|

خوشگلترین مبلمان سبک نئوکلاسیک / واسه خونه هایی که فقط جای یه دست مبل دارن ایده آله

مبلمان انواع بسیار مختلفی دارند که در این مطلب میخوایم با یکی از محبوب ترین اونها اشنا شده و ویژگی هاش رو بدونیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان انواع بسیار مختلفی دارند و در واقع طراحان در ایده های جدید و قدیم، دست خریداران رو باز گذاشته تا به خوبی بتونن اونچه که دلشون میخواد رو داشته باشند. مبلمان در دکوراسیون و زیباسازی منزل اهمیت فراوونی داره که خب با انتخابی درست میتونه حس و حال خوبی به فضا و در نهایت به افراد اون خونه ببخشه. مثلا یکی از محبوب ترین سبک ها در مبلمان نئوکلاسیک می باشد. در واقع این سبک علاوه بر حفظ اصالت و شکوه، از ایده های نو هم استفاده کرده و جلوه ای زیبا به فضا میبخشه، چرا که نوستالژیک رو با مدرن تلفیق نموده. 

در واقع دکوراسیون نئوکلاسیک وقتی به وجود میاد که دیگه سبک های مدرن و کلاسیک به تنهایی نمیتونن نظرمون رو به خودشون جلب کنند. یعنی به دنبال طرح و سبکی در بین اونها هستیم و نئوکلاسیک دقیقا این چنینه. نئوکلاسیک اومده از هر دو سبک بهترین ویژگی هاشون رو برداشته و در خود مخلوط کرده، به همین دلیل ایده آل ترین حالت ممکن رو داره. 

نئوکلاسیک خلقی زیبا از دو سبک بسیار پرطرفداره که در ادامه قراره بیشتر باهاش آشنا بشیم.

مبلمان نئوکلاسیک

خصوصیات سبک نئوکلاسیک

اگر سلیقه شما به این شکله که دلتون میخواد تا منزلتون رو مدرن اما در عین حال ساده و شیک چیدمان و دیزاین کنید، نئوکلاسیک برای شما بهترینه. در این سبک میتونید فرم ها رو به شکل ساده اما در طراحی های مدرن همراه با ظرافت ببینید که همین خصوصیات باعث شده تا از این سبک بتونید در هر فضا و دکوراسیونی استفاده کنید.زیبایی  شکوه در نئوکلاسیک به وضوح دیده میشه چرا که باحذف وسایل پر زرق و برق و اهمیت بیشتر به فضای ازاد، دیزاین منحصر به فردی رو تحویل شما میده. 

در طراحی های متد نئوکلاسیک اکثرا از رنگ های طبیعی و سایه روشن مثل عنابی، قهوه ای، و سبز یشمی الهام گرفته شده. از طرفی هم استفاده از قالب های پچ بری ، آینه ها و الگوهای کلاسیک از دست خصوصیات هم نئوکلاسیک محسوب می شوند.

مبلمان نئوکلاسیک

طراحی به سبک مبلمان نئوکلاسیک تو چه خونه هایی بهتره؟

به شکل کلی باید بگیم که زیبایی و جذابیت سبک نئوکلاسیک در خونه هایی که متراژ بالاتری دارند همراه با سقف های بلند، بهتر به نمایش گذاشته میشه و خودش رو نشون میده. همیشه این تفکر وجود داشته که بیا خونه های بزرگ مبلمان استیل مناسب هستند در حالی که مبلمان سبک نئوکلاسیک حس مدرنیته تری دارند و و تعادل مناسبی ذر فضا ایجاد می کنند. 

تنها نکته ای که برای این سبک نیازه اعمال بشه اینه که وسایل دکوری و اکسسوری هایی که در کنار ای مدل ها انتخاب میشن در عین زیبایی، سادگی خودشون رو هم حفظ کرده باشند. مثلا اگر مبلمان منزل شما نئوکلاسیک هستش باید دیوارها و دکوراسیون پذیرایی رو به شکل مدرن انتخاب کنید تا جلوه بهتری در نهایت داشته باشید.

مبلمان نئوکلاسیک

مبل راحتی و کلاسیک با مبلمان نئوکلاسیک چه تفاوتی دارند؟

مبل های راحتی، کلاسیک و نئوکلاسیک در چهار مورد با هم تفاوت دارند. این موارد موضوعات مختلفی همچون متریال، قیمت، دکوراسیون داخلی و طراحی و ساخت هستند. مبل های کلاسیک و نئوکلاسیک اغلب با چوب های گردو و راش ساخته میشن که خب در مقایسه با مبل های راحتی معمولا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. همچنین از طرفی هم پارچه هایی که برای روکش های مبل نئوکلاسیک و کلاسیک استفاده میشه نسبت به پارچه مبل های راحتی جنس مرغوب تر و گرون تری دارند. مبلمان راحتی بیشتر برای استفاده دم دستی و روزانه هستش و طراحی میشه اما مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک رسمی تر و شکیل تر هستند. به همین دلیل راحتی ها ارزون تر تولید میشن تا بتونن راحت تر تعویض بشن. اما از طرفی هم مبلمان راحتی عامه پسند تر هستند و قابل استفاده تر، در حالی که کلاسیک و نئوکلاسیک شاید کمی صاحبشون رو در رودربایستی قرار بدن. شباهت های فراوونی میون مبلمان نئوکلاسیک و کلاسیک وجود داره اما مهمترین شون اینه که این سبک اومده و کمی از راحتیه مبلمان راحتی رو از امن خود کرد و از طرفی هم شکل و شمایل مبلمان استیل رو در خود جا داده که در ابعاد متوسطشون برای خونه هایی که فقط جای یک دست مبل دارند عالیه.

مبلمان نئوکلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها