|

گیاهان دارای برگ بنفش / با این زیبارویان دکور رویایی همراه با نقطه کانونی چشمگیر بساز

در این مقاله چندتا از گیاهان دارای برگ بنفش رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها زیبایی خاص و بینظیری در فضا به وجود بیارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیه که از دکوراسیون زیبا داشتن بدش بیاد مسلما هیچ کس و خب همه برای این منظور نهایت تلاش خودشون رو میکنن و راه های مختلفی رو تست میکنن ولی موضوعی که وجود داره این هست که افراد میخوان که از بین راه های موجود اونی رو پیش بگیرن که هم کاربردی تره و هم مقرون به صرفه ولی خب خیلی ها خیال میکنن که یه همچین راهی اصلا وجود نداره در حالی که یکی از راه های این مدلی بهره گیری از گیاهان آپارتمانی هست که میتونن زیبایی و زینت بینظیری به فضای شما ببخشن و اون رو طوری خاص جلوه بدن که حد و حساب نداشته باشه از این رو نگهداری از این زیبارویان از قدیم الایام توصیه میشده و میشه پس اگر کسی توی خونش اون ها رو نداشته باشه مسلما باخت بزرگی داده.

البته که در این بین یه سری از اون ها هم از قیمت زیادی برخوردار هستن و همه شون هم اینطور نیستن که ارزون باشن که خب اون دسته که گرون تر هستن جزء گیاهان آپارتمانی لوکس بشمار میان که میتونن هر فضایی رو که در اون قرار میگیرن رو لاکچری و شیک و پیک جلوه بدن از این رو شما میتونید نه تنها زیباسازی دکور رو که با هر گل رندومی امکان پذیر هست بلکه اعیونی به نظر رسوندن اون رو هم به گیاهان بسپارید و با وجود این زیبارویان یه محیط خاص و چشمگیر بسازید اما کار اینجا تموم نمیشه و شما حتی میتونید با یه سری گیاهان در دکور نقطه ی کانونی بسازید طوری که هر بیننده ای میاد خونتون در وهله ی اول چشمش به گیاه بیفته و در نظرش خیلی بولد و جالب باشه مثلا شما میتونید با گیاهان دارای برگ بنفش که یه رنگ خاص هست فضا رو خارق العاده به نظر بیارید که حالا چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان دارای برگ بنفش

برگ بیدی از گیاهان دارای برگ بنفش

برگ بیدی یکی از زیباترین گیاهان آپارتمان با رنگ بنفش بشمار میاد که میتونه فضای شما رو بی نهایت زیبا و خاص جلوه بده و شما میتونیداین زیبارو رو به دو شکل نگهداری کنید مثلا هم میشه اون رو به شکل آویز شده و هم به صورت رومیزی نگهداری کنید و با وجودش فضا رو شادابی و نشاط ببخشید.

شاید براتون جالب باشه که در خصوص برگ بیدی که اسم دیگه ی اون زبرینا هست این رو بدونید که یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه ی هوا بشمار میاد و میتونه آلاینده های مضر موجود توی هوا رو به کلی از بین ببره به همین دلیل نگهداری از اون بسیار توصیه میشه.

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که در زمینه ی آبیاری در فصل گرما هفته ای دوبار و در فصل سرما هفته ای یه بار براش کفایت میکنه. خاکش هم بهتره که ترکیبی از ماسه، خاک باغچه و خاک برگ باشه و نور هم غیر مستقیم بهش بتابه.

گیاهان دارای برگ بنفش

آئونیوم از گیاهان دارای برگ بنفش

یه سری از گل های آپارتمانی که دارای رنگ بنفش هستن به نور مستقیم خورشید نیاز دارن مثل آئونیوم بنفش که البته جزئی از ساکولنت ها بشمار میاد ولی خب یه مقدار از نظر ارتفاع و قد و قواره نسبت به اکثر اون ها بزر گتره و به دلیل رنگ خاصی هم که داره بیشتر توی چشم هست. به همین دلیل موقع نگهداری از این گیاه باید حتما اون رو توی پرنورترین قسمت خونه نگهداری کنید تا نیازهای گیاه تامین بشه.

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که در زمینه ی آبیاری باید توی فصل گرما هفته ای یه بار  و توی فصل سرما ماهی یه بار اون رو آبیاری کنید از این رو در صورتی که یه فرد فراموشکار در زمینه ی آبیاری گیاهان هستید آئونیوم میتونه یه گیاه مناسب برای شما باشه. برای خاکش باید به سراغ خاک کاکتوس با زهکشی مناسب برید. این نکته رو هم در خصوص زیبایی این گیاه بگیم که شاید برای نگهداریش بیشتر ترغیبتون کنه، حالت و ظاهر برگ های این گیاه طوریه که وقتی کنار هم قرار میگیرن شبیه به گل رز میشن.

گیاهان دارای برگ بنفش

رنگ سپر فارسی از گیاهان دارای برگ بنفش

گل رنگ سپر فارسی رو میشه یکی از اون دسته از گیاهانی بشمار آوورد که از شر ایط نگهداری بسیار راحتی برخورداره از این رو برای افراد مبتدی که در نگهداری گیاه تجربه ندارن و یا افراد پر مشغله که وقت رسیدگی به گل ها رو ندارن یه گیاه عالی محسوب میشه. 

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بدونید که نیاز به آبیاری کم داره اون هم در صورتی که سطح خاک خشک شده باشه. خاکش باید ترکیبی از خاک شنی، خاک ماسه ای و همچنین خاک با مواد آلی باشه. این رو هم بگیم که این گیاه گلدار هست ولی بهتره که موقعی که گلش شکوفه زد اون رو هرس کنید چرا که به رشد گیاه آسیب میزنه و انرژی اون رو میگیره.

گیاهان دارای برگ بنفش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها