|

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند / میدونی که تو فصلای سرد آلودگی هوا بیشتره اینا لازمتن

در این مقاله چندتا از گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجودشون هوای فضا رو پاکسازی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیبایی دکور و خونه و زندگیه ما از اون دسته از مواردی هست که برای هممون حائز اهمیت هست و به همین دلیل خیلی ها در تلاش برای این هستن که راه های جدیدی برای این منظور پیدا کنن ولی خب در این بین هستن یه عده ای هم که معتقدن که راه های زیباسازی دکور براشون گرون تموم خواهد شد ولی خب با یه ذره هوشمندی همه میتونن یه راه ارزون و کاربردی برای این منظور پیدا کنن که خب یکی از اون ها نگهداری از گیاهان آپارتمانی هست که میتونن هر فضایی رو که در اون نگهداری میشن رو زیبایی و زینت بینظیر و چشمگیری ببخشن طوری که همه حیرون زیبایی اون ها بشن به همین دلیل نگهداری از گل و گیاه از قدیم الایام بسیار توصیه میشده و این روزا هم مردم هنوز به این موضوع علاقه ی خودشون رو دارن.

پس در صورتی که میخواهید فضای خودتون رو زیباتر کنید توصیه ی ما به شما رفتن بی چون چرا به سراغ این زیبارویان هست. ولی خب در این بین باید حواس خودتون رو به این موضوع هم جمع کنید که نگهداری از این گیاه یه جورایی برای شما مسئولیت به همراه میاره و از این رو باید آماده ی پذیرش این مسئولیت و رسیدگی صد درصدی به گیاهانتون باشید مثلا برای اون ها بهترین خاک برای رشد گیاهان رو فراهم کنید که مواد مغذی که نیازشون هست رو بهشون برسونه تا سریع تر و بهتر رشد کنن و در این صورت هست که گیاهان برای قدردانی از شما نه تنها زیباییشون رو به فضاتون میبخشن بلکه بعضی از اون ها فواید دیگه ای رو هم از خودشون نشون میدن مثل گیاهانی که هوا رو تصفیه میکنند و از این طریق میتونن هوایی که شما تنفس میکنید رو بهبود ببخشن که حالا در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم.

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

عنکبوتی از گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

یکی از زیباترین گیاهانی که میتونه علاوه بر زیباییش بسیار کارآمد هم باشه و هوای فضایی که شما در اون هستید رو تصفیه کنه و یه محیط سالم برای شما بسازه گیاه عنکبوتی هست. یکی از بهترین ویژگی های این زیبارو هم رشد بسیار سریع و راحت اون هست چرا که نیاز به شرایط نگهداری خاصی نداره و شما میتونید حتی در صورت مبتدی بودن و نداشتن تجربه در نگهداری از گل و گیاه و یا پر مشغله بودن این زیبارو رو رشد بدید. شما میتونید این گیاه رو هم به صورت آویز و هم به صورت رومیزی رشد بدید چرا که شاخه های رونده اون در دو حالت هم میتونن زیبا باشن و یه آبشار بینظیر برای شما بسازن. این گیاه بیشتر از 200 نوع گونه داره و بیشتر اون ها در برابر فراموشکاری های کوچک ما دووم میارن و نیازی به مراقبت خاص و ویژه ای ندارن. در خصوص میزان نیاز این گیاه به آب هم باید بگیم که دو تا سه بار در هفته برای آبیاری اون بسه.

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

دراسنا از گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

بریم سر وقت یه گیاه زیبای دیگه که در لیست این مقاله قصد معرفی اون رو بهتون داریم یعنی دراسنا که از انواع مختلفی برخورداره و شما میتونید اون رو در رنگ ها، شکل ها و اندازه های متنوع مشاهده کنید. یکی از پرطرفدارترین انواع اون شکل رنگین کمانی داره و با رنگ بنفش روشن دیده میشه. میزان نیاز این زیبارو به آب طوریه که باید همیشه خاکش رو مربوط نگه دارید اما خیسش نکنید چرا که آب دادن زیاد از حد به این گیاه میتونه باعث پوشیدن ریشه اش و از بین رفتن اون بشه پس در این مورد حسابی حواس خودتون رو جمع کنید.

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

پتوس از گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

یکی از گیاهانی که هر کسی تا به حال که گل و گیاه پرورش داده برای یکبار هم که شده به سراغ اون رفته گیاه پتوس هست که تقریبا تحت هیچ شرایطی نمیمیره و از این رو میشه بهش لقب گیاه جان سخت رو داد چرا که هر شرایطی رو میتونه تحمل کنه و به جون بخره و به بهترین شکل ممکن به رشد خودش در شرایط مختلف ادامه بده. شاید براتون جالب باشه که این رو هم بدونید که شاخه های رونده ی پتوس میتونن تا دو و نیم برابر رشد کنن. ولی دلیل اصلی معرفی این زیبارو در لیست این مقاله این هست که شما میتونید پتوس رو به عنوان یکی از موثرترین گیاهان در تصفیه ی هوا بشمار بیارید و ازش در این جهت استفاده کنید. در خصوص میزان نیاز این گیاه به آب باید بگیم که موقعی که خاک این زیبارو خشک میشه باید اقدام به آبرسانیش کنید.

گیاهانی که هوا را تصفیه میکنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها