|

اصول میکاپ لایت که هیچ جا بهت نگفتن / زیبایی صورتت رو با آرایش سبک صد برابر کن

چندین ساله که آرایش لایت خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته. توی این مطلب در مورد نحوه آرایش لایت صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا قبول داری که آرایش کردن یه کار هنری محسوب میشه و اصول خاص خودش رو داره. هماهنگی شیوه آرایش با اجزای صورت و سنجش مکانی که قصد داریم بریم با میزان آرایش، باید مد نظر قرار بگیره. مثلا اگه قراره به جشن عروسی بری، میتونی با خیال راحت آرایش غلیظ انجام بدی ولی این نوع آرایش برای وقتی که یه قرار کاری داری، اصلا مناسب نیست.

با رواج پیدا کردن «سبک مینیمال» و از سوی دیگه طرفدار پیدا کردن عقیده «طبیعی و نچرال بودن»، آرایش لایت هم بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و حتی خیلی از عروس خانم ها هم آرایش لایت رو برای جشن خودشون انتخاب می کنن. باید بگیم که میکاپ لایت زیباست و برای خیلی از موقعیت ها هم مناسبه. توی این مطلب درمورد اصول و نحوه آرایش لایت صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

makeup-lighte-8

آماده سازی پوست صورت برای آرایش لایت

برای انجام آرایش لایت، ابتدا باید پوست صورت رو آماده کنید تا آرایش به خوبی روی اون بشینه. اولین قدم تمیز کردن پوست صورت از هرگونه چربی و آلودگی هست. صورت خودتون رو با یک شوینده ملایم متناسب با نوع پوستتون بشویید، با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله نرم، به آرومی پوستتون رو خشک کنید. سپس مقداری مرطوب کننده رو به صورت دورانی روی پوست صورت بمالید.

makeup-lighte-7

زیر سازی پوست صورت برای آرایش لایت

در صورت تمایل از پرایمر استفاده کنید تا پوست صورتتون یکدست و برای استفاده از کرم پودر آماده بشه. پرایمر ماندگاری آرایش رو بالاتر میبره.

استفاده از کرم پودر سبک برای آرایش لایت

حالا یک کرم پودر متناسب با پوست خودتون رو انتخاب کنید. برای آرایش لایت بهتره از کرم پودر سبک با پوشانندگی متوسط استفاده کنید. مقداری از اون رو روی براش، پد آرایشی و یا نوک انگشتتون بمالید و روی پوست پخش کنید. توجه داشته باشید که کرم پودر رو کاملا روی پوست بمالید تا خطوط روی صورتتون ایجاد نکنه.

makeup-lighte-6

در این مرحله اگر تیرگی زیر چشم دارید و یا لکه و قرمزی روی پوست صورتتون می بینید، از کانسیلر همرنگ پوستتون استفاده کنید. کانسیلر رو به صورت نقطه ‌ای زیر چشم و روی لک‌ ها بزنید و به آرومی با نوک انگشتان یا پد آرایشی، اون رو محو کنید.

نحوه آرایش چشم ها در میکاپ لایت

سایه زدن در آرایش لایت اختیاریه و بهتره از رنگ ‌های ملایم و طبیعی مانند کرم، بژ، قهوه ‌ای روشن یا صورتی ملایم استفاده کنید. بعد از این مرحله می تونید با استفاده از مداد چشم قهوه ای و یا مشکی خط چشم نازک بکشید و دنباله اون رو کمی به سمت بالا امتداد بدید.

حالا با استفاده از یک ریمل معمولی، مژه هاتون رو از ریشه تا نوک به صورت زیگزاگی ریمل بزنید. این کار تاثیر زیادی در زیبا شدن چشم های شما داره.

makeup-lighte-

نحوه آرایش ابروها در میکاپ لایت

اگر ابروهای پری دارید نیازی به آرایش کردن اونها نیست اما اگر اینطور نیست با کمک مداد ابرو، قسمت های خالی رو با هاشورهای ریز پر کنید. همچنین می تونید از ریمل ابرو برای فرم دادن به ابروهاتون استفاده کنید. دقت کنید مداد و ریمل همرنگ ابروهای شما باشه.

makeup-lighte-3

نحوه آرایش لب ها در میکاپ لایت

قبل از زدن رژ لب، از بالم لب استفاده کنید تا لب‌ ها مرطوب و آبرسانی بشن. برای میکاپ لایت، از رژ لب با رنگ ‌های ملایم و طبیعی مثل صورتی، هلویی، قهوه‌ ای روشن یا نود استفاده کنید.

چند نکته تکمیلی برای آرایش لایت

-استفاده از رژ گونه صورتی و یا هلویی آرایش لایت شما رو تکمیل می کنه.

-در انتخاب رنگ‌ های آرایشی، به تناژ رنگی پوست خودتون توجه کنید.

-برای ماندگاری بیشتر آرایش، می ‌تونید از اسپری فیکس استفاده کنید.

اگه به ظاهر و آراستگی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها