|

چیدمان فریزر به بهترین شکل / نظم دهی عالی به کشوهای فریزر به روش کدبانوها

چیدمان و نظم دهی یخچال و فریزر از اون کارهای حساس و مهمه که هر خانم خونه داری باید اصولش رو بدونه. اینجا در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری اصول بین خانم های خونه دار هست که مثلا میگن «کدبانوها رو از تمیزی سینک ظرفشوییشون میشه شناخت.» یا مثلا «کسی که سرویس بهداشتی تمیزی داره، به تمیزی بقیه خونه ش هم اهمیت میده.» یا «اگر کسی داخل جا کفشی خونه ش تمیزه حتما آدم خیلی حساس و دقیقی در زمینه تمیزی خونه شه.» و از اینجور چیزها... تمیز و مرتب بودن و زندگی کردن در یک محیط بهداشتی و منظم خیلی لذت بخشه و غیر از لذت، آرامش ذهن و سلامت جسم رو هم به دنبال داره.

مرتب و تمیز کردن آشپزخونه شاید پرکارترین قسمت هر خونه ای باشه. کلی وسایل در این مکان هست که باید نظم دهی و تمیز بشن. مرتب کردن کابینت ها، تمیز کردن گاز، لباسشویی و... چیدمان و نظم دهی یخچال و فریزر هم از اون کارهای حساس و مهمه که هر خانم خونه داری باید اصولش رو بدونه. در این مطلب، در مورد چیدمان اصولی فریزر صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

freezer-organization-2

چیدمان فریزر؛ مواد غذایی رو تفکیک کنید

یه اصل اولیه و مهم برای نظم دهی به فریزر، دسته بندی مواد غذایی مختلف هست. جدا کردن انواع گوشت ها، سبزیجات، مواد غذایی سرخ شده و... و قرار دادن اون ها در کشوها و طبقات مشخص هم باید ایجاد نظم در فریزر و هم موجب دسترسی راحت تر به اون ها میشه.

یک کشو یا طبقه رو به گوشت ها، یک قسمت رو به سبزیجات خرد شده، مواد غذایی سرخ شده، میوه ها و... اختصاص بدید و از نظم فریزر لذت ببرید.

freezer-organization-3

چیدمان فریزر؛ از مواد غذایی لیست تهیه کنید

یه اقدام مهم برای استفاده درست و به موقع از مواد غذایی داخل فریزر و نظم بخشیدن به اون، تهیه یک لیست از مواد غذایی داخل فریزر هست. در این روش باید بعد از هر بار خرید لیست تون رو به روز رسانی کنید تا بهتر بتونید از اقلام داخل فریزر استفاده کنید.

در هنگام قرار دادن مواد غذایی در فریزر به تاریخ انقضای اونها توجه کنید. مواد با فرصت کمتر برای استفاده رو در دسترس تر قرار بدید و برعکس. اینطوری مواد غذایی در بهترین زمان استفاده میشن و از خراب شدن و دور ریختن اونها جلوگیری میشه.

chideman-frizer-1

چیدمان فریزر؛ از نظم دهنده ها استفاده کنید

در حال حاضر وسایل، اکسسوری ها و نظم دهنده های زیادی در بازار وجود داره که برای طبقات و کشوهای فریزر طراحی شدن و کار شما رو برای چیدمان اصولی فریزر راحت تر میکنن. در بازار بگردید و تقسیم‌ کننده‌ ها، سبدها و سطل‌ های مخصوص فریزر و همه ابزاری که بیشترین کمک رو در این زمینه به شما میکنن، پیدا و تهیه کنید.

freezer-organization-1

چیدمان فریزر؛ استفاده از زیپ کیپها و ظروف مخصوص فریزر

اگر مواد غذایی رو در زیپ کیپ و یا پلاستیک فریزر پهن کنید، موقع استفاده، یخ زدگی مواد غذایی زودتر باز میشه، اینجوری در زمان صرفه جویی میکنید. غیر از این، ظرف های پلاستیکی مخصوص فریزر برای قرار دادن مواد غذایی داخل فریزر مناسب هستن. این نوع ظروف ویژگی هایی دارن که موجب حفظ ارزش غذایی مواد شده و اونها رو به مدت طولانی تری سالم و تازه نگه میدارن.

chideman-frizer-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها