشن.

چیدمان اصولی کابینت

این وسایل کابینت بالا، این وسایل داخل کابینت پایین

یادتون نره که جهت پیرو از این اصول گفته شده حواستون به وزن ظرف ها باشه. مثلا میتونید کابینت های بالایی رو برای قرار دادن وسایلی که سبک هستن مثل استکان ها، خوراکی ها و یا حتی لوازم تزیینی اختصاص دهید تا امنیت کافی برای نگهداریشون وجود داشته باشه. از سویی هم خوبه که ظرف های سنگین و شکستنی رو داخل کابینت های پایین جایگذاری کنید که ابته در این مسئله ابعاد کابینت میتونه خیلی مهم و تاثیرگذار باشه.

چیدمان اصولی کابینت

برای دسترسی آسان، وسایل آشپزخانه را گروه بندی کنید

این نکته واقعا اهمیت داره و شما باید جهت دسترسی آسونتر به وسایل آشپزخونه اونها رو دسته بندی کنید و بعد داخل کابینت ها و کشو ها قرار بدید. مثلا باید حواستون باشه که وسایل سرو چای رو داخل یک کشو، قابلمه ها رو در یک کابینت، بشقاب ها و کاسه ها رو هم در کابینتی دیگر و غیره قرار دهید. این کار باعث میشه تا هر زمان که به وسیله ای نیاز داشته باشید، اونها رو خیلی راحت پیدا کنید.

چیدمان اصولی کابینت

وسایلی که باید به دور از گاز باشند

جهت چیدمان روی کانتر و کابینت نیز باید وسایل رو به شکل ساده و البته کاربردی بچینید. بهتره که اصلا شلوغش نکنید و فضا کافی برای حرکت و فعالیت نگه دارید. این رو هم یادتون نره اون دست از لوازمی که ممکنه در عین آشپزی روغنی بشن رو به دور از گاز قرار دهید.

چیدمان اصولی کابینت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها