|

طرز تهیه کیک ساده بدون فر / این دستور پخت بهترینه اگه توی خونه فر نداری غمت نباشه

اینجا طرز تهیه کیک ساده خونگی بدون فر رو بهتون آموزش میدیم تا اگه توی خونه فر ندارید، بتونید یک کیک خوش طعم و عالی درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها کیک ساده رو بیشتر از هر نوع کیک خونگی دوست دارن و اون رو توی خونه می پزن. کیک ساده رو میشه کم روغن تر و کم شکر تر درست کرد تا کم کالری تر بشه و خوردن اون برای کسانی که محدودیت غذایی دارن هم مناسب باشه.

کیک هایی مثل کیک هویج و گردو، کیک یزدی، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی و... از محبوب ترین کیک های خونگی هستن که میشه اونا رو هم داخل فر و هم بدون فر در قابلمه، توستر و پلوپز هم درست کرد. در ادامه طرز تهیه کیک ساده خونگی بدون فر رو بهتون آموزش میدیم تا اگه توی خونه فر ندارید، بتونید یک کیک خوش طعم و عالی درست کنید. تا پایان همراه ما باشید.

keik-dar-ghablame-4

مواد لازم برای تهیه کیک ساده بدون فر

آرد ۲ لیوان

تخم ‌مرغ ۳ عدد

شکر یک لیوان

شیر نصف لیوان

روغن مایع نصف لیوان

بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

keik-dar-ghablame-2

طرز تهیه کیک ساده بدون فر

مرحله اول

برای شروع، آرد، نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و 2 یا 3 بار الک کنید و کنار بذارید. زرده و سفیده های تخم مرغ رو هم جدا کنید. سفیده ها رو با دور تند همزن برقی بزنید تا رنگش سفید بشه و حالت فوم پیدا کنه.

مرحله دوم

زرده های تخم مرغ رو به همراه شکر و وانیل اونقدر هم بزنید تا کرم رنگ بشه. سپس روغن و شیر رو به ترتیب به این مخلوط اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک ساده بدون فر یکدست بشه.

keik-dar-ghablame-3

مرحله چهارم

در این مرحله، سفیده های تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کنید و باز هم با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا مخلوط و یکدست بشه.

مرحله پنجم

یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار بدید تا گرم بشه. قالب مورد نظرتون رو با روغن مایع چرب کنید و مایه کیک ساده رو داخل قالب بریزید. حرارت رو ملایم کنید و قالب رو داخل قابلمه بذارید. بهتره یک پایه برای زیر قالب در نظر بگیرید. در قابلمه رو بذارید و حدود 45 دقیقه زمان بدید تا کیک پف کنه و بپزه.

مرحله ششم

وقتی کیک پخت، حرارت رو خاموش کنید و قالب رو از قابلمه خار کنید. حدود نیم ساعت زمان بدید تا کیک خنک بشه. سپس اون رو داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید. نوش جان.

keik-dar-ghablame-5

اگه به کیک و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا مطلبی رو می تونید بخونید که خیلی به دردتون میخوره.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها