|

بیوگرافی رشیدِ جوکر مرد لی لی پوتی که زنش 2 متره / معلم رفت دوچرخه سواری بازیگر برگشت

در این مقاله در خصوص بیوگرافی قدرت الله ایزدی یا همون رشید نام آشنای سینما صحبت کردیم تا بیشتر با این بزرگمرد کوچک آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از آدما هستن که دوست دارن بازیگر بشن ولی خب ما غافل از این هستیم که هممون به نوعی بازیگر هستیم و در زندگی نقش و نقاب های متفاوتی داریم ولی خب این عمل ما ناخودآگاه هست و حالا در این بین یه عده به اون قدرتی میرسن که این رو خودآگاه میکنن و از این قدرتشون جلوی دوربین بهره میگیرن و تبدیل میشن به بازیگر و این میشه شغلی که باهاش هم درآمد کسب میکنن و هم مشهور میشن حالا یه عده هستن که در این بین فک و فامیلشون بازیگرن و راه براشون هموارتر هست مثل نفس بازغی دختر پژمان بازعی و یه عده هستن که از بچگی پا میذارن به این عرصه و شانسشون میزنه مثل ترلان پروانه که از بچگی با هنرمندان بزرگی همبازی شده و در جوی قرار گرفته که آینده ی شغلیش مشخص و تامین شده بوده و یه عده هم هستن که یه عمر خاک خوری میکنن و زحمت میکشن که به اون چیزی که میخوان و حقشونه در عرصه ی بازیگری برسن مثلا سوسن پرور یکی از بازیگرانی بود که سال های زیادی تئاتر کار کرد ولی خب به گفته ی خودش به علت چهره اش کارگردانا بهش کار نمیدادن ولی خب در نهایت الان تبدیل شده به یه بازیگر معروف و محبوب در بین مردم ولی خب امثال خانوم پرور در این عرصه کم نیستن که تونستن توی محدودیت ها ستاره بشن مثل قدرت الله ایزدی که همه در سینمای ایران به اسم "رشید" اون رو میشناسن که خب به دلیل قد بسیار کوتاهی که داره خیلی بولد هست و حالا به دلیل حضور ایشون در برنامه ی "جوکر" احسان علیخانی که این روزا بسیار پر بازدید شده بهانه ای پیدا کردیم برای این که یه سر به بیوگرافی این هنرمند توانا بزنیم، پس در صورتی که علاقمند هستید که بیشتر راجع به این بازیگر بدونید با ما همراه باشید.

یوگرافی قدرت الله ایزدی

آقا معلمی که یهویی شد بازیگر

آقای ایزدی قبل از بازیگری معلم و ناظم مدرسه بودن و راجع به بازیگر شدنش اینطور تعریف میکنه که:

یه روز کنار پل خواجو اصفهان با دوچرخه میرفته که دیده یه گروه مشغول فیلمبرداری هستن و ایشون هم که عاشق بازیگر ی بوده می ایسته و اون ها رو تماشا میکنه که یهو یه آقایی میاد و میگه چند نفر رو برای سیاهی لشکر میخواد که ایشون هم میره و توی صف کنار یه کیوسک تلفن عمومی می ایسته و خب دیالوگی هم نداشته که خب یکی از بازیگرهای فیلم توی اول صف باید به کسی که داخل کیوسک بوده غر میزده ولی چون هی به پته پته میفته و هول میشه کارگردان عصبانی میشه و میپرسه کس دیگه ای میتونه این نقش رو بازی کنه؟

که آقا رشید هم اعلام حضور میکنه و کارگردان هم بعد از تست گرفتن قبول میکنه و ایشون هم به نحو احسن و با صدای آلن دلون نقش رو اجرا میکنه و کارگردان هم خوشش میاد و بهش پیشنهاد اجرای نقش یه پیرمرد تو یه کار طنز به نام "مشاعره" رو پیشنهاد میده و اینجوری میشه که فعالیت هنری آقا رشید شروع میشه.

یوگرافی قدرت الله ایزدی

تولد کاراکتر رشید ولی قدرت الله ایزدی خودش رعنا و رشید نیست

آقای ایزدی در مورد این که چی شد که شد رشید اینطور میگه که:

کن چون قدم کوتاه بود باید یه اسمی انتخاب میکردم که با قدم در تضاد باشه به همین دلیل اسم رشید رو انتخاب کردم و شخصیت رشید همونجا به وجود اومد و به نظر من مهم ترین کسانی که توی پرورش این شخصیت تاثیر زیادی داشتن خود مردم بودن.

شاید این هم براتون جالب باشه که خب بعد از خلق این کاراکتر توسط آقای ایزدی الان شاید در بین مردم کمتر کسی ایشون رو به اسم واقعی خودش بشناسه و رشید دیگه الان یه شخصیت نیست بلکه تبدیل به واقعیت آقای ایزدی شده حتی با وجود کوتاه قامت بودنش.

یوگرافی قدرت الله ایزدی

بیوگرافی قدت الله ایزدی از ازدواج با خانومی با قد 190 تا بزرگترین حسرتش

قدرت الله ایزدی متولد سالد 1335 توی شهر گزبر خوار واقع در شهرستان برخوار و میمه هست و در خانواده ی پر جمعیتی هم به دنیا اومده. پدرش سنگبری داشته و ایشون هم همراه با برادرانشون کنار پدر مشغول بودن. ایشون سه تا برادر و دو تا خواهر دارن که از بین اون ها تنها بازیگرشون آقا رشید هست. در رشته ی ادبیات دیپلم گرفته و بعد استخدام آموزش پرورش شده و معلم و ناظم مدرسه بوده که سرانجام سر از بازیگری درآوورده.

ایشون در سال 1385 با همسرش که اتفاقا نسبت دور فامیلی هم با هم داشتن ازدواج میکنن که حاصل این ازدواج دو فروزند پسر به نام های کمال و علیرضا و دو فرزند دختر به نام های سارا و کتایون هست که پسرها در عرصه هنر فعالیت دارن و با پدرشون هم در سریال کارآگاه رشید همبازی بودن که ایشون این موضوع رو بهترین خاطره بازیگرش میدونه. 

به گفته ی آقا رشید بهترین دوستش همسرشه که در یه گفتگو میگه 190 سانتیمتر قدش هست ولی خب اطلاعاتی از ایشون در دسترس نیست ولی از اون جایی که قد پسرها بلنده مشخصه که مادر بلندقامتی دارن.

همچنین این بازیگر راجع به بزرگترین حسرت زندگیش اینطور بیان کرده که قد کوتاهش بزرگترین حسرتشه.

یوگرافی قدرت الله ایزدی

وقتی آقا رشید تو جوکر گل به خودی میزنه

در اول مطلب هم گفتیم که به بهانه ی حضور قدرت الله ایزدی در برنامه ی "جوکر" به سراغ بیوگرافیش رفتیم پس بد نیست که بخشی از هنرنمایی بامزه ی ایشون در این برنامه رو ببینید:

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها