|

گیاهان کم آب آپارتمانی که تنها نیاز به یکبار آبیاری در ماه دارند مناسب افراد پر مشغله

در این مقاله چندتا از گیاهان کم آب آپارتمانی رو بهتون نشون دایم تا در صورتی که یادتون میره به گلاتون آب بدید به سراغ اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شنیدید که میگن گل و گیاه به دست یه عده میفته و به دست یه عده دیگه نمیفته خب باید در این باره بگیم که جدا از خرافات شاید افراد گل مناسبی رو برای نگهداری انتخاب نمیکنن مثلا یه نفر که اولین بارش هست که اقدام به نگهداری و پرورش گیاه در منزل میکنه قاعدتا نباید به سراغ یه گیاهی بره که به قولی سخت هست و ناز و ادا زیاد داره چون در این حالت مطمئنا این فرد از پس نگهداری این گیاه برنمیاد و در نهایت گل رو به کشتن میده و اعتماد به نفس خودش هم در این بین از دست میره در حالی که اگر از اول به سراغ گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی رفته بود مسلما میتونست یه گل مناسب خودش رو پیدا کنه و کم کم دستش رو برای پرورش گیاه راه مینداخت تا برسه به گل های سخت و بد قلق.

پس با این حساب باید قبل از این که یه گل رو برای نگهداری انتخاب کنید به این که آیا با شرایط شما میتونه وفق پیدا کنه توجه کنید مثلا شاید حتی در برخی از مواقع شرایط محیطی که شما برای گیاه فراهم میکنید مناسب نباشه و در انتها موجب مرگ اون بشه مثلا برای یه گیاهی که نور زیاد میخواد خونه هایی که نور گیر بد دارن حکم قبر رو دارن که در نهایت هم اون ها رو از بین میبرن در حالی که برای این مدل از خونه ها شما باید به سراغ گیاهان آپارتمانی سایه دوست برید که در نور کم هم به خوبی هر چه تمام تر رشد میکنن و میتونن به حیات خودشون ادامه بدن و یا در صورتی که شما یه فرد فراموشکار و یا پر مشغله هستید و وقتی برای رسیدگی به گیاهان رو ندارید ولی میخواهید از زیبایی اون ها در دکور هم بهره مند بشید میتونید به سراغ گیاهان کم آب آپارتمانی برید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان کم آب آپارتمانی

سانسوریا از گیاهان کم آب آپارتمانی

اولین گیاهی که در لیست این مقاله بهتون معرفی میکنیم سانسوریا هست که میتونه بهترین رفیق برای افراد فراموشکار باشه چرا که نیازی به این نازش رو بکشید نداره و شرایط نگهداری اون به دلیل این که در برابر نور کم و آبیاری کم مقاومه بسیار راحته. از ویژگی های این زیبارو میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مناسب برای افراد پر مشغله که وسط کارهای روزمره شون یادشون میره به گل ها آب بدن.

برخورداری از سازگاری بالا در برابر نور کم که باعث میشه برای هر فضایی که نورگیرش بد هست مناسب باشه.

داشتن شرایط آسون برای افراد مبتدی به همین دلیل هر کسی از پس پرورش این گیاه برمیاد.

قدرت بالا در اکسیژن سازی و تبدیل کردن دی اکسید کربن به اکسیژن که باعث شده این گیاه برای بودن در اتاق خواب هم برای فراهم کردن یه خواب راحت مناسب باشه.

فیلتر کردن سموم مختلف موجود در هوا مثل فرمالدهید و بنزن.

گیاهان کم آب آپارتمانی

زاموفیلیا از گیاهان کم آب آپارتمانی

بریم سروقت یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که به نور کمی برای رشد و حیات نیاز داره و میشه اون رو یکی از گیاهان مقاوم به آب کم هم بشمار آوورد طوری که میتونه تا هفته ها خشک بمونه و طوریش نشه. از خوبی هایی که این گیاه داره این هست که ظاهر خاص برگ هاش اون رو به یه گیاه لوکس تبدلی کرده به همین دلیل با اون فضای شما لاکچری تر دیده خواهد شد. از دیگر ویژگی هایی هم که داره میشه به موارد زیر اشاره کرد:

این گیاه در برابر نور کم بسیار سازگاره و از این رو در محیط های سایه میتونه به خوبی رشد کنه.

زاموفیلیا در برابر خشکسالی هم بسیار مقاومه و دلیل این موضوع این هست کعه ریشه های غده مانند اون آب رو توی خودشون ذخیره میکنن و در زمان بی آبی استفاده میکنن.

از اون جایی که بومی مناطق شرقی آفریقا هست نیازی به این که براش رطوبت فراهم کنید هم نداره.

همچنین از اون جایی که شاخه های این زیبارو به شکل افقی رشد میکنن نیازی به این که براش محیط با سقف بلند فراهم کنید هم نیست.

گیاهان کم آب آپارتمانی

پتوس از گیاهان کم آب آپارتمانی

نوبتی هم که باشه نوبت آخرین گیاه لیست یعنی پتوس هست که بهش برای مدت ها هم آب ندید باهاتون قهر نمیکنه و به دلیل برخورداری از ساقه های رونده برای قرارگیری روی قفسه ها و میز و حتی به عنوان گلدان آویز بسیار گزینه مناسبی هست. از ویژگی های این زیبارو میشه به موارد زیر اشاره کرد:

پتوس برگ های قلبی شکل و رونده داره که ظاهر فوق العاده زیبایی بهش بخشیدن.

این زیبارو شرایط نگهداریش بسیار آسونه از این برای افراد مبتدی هم مناسبه.

نور غیر مستقیم و متوسط و همچنین هفته ای یکبار آبیاری بعد از خشک شدن خاک برای این گیاه کفایت میکنه.

گیاهان کم آب آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها