|

جذابیت های راز بقا / کبوتر بوداپست با چشمای ورقلمبیده 14 ساعت نزدیک جو پرواز میکنه

کبوتر بوداپست گونه ای از پرندگان اهلی است که ظاهری بسیار جالب دارد همراه با جثه و خلقیاتی باهوش و شاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در جهان ما موجودات زنده بسیاری هستند در گونه های بسیار مختلف که قطعا خیلی از اونها حتی هنوز کشف هم نشده اند. اما بسیاری از اونهایی که کشف شده هستند هم برای ما ناشناخته می باشند. موجوداتی که شاید وقتی بار اول ببینیمشون متعجب شده و کمی به این فکر کنیم که آیا اونها واقعی هستند یا از افسانه ها اومدن. مثلا یکی از این موجودات پرنده ای به نام کبوتر بوداپست هستش که به کبوتر عینکی هم مشهوره. 

653456

کبوتر بلند پرواز بوداپست یکی از نژاد های کبوتر فانتزی اهلی به شمار میاد که بسیار خوش قد و قامت است. این کبوتر در کجارستان و در واقع تو طول سال های زیادی پرورش انتخابی توسعه یافت.

این کبوتر نام دیگری هم دارد که میشه پولتلی (Poltli). این کبوتر، کبوتر غلتکی صورت کوتاه بوداپست و رنگی بوداپست نیز شناخته می شود. نژاد نام برده و دیگر نژاد های کبوتر اهلی از نوادگان کبوتر کوهی وحشی می باشند.

از ویژگی های کبوتر عینکی

کبوتر بوداپست نژاد عملکردی توسعه داده شده است که حالا بعد از گذشت سالها، به عنوان یکی از نژاد های نمایشگاهی پرورش داده میشه.

کبوتر های بوداپست اینجورین که میتونن اونقدری بالا پرواز کنند که قبل از اینکه دوباره برگردن به اتاق گنجه زیر شیروانی، درست مثل یک نقطه در آسمان دیده شوند. میشه گفت در حال حاضر این نژاد از کبوتر های اهلی، محبوب ترین نژاد کبوتر در کشور بومی خود یعنی مجارستان می باشد.

58485

شکل ظاهری این کبوتر نژاد محبوب

شکل ظاهری کبوتر بوداپست اینجوریه که یه سر مربعی شکل دارد. او دارای بدنی باریک با منقاره کوتاه هستش که دایره های بزرگ و تقریبا برامده ای از گوشت لخت در اطراف چشمش داره. به همین دلیل به این پرندگان چشمگیر یه حالت هوشیاری و چشم قورباغه ای میبخشه.

وزن او

میانگین وزن بدن زنده کبوتر بالغ بوداپست حدود ۲۵۵ گرم می باشد.

57456

کبوتر بوداپست پرنده ای هوشیار و شاد

کبوتر بوداپست پرنده ای بسیار فعل و البته هوشار است که در واقع به دلیل شخصیت شگفت انگیزی که داره و طبیعت هوشیار و شادش، خیلی مورد توجه قرار میگیره. 

این پرنده ها اغلب به محبت انسان پاسخ میدن و برای نگهداری به عنوان یک حیوانات خانگی بسیار خوب هستند. جالبه که بدونید پرندگان اصلی میتونن تو اسمون و در هوا غلت بزنند اما خب امروزه دیگه بیشتر علاقمندان به پرورش این سبک پرندگان، از اونها به عنوان پرنده نمایشی استفاده دارند.

8748

اصلیت اصل کبوتر بوداپست

از دیگر نکات جالب راجب کبوتر بوداپست اینه که در اصل به عنوان کبوتر پاکستانی شناخته میشه، اما خب در اروپا به نام بوداپست شهرت داره. از طرفی هم به دلیل پرواز های مسابقه ای که در کشور های عربی داشته معروف است.

در اصل باید گفت این یک کبوتر خاورمیانه ای هستش که به همین دلیل هم بلژیکی ها اون رو کبوتر پاکستانی و خاص کشورهای عربی و حاشیه خلیج میدونند. 

6545

خیلی از کفتر بازان حرفه ای کشور های عربی بر این نظرند که بهترین مکان برای این کبوتران حاشیه خلیج فارس است و تا به حال هم رقابت های زیادی توسط این کبوتر ها در این کشور ها رخ داده. مثلا به عنوان مثال قطر یکی از کشور‌هایی محسوب میشه که مسابقه کبوتر در آن برگزار میشه و کبوتر بوداپست هم همیشه در این مسابقات حی و حاضر می باشد. گفته میشه که تو آب و هوای کشور‌های حاشیه خلیج فارس این کبوتر میتونه بین ۱۳ تا ۱۴ ساعت پرواز داشته باشه، اما خب  در کشوری مثل بلژیک اینچنین نیست و بعد از ۶ یا ۷ ساعت پرواز خسته میشن. این کبوتر‌ها همچنین در آب و هوای ابری کاملا جهت رو هم گم می‌ کنند. 

874

پرنده ای که توانایی 14 ساعت پرواز دارد

این کبوتر بر اساس یکسری از استاندارد‌های شناخته شده تقریبا میانگین میتونه ۱۰ ساعتی پرواز کنه و نکته جالب قضیه اینجاست که انقدری بالا میره که حداقل به مدت یک ساعت اصلا تو دید قرار نمیگیره و کاملا ناپدید میشه.

این کفتر‌ها جثه کوچیکی دارن و خب از اونجایی هم که کم مدفوع می کنند، نگهداری ازشون خیلی راحته. همچنین اونها میتونن والدینی بسیار فداکار برای فرزندان خود باشند. خیلی ها بر این نظرند که کبوتر بوداپست کوچیکترین نمونه میون تمام نژاد کبوتر ها محسوب میشه.

545

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها